ေရ၀တီ
ေရ၀တီဆိုတဲ့နာမည္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေလးလွတာပါ။ နာမည္ၾကားရံုနဲ႔တင္ သူ႔အေၾကာင္း သိခ်င္ေနတာပါ။ ျပီးေတာ့နာမည္ေလးက လွသလို သူ႔ရဲ့ဘဝသမိုင္းေလကလည္း လွမွာပဲဆိုျပီး တကူးတကကို ရွာဖတ္ၾကည္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဖတ္ၾကည့္မွအထင္နဲ႔အျမင္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲေတာ့တာပါ။ ေရဝတီရဲ့ဇာတ္လမ္းေလးကဒီလိုပါ။
တစ္ခါတုန္းက နႏၵိယဆိုတဲ႔ အမ်ိဳးသားေကာင္းေလးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ထုူးျခားခ်က္ကေတာ့ ဒါနျပဳတာသိပ္ဝါသနာပါတာပါ။ အိမ္ေရွ့မွာ ဆြမ္းစားဇရပ္ေဆာက္ျပီး ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကိုဆြမ္းေလာင္း ဆြမ္းကပ္ရံုတင္မကပဲ မရွိဆင္းရဲသားေတြကိုလည္း ေန႔စဥ္ ထမင္းေပးလွဴတာပါ။ ဒါနကို ေစတနာပါပါနဲ႔ ေန႔စဥ္ျပဳေနေတာ့ စီးပြားေရးကလည္းဆထက္ထမ္းပိုး ပိုပိုအဆင္ေျပလာပါတယ္။ ဒါနရဲ့အက်ိဳးကို လက္ေတြ႔ခံစားေနရေတာ့ နႏၵိယက သူ႔ရဲ့အလွဴဒါနကို ေလ်ာ့မသြားေစဘဲ တိုးတိုးပဲ လွဴေနပါေတာ့တယ္။
နႏၵိယရဲ့အိမ္ေရွ့မွာ ေရဝတီဆိုတဲ႔အမ်ိဳးသမီးေလးရွိပါတယ္။ နႏၵိယနဲ႔ ေမာင္နွမတစ္ဝမ္းကြဲ ေတာ္ပါတယ္။ နႏၵိယအေမနဲ႔ ေရဝတီအေဖက ေမာင္နွမအရင္းပါ။
နႏၵိယအေမက သူ႔သားနႏၵိယကို တူမေရဝတီနဲ႔ ေနရာခ်ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နႏၵိယက ျငင္းပါတယ္။ နႏၵိယျငင္းရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ေရဝတီဟာ ဘာသာေရး စိတ္ဝင္စားမွဳနည္းလို႔ပါတဲ့။
ဒီေတာ့ နႏၵိယရဲ့အေမက သူ႔တူမကို အၾကံသြားေပးရပါတယ္။
“တူမေလးရယ္ နႏၵိယက ဒါနျပဳတာ သိပ္ဝါသနာပါတာ။ နႏၵိယဆြမ္းေလာင္းတဲ့အခါ လာကူရတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ၾကြလာတဲ့အခါမွာ သပိတ္ကို လွမ္းယူရတယ္။ ဆြမ္းစားျပီးတဲ့အခါလည္း သပိတ္ေတြကို ေဆးေပးရတယ္။ ငါ႔တူမကလည္း ညံ့လိုက္ပါဘိ”
ေရဝတီက အေဒၚေျပာတဲ႔အတိုင္း လာကူပါတယ္။ ရက္ကေလးၾကာလာေတာ့ အေမလုပ္သူက နႏၵိယကို”သားရယ္ ဟုိမွာေတြ႔လား၊ ေရဝတီက သိပ္လိမၼာတာပဲ။ သပိတ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ေဆးေပးေနတာ” လို႔ တူမ ေကာင္းကြက္ကေလးကို ျပပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ နႏၵိယနဲ႔ ေရဝတီ ညားေရာပဲ ဆိုပါေတာ့။
ညားခါစမွာေတာ့ ေရဝတီက ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ နႏၵိယနဲ႔အတူတူ လိုက္လုပ္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲကေတာ့ လံုးဝကို မပါပါဘူး။
