အစိုးရကို လႊတ္ေတာ္ေခၚၾကားနားသင့္ေနပါျပီလား


=================================

ဘက္ဂ်က္ ရွိ/ မရွိကိစၥ ရွင္းသြားေအာင္ ပညာယူႏိုင္ေအာင္ ဖတ္ၾကပါ...

တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားအပါအဝင္ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ ဘတ္ဂ်က္မလုံေလာက္မႈ ျပႆနာမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရၿပီး ဝန္ထမ္းလစာအတြက္ ကမၻာ့ဘဏ္ကပင္ ေငြေခ်းယူ၍ ေျဖရွင္း ရန္စီစဥ္ေနေၾကာင္း အစိုးရက ေျပာဆိုထားသည္။ အဆိုပါ ေျပာဆိုမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘတ္ဂ်က္အေျခ အေန သေဘာသဘာဝႏွင့္  လက္ရွိျပႆနာမ်ားအေပၚ စီးပြားေရးသုေတသီ ဦးေစာျမင့္ေမာင္ႏွင့္ The Voice တို႔ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

ပထမဆုံး ေမးခ်င္တာေတာ့ လက္ရွိအစိုးရမွာ ဘတ္ဂ်က္ ျပႆနာနဲ႔ ႀကဳံေနရတယ္လို႔ သတင္းထြက္ေနတာေပါ့။ လၽွပ္စစ္ဓာတ္ႀကိဳးေတြ လဲရမယ့္ကိစၥလည္း ဘတ္ဂ်က္မရွိဘူး ေျပာတယ္။ ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္ မလုံေလာက္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ေပါ့။

ေမးတာ အဓိကေတာ့ ႏွစ္ခ်က္ေပါ့။  အဲဒါေတြမေျဖခင္ သိခ်င္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ဆိုတာ  ဘာလဲ။ အဲဒီဟာက စေျပာမယ္။ ဘတ္ဂ်က္က  ဒါဘယ္စနစ္ပဲ က်င့္သုံးက်င့္သုံး၊ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္  အစိုးရအဖြဲ႕ဆိုတဲ့ဟာက ျပည္သူ႔အေရးကိစၥေတြ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ Public Services ေပါ့။ Public Goods ေခၚတာတယ္။ အဲဒါေတြ ေဆာက္႐ြက္ဖို႔အတြက္က သုံးစြဲခြင့္ ျပဳတာ။  ဥပေဒေၾကာင္းအရ သုံးစြဲခြင့္ျပဳတဲ့ဟာ ဘတ္ဂ်က္။ ဒါ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထြင္ထားတာ မဟုတ္ ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီစနစ္ထဲ လိုက္တာေပါ့။ အဲဒီ ဘတ္ဂ်က္ ဆိုတဲ့ဟာက အၿမဲတမ္းသူက တစ္ႏွစ္စာ ေနာက္ႏွစ္ကို လုပ္ မယ့္ဟာကို ဒီႏွစ္ကစ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဘတ္ဂ်က္ကို ေရးဆြဲရတယ္၊ ျပ႒ာန္းရတယ္။ ျပ႒ာန္းေတာ့ ပထမ Estimate လို႔ ေခၚတာေပါ့ ခန္႔မွန္းေျခေပါ့။  ခန္႔မွန္းေျခ ဆိုတာ တိက်ခ်င္မွ တိက်မယ္။ ဒီၾကားထဲ  အေျပာင္းအလဲ ေတြက ရွိႏိုင္တယ္။ ေငြေၾကးတန္ဖိုး  ေျပာင္းသြားတာတို႔၊ အျခားႏိုင္ငံေရးစီးပြားေရး အေျခအေန ကမၻာ့အေျခအေနနဲ႔ ေျပာင္းသြားတာတို႔ ေဈးႏႈန္းပမာဏ ေျပာင္းသြားတာတို႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အဲဒါေတြေၾကာင့္မို႔ လိုက္ၫွိရတာ ရွိတယ္။