ေနာက္ နႏၵိယက ဣသိပတနေက်ာင္းတိုက္ၾကီးထဲမွာ ေက်ာင္းေဆာင္ၾကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းပါတယ္။
နႏၵိယက လွဴတာေတာင္ ရိုးရိုးေရစက္ခ် မလွဴပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ လက္ေတာ္ကို ေရေလာင္းျပီးေရစက္ခ် လွဴတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း နႏၵိယရဲ့အျပဳအမူကို ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ခြင့္ျပဳပါတယ္။
နႏၵိယရဲ့ သဒၶါတရားက သိပ္ထက္သန္ေနေတာ့ ထူးထူးျခားျခားဘာထျဖစ္သလဲဆုိေတာ့ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ၾကိဳဗိမာန္ေပါက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဗိမာန္တင္ မကပါဘူး။ ျပဳစုမယ့္ နတ္သမီးေတြ ကလည္းအသင့္ၾကိဳေစာင့္ေနၾကပါတယ္။
နႏၵိယကသာ ဒါနေတြျပဳျပီး နတ္ျပည္မွာ ၾကိဳဗိမာန္ေပါက္ေနတာ၊ ေရဝတီကေတာ့ နႏၵိယျပဳလုပ္ေနတာ တစ္စက္မွကို သေဘာမက်ပါဘူး။ သူ႔စိတ္ထဲ လွဴရင္ကုတ္တယ္လို႔ပဲ ထင္ေနတာပါ။ မေျပာရဲလို႔သာ အသာၾကည့္ေနရတာပါ။ စိတ္ထဲကေတာ့ လံုးဝမၾကည္ျဖဴပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ နႏၵိယဟာ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ကိစၥနဲ႔ ခရီးထြက္ဖို႔ ၾကံဳလာပါတယ္။ ခရီးမထြက္ခင္ ေရဝတီကို”ေရဝတီေရ၊ ခရီးထြက္ေနတုန္းမွာ ရဟန္းသံဃာေတြေလာင္းတဲ႔ ဆြမ္းဝတ္ကို ဂရုစိုက္ေလာင္းေနာ္၊ မရွိဆင္းရဲသားေတြကို ေပးလွဴတဲ့ဝတ္ကိုလည္း မေလ်ာ့ေစနဲ႔၊ ဂရုစိုက္လုပ္ပါ” လို႔မွာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေရဝတီက နႏၵိယ ခရီးထြက္သြားတာနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ဆန္ကြဲထမင္းနဲ႔ ပုန္းရည္ဟင္းပဲ ေလာင္းပါေတာ့တယ္။ မရွိဆင္းရဲသားေတြကိုေတာ့ လံုးဝ မေပးလွဴေတာ့ပါဘူး။
နႏၵိယ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ကိစၥျပီးလို႔ သူ႔ျမိဳ႔ကိုျပန္လာတဲ့အခါ အိမ္မေရာက္ခင္ သတင္းဆိုးကို အရင္ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အိမ္ကို မဝင္ေသးဘဲ “ေရဝတီ အိမ္ေပၚကအခုဆင္း” လို႔ လူတစ္ေယာက္ကို လႊတ္ျပီး ဆင္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ နႏၵိယေျပာတဲ့အတိုင္း ေရဝတီလည္း အိမ္ေပၚက ဆင္းသြားရရွာပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြက “နႏၵိယရယ္ ေက်ာင္းဒကာျဖစ္ျပီး ကိုယ့္ဇနီးကို အိမ္ေပၚကနွင္ခ်တာ မေကာင္းပါဘူး။ ျပန္ေခၚလိုက္ပါ” လို႔ ဝိုင္းတိုက္တြန္းလို႔ ျပန္ေခၚျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြက”နႏၵိယရယ္ ေက်ာင္းဒကာျဖစ္ျပီး ကိုယ့္ဇနီးကို အိမ္ေပၚကနွင္ခ်တာ မေကာင္းပါဘူး။ ျပန္ေခၚလိုက္ပါ” လို႔ ဝိုင္းတိုက္တြန္းလို႔ ျပန္ေခၚျဖစ္ပါတယ္။
ေရဝတီ အိမ္ေပၚေရာက္ျပီး မၾကာခင္ကာလမွာဘဲ နႏၵိယလည္း ကြယ္လြန္သြားပါတယ္။ ကြယ္လြန္ေတာ့ သူ႔အတြက္ ၾကိဳေပါက္ေနတဲ႔ တာဝတိ ံသာနတ္ဗိမာန္မွာ နတ္သားသြားျဖစ္ပါတယ္။
နႏၵိယကြယ္လြန္ေတာ့ ေရဝတီက သိပ္ဝမ္းသာသြားပါတယ္။ သူ႔အထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိေတာ့ပါ။
ေရဝတီ ပထမဆုံး ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တဲ့ဝတ္က မရွိဆင္းရဲသားေတြကို ေပးလွဴတဲ့ ဒါနဝတ္ပါ။ ေနာက္ထပ္ျပီး ဖ်က္ဆီးတာက ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေန႔စဥ္ ဆြမ္းေလာင္းလွဴတဲ႔ဝတ္ပါ။
ဝတ္ဖ်က္ရံုတင္မကဘဲ ရဟန္းသံဃာေတြ ဆြမ္းလာခံတဲ့အခါ ေရဝတီက “ဒီကိုယ္ေတာ္ေတြေၾကာင့္ ငါ့ရဲ့ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရွုံုးရတာ” လို႔ဆိုျပီး ေရရြတ္ဆဲေရးပါသတဲ့။ သူေရရြတ္ဆဲေရးအထဲမွာ ရဟႏၱာေတြလည္း ပါပါတယ္။ ရဟႏၱာေတြကို ေရရြတ္ဆဲေရးလိုက္တဲ့ အကုသုိလ္ကံဟာ ေရဝတီအတြက္ အၾကီးမားဆံုး ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အေသးစားအကုသိုလ္ အျခံအရံေတြကလည္း ဝိုင္းဝိုင္းလည္ေနတာဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုး အရွင္လတ္လတ္ ငရဲက်သြားရပါေတာ့တယ္။
ေရဝတီရဲ့ဇာတ္သိမ္းပိုင္းေလးကိုဖတ္ျပီး “ေၾသာ္…. ေရဝတီရယ္” လို႔စုပ္သပ္ရင္း ေခါင္းထဲကို တစ္ျခားဝတၴဳေလးေတြလည္းဆင့္ကာဆင့္ကာ ဝင္လာပါတယ္။
ပထမဆံုးဝင္လာတာက ေဗာဓိမင္းသားဝတၴဳပါ။
ေဗာဓိမင္းသားတို႔ လင္မယားဟာ သားသမီး သိပ္လိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရၾကပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုအၾကံထုတ္သလဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို အိမ္ပင့္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားၾကြလာတဲ့အခါ နင္းသြားဖို႔အခင္း ျဖန္႔ခင္းထားမယ္။ ျမတ္စြာဘုရား အခင္းေပၚနင္းသြားတဲ႔အခါ “သားသမီးရရပါလို၏“ လို႔ဆိုေတာင္းမယ္ေပါ့ေလ။ သူ႔အဓိ႒ာန္နဲ႔သူပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေဗာဓိမင္းသားအိမ္ကို ၾကြေတာ့လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတာင္းမယ့္ဆု မျပည့္နိုင္ဘူးဆိုတာသိလို႔ အခင္းကိုမနင္းပါဘူး။ ေဗာဓိမင္းသားကေတာ့ ဇြတ္နင္းခိုင္းေနပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔သားသမီးမရနိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကိုေျပာျပရပါတယ္။ သေဘၤာပ်က္ေတာ့ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။