ပထမ Budget Estimate ေပါ့ေနာ္ BE လို႔ ေခၚတယ္။ ျပန္ၿပီးေတာ့  Re-estimate ျပန္လုပ္ရတယ္။ အဲဒါ RE လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီဘတ္ဂ်က္ကိုပဲ ကိန္းဂဏန္းေတြ လိုက္ျပင္တာ အတိုးအေလၽွာ႔ ျပန္လုပ္တာ တင္ထားတဲ့ က႑ေတြကေန ေခါင္းစဥ္ေတြေျပာင္းတာ စသည္ျဖင့္ အကုန္ေပါ့ေလ။  ျပင္တဲ့ဟာ ျပန္ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူရတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကို။ Re-estimate ၿပီးၿပီဆိုေတာ့မွ တစ္ခါတေလက်ေတာ့  အဲဒါနဲ႔ တင္မၿပီးျပတ္ဘဲ ထပ္ၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ေတြက ရွိႏိုင္ တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီမွာ ေငြကဒီေလာက္နဲ႔ မေလာက္ေတာ့ ဘူး ထပ္ေပးပါ ထပ္သုံးခြင့္ျပဳပါဆိုၿပီးေတာ့ Supplementary Budget ဆို တစ္ခါလာရတယ္။ 

ဘတ္ဂ်က္တစ္ခု လုပ္မယ္ ဆို အဲဒီသုံးဆင့္ေလာက္ ျဖတ္ရ တယ္။ သုံးဆင့္လုံးကို ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္တဲ့  လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳရတာ ခ်ည္းပဲ။ ဘတ္ဂ်က္ကို  ကိုင္တြယ္ရတဲ့ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ အဲ့ဒီ  Time-line လိုတယ္။ ႀကိဳၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုတင္ရတယ္။ သုံးဆင့္ တင္ရတယ္။ ေနာက္ဘတ္ဂ်က္ႏွစ္စတာ  ျမန္မာျပည္ မွာဆို ဧၿပီ ၁ ရက္မွာ စတယ္။ အဲဒီ ဧၿပီ ၁ ရက္မွာ ခုနက သုံးခ်က္က လုပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနရမယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ သုံးရပ္က အတည္ျဖစ္ၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္။  အဲဒီဟာကို လုပ္ႏိုင္ဖို႔က မ်ားေသာအားျဖင့္ဆိုရင္ ဧၿပီမွာ လုပ္မယ့္ဟာကို စက္တင္ဘာ ေလာက္မွာ စတင္ရတယ္။ သူ႔အခ်ိန္ဇယားအတိုင္းေပါ့။ အဆင့္ဆင့္ တင္ရတယ္။ တင္ဖို႔ ဆိုတဲ့အခါမွာ ျမန္မာျပည္မွာ ဆိုရင္ ဗဟိုအစိုးရက ေနၿပီးေတာ့ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္း အစိုးရေတြ ဆီကေန သူတို႔ဆီမွာ ျပည္နယ္/တိုင္းအလိုက္ ကုန္က် စရိတ္ ေတြ၊ သုံးမယ့္ေငြေတြ ဘာေတြစီမံခ်က္ရွိတယ္။  စီမံကိန္းေတြ ဘာေတြလုပ္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္သုံးမယ္၊  ဘယ္လိုသုံးမယ္ စသည့္ဟာေတြကို ေတာင္းရတယ္။  ေနာက္ ဗဟိုအစိုးရမွာ လည္း Sector ေတြရွိတယ္။  စိုက္ပ်ိဳးေရးက ဘယ္ေလာက္၊ စက္မႈကဘယ္ေလာက္၊  လူမႈဝန္ထမ္းက ဘယ္ေလာက္၊ ပညာေရး က်န္းမာေရးက  ဘယ္ေလာက္စသည္ျဖင့္ အဲ့ဒီ Sector ေတြကေန ေနာက္လာမယ့္ႏွစ္အတြက္ ေတာင္းရ တယ္။ အဲဒါေတြ စုၿပီးေပးေတာ့မွ အစိုးရအဖြဲ႕ တစ္ခုလုံး အတြက္ ကို ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကေန လႊတ္ေတာ္ကို တင္ရတယ္။  ပထမဦးဆုံးတင္တာသည္  BE။  ခန္႔မွန္းအသုံး စရိတ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ရသုံးခန္႔မွန္းေျခလို႔ ဗမာလိုေခၚတာ။ အဲဒါကို စက္တင္ဘာေလာက္ကတည္းက တင္ရတယ္။ အဲဒီလိုတင္မွ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးတာ ေတြဘာေတြ သူ႔လုပ္ငန္းစဥ္အတိုင္း သြားတာ။ ေနာက္  ဒီဇင္ဘာေလာက္ က်ေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ RE ျပန္တင္ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ က်ေတာ့ မတ္လမွာ အၿပီးသတ္ တင္ရတယ္။ မတ္လမွာ မၿပီး လို႔ မရဘူး။ မတ္လကုန္ရင္  ဧၿပီေရာက္မယ္။ ဧၿပီေရာက္ရင္ ဒီပိုက္ဆံက သုံးရေတာ့မွာ။ မတ္လမွာ ဒီဟာမျဖတ္ရင္ ေနာက္ အစိုးရက သုံးစရာ မရွိေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားမယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲနဲ႔ အစိုးရက ပိုက္ဆံ သုံးခြင့္မရွိ။ ဒါ ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္။