အဲ့ဒီကၽြန္းမွာ စားစရာမရွိတာနဲ့ ငွက္ဥေလးေတြကို ေဖာက္စားၾကပါသတဲ့။ ေနာက္ ငွက္ဥကေလးေတြကုန္ေတာ့ ငွက္ကေလးေတြကို သတ္စားၾကပါသတဲ့။ အဲ့ဒီ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ သားသမီး မရတာပါတဲ့။ တကယ္လို႔သာ ဇနီးေမာင္နွံနွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ကသာ မစားခဲ့ရင္ သားသမီးရမွာပါတဲ့။
ေနာက္ဝတၴဳတစ္ခုက အားလံုးသိၾကတဲ့ သူဆင္းရဲ ေမာင္ပုဏၰဝတၴဳေလးပါ။ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ခင္ပြန္းက ေရဒပူကပ္တယ္။ ဇနီးကခင္ပြင္းအတြက္ ယူလာတဲ့ ထမင္းကို အရွင္သာရိပုတၱရာကို ကပ္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မျမင္ကြယ္ရာမွာ ကပ္လွဴၾကေပမယ့္ တစ္ေယာက္ကုသိုလ္ကို တစ္ေယာက္က ေက်နပ္သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။
အေတြးထဲမွာ ဝတၴဳေလးေတြက ဆင့္ကာဆင့္ကာ ဝင္လာခဲ့ပါတယ္။
ထားပါေတာ့ေလ၊ မ်က္ေမွာက္ေလာကမွာ ခင္ပြန္းလုပ္သူကအျပင္မွာ စီးပြားထြက္ရွာေနရတယ္။ အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ ဇနီးလုပ္သူက ခင္ပြန္းရဲ့မျမင္ကြယ္ရာမွာ ဆြမ္းေလာင္းတာတို႔၊ တျခားပန္းကပ္တာတို႔ လုပ္ေနမယ္။ ဒါကို ခင္ပြန္းလုပ္သူက မျမင္ေတြ႔ရေပမယ့္ ေက်နပ္သေဘာတူေနရင္ ကုသိုလ္က ဇနီးေမာင္နွံနွစ္ေယာက္လံုး အတူတူျဖစ္ေနတာပါ။ ေက်နပ္သေဘာတူေနဖို႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။
တကယ္လို႔ ခင္ပြန္းလုပ္သူက ေက်နပ္သေဘာတူမွုမရွိခဲ့ရင္ေတာ့ ဇနီးျပဳတဲ႔ ေကာင္းမွုကိုသိုလ္ေတြဟဟာ ဇနီးအတြက္ပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။
ဒါက ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ဘက္က ေျပာတာပါ။ မေကာင္းတဲ့အကုသိုလ္ဘက္က ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ဥပမာေပါ့ေလ ခင္ပြန္းလုပ္သူက မသမာတဲ႔နည္းနဲ႔ စီးပြားရွာေနမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လာဘ္စားေနမယ္။ ဒီကိစၥကို ဇနီးလုပ္သူကေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ သဘာတူေနမယ္။ လာဘ္စားလို႔ရလာတဲ့ ပစၥည္းကို ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ သံုးေဆာင္ေနမယ္ဆိုရင္ အကုသုိလ္က ဇနီးေမာင္နွံ အတူတူ ျဖစ္ေနမွာပါ။
တကယ္လို႔ ဇနီးလုပ္သူက သေဘာမတူခဲ႔ရင္ေတာ့ အကုသိုလ္က ခင္ပြန္းအတြက္ပဲျဖစ္ေနမွာပါ။
အျပစ္ဆိုတာ ျပဳျပီးရင္ အျပစ္ရဲ့ အက်ိဳးကို ကာလတစ္ခုမွာေတာ့ခံရမွာ ဧကန္ပါ။