လူေတြက အခုေျပာတယ္။  အခုက အစိုးရအေျပာင္းအလဲ ကာလကိုး။ အစိုးရ အေျပာင္းအလဲကာလ ဆိုတာမွာ ဒီအစိုးရ တက္မွာက  ဧၿပီမွတက္မွာ ဟိုအရင္အစိုးရ အေဟာင္းက ဒီဧၿပီမွာ သူကေန ေနာက္အစိုးရကို လႊဲေပးတဲ့အခါ ေနာက္ အစိုးရက ပိုက္ဆံ ဘာနဲ႔သုံးမလဲ။ သုံးဖို႔အတြက္က ႀကိဳလုပ္ေပး ရတာ။ ႀကိဳလုပ္ေပးရေတာ့ စက္တင္ဘာေလာက္မွာ လုပ္ရ တာ။ ခန္႔မွန္းေျခေပါ့။ ဘတ္ဂ်က္မွတ္ အခ်ိန္ဇယားရွိ တယ္။ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ေလာက္ၿပီး သူ႔အစီအစဥ္ကိုရွိၿပီး သား။ ရမ္းလုပ္ းေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ  ေနာက္ အစိုးရ က ဘယ္သူျဖစ္မွန္း မသိေသးဘူး။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွ မေရာက္ေသးတာ။ ဒီေတာ့ အရင္အစိုးရေဟာင္းက လုပ္ေပး ရမွာပဲ။ ဒါ ထုံးစံ။ မလုပ္ေပးလို႔ကို  မျဖစ္ဘူး။ မလုပ္ေပးရင္ အဲဒီကာလ ပိုက္ဆံသုံးစရာမရွိေတာ့ဘူး ျဖစ္မွာေပါ့။ ေကာင္းၿပီ မတ္လဆိုပါေတာ့။  ဒီအစိုးရမတိုင္ခင္ ဒီအစိုးရမတက္ေသးခင္ မတ္လဆိုတဲ့ အခါ လႊတ္ေတာ္က အသစ္ျဖစ္ေနၿပီ။ အစိုးရ အေဟာင္းက လုပ္တယ္။ အစိုးရအေဟာင္းက လုပ္သြားတဲ့ ဒီဘတ္ဂ်က္ကို ေနာက္ဆုံးအဆင့္ေတာ့ ေရာက္ေနၿပီ။ အဲဒီ ကာလက်ေတာ့။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ေရာက္ေနေတာ့ ဒီလႊတ္ေတာ္ အသစ္က ဥပေဒျပဳေပးရမွာ။ အဲဒီအခါမွာ တခ်ိဳ႕ ေျပာသံေတြ ၾကားရတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ကေတာ့ ဥပေဒကို သေဘာတူပါတယ္ ျပဳေပးလိုက္ရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အရင္က သူတို႔လုပ္သြားတာေလ က်ဳပ္တို႔က သိတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးေတြေျပာတာ။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း  ၾကားမွာ။ အဲဒါက သဘာဝမက်ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အရင္ကလူက ပစ္စလက္ခတ္လုပ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ဒီစာရင္းမွာ ေပၚေနတယ္။ စီမံကိန္းေတြ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာက ရွိၿပီးသား။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရဝန္ႀကီး ေတြသာ ေျပာင္းသြားတာ။ ဒီဘတ္ဂ်က္ကို ဆက္လုပ္မယ့္ ဝန္ထမ္းေတြက ရွိေနဆဲ။ ဒီလူေတြလုပ္ရမွာ ဒီလူေတြက သူတို႔လုပ္ဖို႔ရာ အစီအစဥ္ရွိ ထားရင္ တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ တင္တာ ဒီလူေတြတင္တာ။ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့လူက ဒီလူေတြကို ေမး႐ုံပဲရွိတာေပါ့။