တကယ္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ဘဝမွာ ေငြကအဓိကမျပ႒ာန္းပါဘူး။ ေငြထက္ျပ႒ာန္းတဲ့ အရာေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။
ေငြေတြ၊ တိုက္ေတြ၊ ကားေတြ၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ေတြ မရွိေပမယ့္ ကိုယ္က်င့္သီလေလး ျဖဴျဖဴစင္စင္ရွိမယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ေမတၱာပြားတဲ့ သမထကိုယ္က်င့္သီလေလးရွိမယ္။ အခ်ိန္ရသမွ် ဝိပႆနာတရားေလး အားထုတ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဘဝကေတာ္ေတာ္ေလးအဓိပၸါယ္ရွိေနတာပါ။ ကိုယ္က်င့္သီလမဲ့ျပီး ပစၥည္းဥစၥာေတြနဲ႔ အသက္တစ္ရာရွည္ရတာထက္ ကိုယ္က်င့္သီလရွိျပီး တစ္ရက္ပဲအသက္ရွည္ရတာ ပိုျမတ္ပါတယ္။
ကိုယ္က်င့္သီလေကာ၊ ပစၥည္းဥစၥာေကာ ျပည္စံုေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဂြတ္ရွယ္ပါပဲ။
ဇနီးေမာင္နွံဆိုတာ အတိတ္ေရစက္ေၾကာင့္ ေတြ႔ၾကရတာပါ။ သေဘာတူသင့္တာကို သေဘာတူျပီး၊ သေဘာမတူသင့္တာကို လံုးဝသေဘာမတူ ရပါဘူး။ တားသင့္တာကို တားရပါမယ္။
ေရဝတီဟာ ခင္ပြန္းရဲ့အျပဳအမူေတြကို ျငိမ္ျငိမ္ေလးသာလိုက္ျပီး သေဘာတူေနရင္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ နႏၵိယနဲ႔အတူစံစားေနရမွာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ဘဝမွာ ပစၥည္းဝတၴဳေတြဟာ အဓိကမျပ႒ာန္းဘူးဆိုတာ ေရဝတီ လူ႔ျပည္မွာရွိေနတုန္း သိမသြားရွာပါဘူး။ ငရဲေရာက္မွပဲ ဒီပစၥည္းဝတၴဳေတြကတစ္ဆင့္ သူ႔ကိုငရဲခ်လိုက္တယ္ဆိုတာ သိရတာပါ။ သိခ်ိန္မွာ ေနာက္က်သြားပါျပီ။ ေနာက္က်မွ ရတဲ့အသိက အသံုးမဝင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရဝတီက လူ႔ျပည္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့လူသားအားလံုးကို တရားျပသြားခဲ့ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ စိတ္ပါပဲ။ ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို သတိထားေစာင့္ေရွာက္လိုက္ဖို႔ပါပဲ။
ဒိေဆာင္းပါးေလးကို မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ မဃေဒဝလကၤာေလးနဲ႔ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရေအာင္းပါ။
အကုသုိလ္နွင့္၊ ကိုသိုလ္နွစ္ပါး၊ ကံတရားကား၊ မယားျပဳရာ၊ စိတ္မပါလွ်င္၊ လင္မွာမရ၊ လင္ျပဳကလည္း၊ မယားအိမ္သူ၊ စိတ္မတူေသာ္၊ မွန္ယူ မွန္စြာ၊ မရရာဘူး၊
က်မ္းကိုး-
၁။ဝိမာနအ႒ကထာ၊စာမ်က္နွာ ၂၀၄
၂။ေဟာစဥ္တရားေတာ္မ်ား(စတုတၳတြဲ) မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
Future Light မဂၢဇင္း
ေမ၊ ၂၀၀၅။
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္