အလုပ္သေဘာသက္သက္ ေျပာတာေနာ္။ ဘယ္ပါတီဘာညာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ခုဟာက ကိုယ္ကနားမလည္ ဘဲ  အရင္လူ လုပ္သြားလို႔ က်ဳပ္တို႔မလုပ္တတ္ဘူး၊ အရင္လူ လုပ္သြား လို႔ က်ဳပ္တို႔မသိဘူးဆိုတဲ့ပုံစံ။ ဒီလိုလုပ္လို႔မရဘူး ေလ။

ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ိဳးက အစိုးရေျပာင္းတဲ့ ငါးႏွစ္တစ္ႀကိမ္ေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပဲလားေတြးေနမယ္ထင္တယ္

ငါးႏွစ္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ျဖစ္မွာပဲ။  ေနာက္တက္လာမယ့္ အစိုးရအတြက္လည္း ဒီအစိုးရက  ေနာက္ဆုံးဘတ္ဂ်က္ကို လုပ္ေပးရမွာပဲ။ ဆိုၾကပါစို႔  ၿပီးခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ လက္ထက္ကလည္း ပထမ ဦးဆုံးဘတ္ဂ်က္ကို နဝတက လုပ္သြားတာႀကီး သူလုပ္ရတာ။ ဒါကထုံးစံပဲ။ လုပ္မေပးရင္ ဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္က်ေတာ့ သုံးစရာမရွိေတာ့ဘူးေလ ပိုက္ဆံက။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘတ္ဂ်က္ကို အရင္အစိုးရက လုပ္ သြားတဲ့အတြက္  အခုက်ဳပ္တို႔က သုံးစရာပိုက္ဆံမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာ သဘာဝမက်ဘူး။

နံပါတ္တစ္
လက္လြတ္စပယ္ ေျပာတာ ျဖစ္မယ္။
နံပတ္ႏွစ္က
သူနားမလည္ဘူး ဘတ္ဂ်က္ ဆိုတာ။ တည့္တည့္ေျပာရလို႔ ရွိရင္ နားမလည္ဘဲနဲ႔  ေျပာတာ။ ဒီၾကားထဲက သာမန္ျပည္သူ ေတြကေျပာရင္  အေရးမႀကီးပါဘူး။ ဘယ္သူေျပာေျပာ အေရးမႀကီးပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျပာတာေပါ့။ တာဝန္ရွိတဲ့လူက  ဒီလိုမေျပာသင့္ဘူး။ အဲဒီလို ေျပာေနတာ ေတြဟာ အေျခခံ  သေဘာတရားအရ လြဲတယ္။ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အဲဒီလိုေျပာျခင္းဟာ လြဲေနတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြရွိေနတယ္လို႔  ေျပာ တယ္။ လိုေငြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ၾကာလွၿပီ။ ဟိုးအရင္ အစိုးရ လက္ထက္ ကတည္းက။ အခုေနာက္ဆုံး ကမၻာ့ဘဏ္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ဘာလဲဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ဟာ  စီးပြားေရး တိုးတက္ေနတယ္။ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတယ္ တဲ့။ အမွန္က စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတယ္ ဆိုတဲ့ႏိုင္ငံဟာ ေတာ္ေတာ္ျမင့္တဲ့ ႏိုင္ငံထဲမွာ ပါတယ္ေနာ္။  စီးပြားေရးတိုး တက္တဲ့ႏႈန္း တြက္ၾကရင္ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံ ဒီေလာက္ေတာင္ မရွိ ဘူးေလ။ ဟာ ဒို႔ႏိုင္ငံ သူမ်ားေတြ ႏိုင္ငံထက္ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈျမင့္တာပဲ ဒီတုန္းက ေျပာတယ္။ တစ္ဖက္က ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈက ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနတယ္။ အဲဒီ ကမၻာ့ဘဏ္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာထဲမွာ ပါတယ္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြ မႈက ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈက ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ဆိုေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖစ္ မွာပဲ။  ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖစ္မယ္ဆိုတာႀကီးက ႀကိဳၿပီးေတာ့ တြက္ထားၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္။ ဒါကို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတဲ့ ဟာေပါ့။ အရင္အစိုးရ အရင္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဆိုရင္လည္း ဒါအမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့တာ။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြက ဒီတစ္ႏွစ္ထဲ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးႏွစ္ကတည္းက ျဖစ္ လာတာ။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပလာေနတယ္ေနာ္ အၿမဲတမ္း ေတာက္ေလၽွာက္ လိုေငြျပေနတယ္။  ဒါဟာ မေကာင္းဘူး။ စီးပြားေရးမူဝါဒေတြ ေျပာင္းဖို႔လိုတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။  အရင္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ မေျပာခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ေျပာတယ္။ အမွန္က အခုလႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ အဲဒီအေၾကာင္း ဘယ္သူ မွကို မေျပာေသးတာ။

ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြျပေနတယ္ ျပဖို႔အလားအလာလည္း ရွိေန တယ္ ဒါေတြ ဘယ္လိုကုစားမလဲဆိုတာ  အစိုးရကပဲ လုပ္ရ မွာ။ အစိုးရကို ေျပာတာေနာ္။ USDP  ကို ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ NLD ကို ေျပာတာလည္း  မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရကို ေျပာတာ။  ဘယ္သူပဲ အစိုးရတက္လုပ္လုပ္ ဒီအစိုးရက လုပ္ ရမွာ။  ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ဆိုတာ ႀကိဳသိထားၿပီး သား။ ဘယ္လိုကုစားမယ္ ဆိုတာ။ အဲဒါ စီးပြားေရး မူဝါဒပဲ။ စီးပြားေရးမူဝါဒမွာ အဲဒီဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈကို ေလ်ာ့သြား ေအာင္၊ လိုေငြျပမႈက ႀကီးလာတယ္ဆိုရင္ ေလ်ာ့သြားေအာင္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဟန္ခ်က္ညီဘတ္ဂ်က္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး ဆိုရင္လည္း ရွိေနတဲ့  အဟကို က်ဥ္းသြား ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာ  ဒါစီးပြားေရး မူဝါဒပဲ။ အစိုးရသည္ ဒါကိုႀကိဳၿပီးေတာ့  တြက္ထားရမွာ ျမင္ထားရမယ္။ ေပၚလစီေတြ ျပင္ဆင္ထားရမယ္။ အဲဒါေတြ လုပ္ထားတယ္ မလုပ္ထားဘူး ဆိုတာ ဒါ သူ႔တာဝန္ပဲ။ အစိုးရရဲ႕ တာဝန္ပဲ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ အစိုးရက ဘတ္ဂ်က္ မေလာက္ဘူး ဆိုတာ။ ဟုတ္တယ္။ ဘတ္ဂ်က္မေလာက္ ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ  ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္  မေလာက္တာလဲ၊ ဘယ္ေလာက္လိုတာလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိဘူး၊ သူတို႔လည္း မေၾကညာဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔  ေသခ်ာတာေလး တစ္ခုေျပာမယ္။ ဒီဘတ္ဂ်က္ကို ဆြဲေပးတာ အရင္အစိုးရက ဆြဲေပးတာ။ အရင္အစိုးရ ဆြဲေပး တဲ့ဟာက အရင္ကရွိခဲ့တဲ့ အစိုးရရဲ႕ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလုံးေပၚ ကို အေျခခံၿပီး လုပ္သြားတာ။ လုပ္သြားတဲ့ အခါမွာ အစိုးရသစ္ တက္လာေတာ့ သမၼတႀကီးဦးထင္ေက်ာ္က ဘာစေျပာလဲဆို ရင္ အစိုးရအဖြဲ႕ကို က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ဖြဲ႕မယ္၊ အ႐ြယ္အစား ေလၽွာ႔ခ်မယ္။ ေလၽွာ႔ခ်လိုက္ရင္  သန္းသုံးေထာင္ေက်ာ္ ေလာက္လား သက္သာသြားမယ္ ဆိုၿပီး ေျပာဖူးေသးတယ္။ အရင္က ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပေနတဲ့အထဲက ဒီသန္းသုံးေထာင္ ေလာက္ ပိုထြက္လာ ဖို႔ မရွိဘူး။ သမၼတ အေျပာအရ ေျပာတာ ေနာ္။  တကယ္ အတိအက် ကိန္းဂဏန္း ကၽြန္ေတာ္လည္း  မသိပါဘူး။ အဲဒီ ေျပာဆိုခ်က္အရဆိုရင္ သန္းသုံးေထာင္ ေလာက္က ပိုသက္သာဖို႔သာ ရွိတာေပါ့။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျပမယ္ ဆိုတာ လူတိုင္းသိၿပီးသား။ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြျပတာ  အရင္လူေၾကာင့္ အရင္လူေၾကာင့္ ဒီလိုခ်ည္းေျပာလို႔  မရဘူး ေလ။ အရင္လူလက္ထက္ကလည္း ဘတ္ဂ်က္က လိုခဲ့တာပဲ။ သူတို႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြ လုပ္ငန္းေတြကို  ငါတို႔က ျပင္မယ္။ ဒီလို သြားရမွာ။ ငါ့လက္ထက္ေရာက္ရင္  ဒါေတြျပင္မယ္၊ ဒီလိုေငြျပတာေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ဘယ္လိုျပင္မလဲ။ ဒါ အစိုးရတိုင္းရဲ႕ ကိစၥေလ။

အစိုးရသစ္တက္လာတဲ့အခါ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ အေရးေပၚ လုပ္ရမယ့္ဟာမ်ိဳးေတြ ရွိလာၿပီ။ အရင္အစိုးရ ကေတာ့ မတင္သြားဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ မျဖစ္မေန အျမန္ဆုံးလုပ္ရေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ကေန ဘတ္ဂ်က္ကို တင္ေတာင္းမလဲ  ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ သြားရမလဲ

ဘတ္ဂ်က္ထဲမွာကိုက ဒါႏွစ္တိုင္း အခုမွမဟုတ္ဘူး။ ဟို ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ကတည္းက ဥပေဒ ရွိတယ္။  အေရးေပၚရန္ပုံေငြ ဆိုတဲ့ ဟာ။ အဲဒီအေရးေပၚရန္ပုံေငြဟာ  ခုထက္ထိရွိေနတုန္း။ ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္က အေရးေပၚ ရန္ပုံေငြသုံးစြဲမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပုံစံမက်လို႔ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရကို အမ်ားႀကီး ေဝဖန္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါ  အစိုးရတိုင္းမွာ အေရးေပၚ ရန္ပုံေငြဆိုတာ ရွိတယ္။ ပမာဏကေတာ့ ေျပာင္းသြားတာေပါ့။ ၅၁ ခုႏွစ္က အေျခအေနနဲ႔ အခုနဲ႔ မတူေတာ့ဘူး။ အေရးေပၚ ရန္ပုံေငြရဲ႕ သေဘာက အေရးေပၚဆိုကတည္းက မေမၽွာ္မွန္းတဲ့  ကိစၥေတြ။ အထူးသျဖင့္ လူမႈဝန္ထမ္းကယ္ ဆယ္ေရးနဲ႔  ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး၊ ေရေဘးမီးေဘး ငလ်င္ေဘး  စသည္ျဖင့္ မေမၽွာ္မွန္းတဲ့ ဒုကၡေတြေရာက္တဲ့အခါ သုံးဖို႔။ သုံးတဲ့အခါမွာ သုံးခြင့္အာဏာကို သမၼတကို ေပးထား တာ။ သမၼတက ေဟ့ အေရးေပၚပဲ။ အဲဒီအထဲက ဘယ္ေလာက္သုံး ဘယ္သူသုံး တစ္ခါတည္း အမိန္႔ေပးရတာ။ သူ႔အတြက္ သုံးပိုင္ခြင့္ ေပးထားတဲ့ ပမာဏ။ အဲဒါ သမၼတကို ေပးထားတဲ့ အာဏာ။ ဒါေပမဲ့ သမၼတသည္  အဲဒါေတြ အတြက္ပဲ သုံးရမယ္။ တစ္ျခားဟာအတြက္  မသုံးရဘူး။ ဥပေဒထဲမွာ ပါတာကိုေျပာ တာ။ အဲဒီဟာ သုံးဖို႔ရာအတြက္ သမၼတကလႊတ္ေတာ္ကို ခြင့္ျပဳပါလို႔  ေတာင္းဆိုစရာ မလိုဘူး ဥပေဒအရ။ သို႔ေသာ္ သုံးၿပီးၿပီ ဆိုရင္ ဒီအေရးေပၚ ရန္ပုံေငြထဲက ဘယ္ေလာက္သုံးပါ တယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ သုံးပါတယ္၊ ဘယ္လို သုံးပါတယ္  စတာ ေတြကို လႊတ္ေတာ္ကို သမၼတက တင္ရတယ္။  လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသည္၊ လက္ခံသည္လို႔ ဆိုလိုက္ တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္ နက္ အဲ့ဒီေငြကို ဒီထဲ ျပန္ျဖည့္ေပးရတယ္။  ဆိုၾကပါစို႔။ သန္းသုံးေထာင္ဆို သုံးေထာင္ျပည့္ေနရတယ္။ အဲဒါ သမၼတကို ဥပေဒအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားတာ အေရးေပၚကိစၥအတြက္ သုံးဖို႔။  ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာရင္းသေဘာအရေတာ့ သာမန္အသုံး စရိတ္တို႔ ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္တို႔ ဒီလိုမခြဲေနေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အေရးေပၚဆိုေပသည့္ သာမန္အသုံး စရိတ္ ေခါင္းစဥ္ထဲမွာ အႀကဳံးဝင္တယ္။ ဥပမာ- အေဆာက္အအုံႀကီး ေတြ အသစ္ေဆာက္တာတို႔၊ တံတားျဖစ္ျဖစ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္တာပဲဗ်ာဆိုၿပီး အေရးေပၚရန္ပုံေငြ သုံးခြင့္မရွိဘူး။ အဲဒီ ၿပီးခဲ့တဲ့အစိုးရ တုန္းက ေဝဖန္ခံရတာ အဲဒါ။ သူက တစ္ခုခုလုပ္ခ်င္တယ္ ဘတ္ဂ်က္ကိုတင္တုန္းက စီမံကိန္းထဲမွာမပါဘူး အခု က်မွ လုပ္ခ်င္တဲ့အခါ အေရးေပၚ ရန္ပုံေငြထဲက ထုတ္သုံး ဆိုၿပီးေတာ့ ထုတ္သုံးလိုက္တာ။ ဆိုၾကပါစို႔ အဲဒီအထဲမွာ  အာဆီယံဂိမ္းတုန္းက သုံးတာေတြပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး သမၼတရဲ႕ ဗိုလ္႐ႈခံႀကီး ေဆာက္တာေတြပါ တယ္။ အမ်ားႀကီး လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဝဖန္ၾကတာ။ ဒါေတြ မလုပ္သင့္ဘဲ  လုပ္တယ္ဆိုၿပီး။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ၿပီးေနၿပီ။ လုပ္ၿပီး ေနေတာ့  ဘယ္ကပိုက္ဆံနဲ႔ လုပ္တာတုန္းလို႔ လႊတ္ေတာ္က  ေမးေတာ့။ ဘာလို႔ လႊတ္ေတာ္က ေမးတုန္းဆို ဘတ္ဂ်က္ ခြင့္ျပဳတဲ့အထဲမွာမွ မပါတာ။ အဲဒီေတာ့ ဟိုဘက္က ျပန္ေျဖတာ သမၼတအေရးေပၚ ရန္ပုံေငြထဲက သုံးတယ္လို႔  ေျဖတယ္။ ဆိုတဲ့အခါ သမၼတအေရးေပၚရန္ပုံေငြဟာ  ဒါေတြသုံးဖို႔ မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ျပန္ေထာက္တယ္။  ဒါေၾကာင့္ အေရးေပၚ ရန္ပုံေငြဆိုၿပီး သမၼတသုံးပိုင္ခြင့္ ေပးထားတဲ့ဟာရွိတယ္။ ဥပေဒအရကို ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရးေပၚကိစၥေတြ ေဆာင္ ႐ြက္ဖို႔ရာအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ မရွိပါဘူးလို႔ ေျပာလို႔ကို ဒါသဘာဝ မက်ဘူး။ ေျပာစရာကို  မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့လို႔ ဥပေဒအရ သတ္မွတ္ေပးထားတာ  မဟုတ္ဘဲ တျခားဟာေတြ သြားမသုံးရဘူး ဒါပဲ။ အရင္ အစိုးရတုန္းက သုံးခဲ့တယ္။ အခု အစိုးရက် ဘာမွ မသုံးဘူး။ မသုံးဘဲနဲ႔ ပိုက္ဆံမရွိဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါရွင္း ေအာင္ေျပာရင္ အရင္အစိုးရက အဲဒီလိုလုပ္ တယ္။  အခု အစိုးရက ဒီလိုလုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ တစ္ေယာက္  အေနနဲ႔ ျမင္ၾကည့္ရမယ္ဆိုရင္  ႏွစ္ခုလုံးက လြဲေနတယ္။

အခု ကမၻာ့ဘဏ္က ေဒၚလာသန္းတစ္ရာေခ်းဖို႔ အစိုးရက ျပင္ ေနတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ သန္းေျခာက္ဆယ္ကို ဝန္ထမ္းလစာ ေပးဖို႔အတြက္ သုံးမယ္ေျပာတယ္။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြမ်ားေနလို႔ ဒီလို ေခ်းသုံးရတဲ့ ပုံစံလို႔လည္း သမၼတ႐ုံးက ေျပာထားတယ္။

ကမၻာ့ဘဏ္က သန္းေျခာက္ဆယ္ ေခ်းမယ့္ကိစၥ။ ဘတ္ဂ်က္က လိုေငြျပေနတယ္။ လိုေငြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ရာ အတြက္ ေငြေခ်း တာေတြရွိႏိုင္တယ္၊ အခြန္ပိုေကာက္တာေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ Loans ေတြ Grants ေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေတြ ယူလို႔ရတယ္ ယူပါ့မယ္ဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ရတယ္။ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူရင္ ရတယ္။  တစ္ခုစီတစ္ခုစီက သူ႔စည္းကမ္းနဲ႔ သူေပါ့ မတူဘူး။  ဘာပဲေျပာေျပာ လႊတ္ေတာ္ကသေဘာတူရင္ လုပ္လို႔ ရတယ္။ လိုေနတဲ့ေငြေပါ့ဗ်ာ ဘတ္ဂ်က္က လိုတဲ့ဟာ ကိုေတာ့ ေခ်းေငြနဲ႔သုံးရမွာပဲ။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔  သေဘာ ေပါက္တယ္။ ဒါလည္းလုပ္ရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့  အခုက ဘာျဖစ္လဲ ဆို အေၾကာင္းျပတဲ့အခါမွာ အခ်က္ ငါးခ်က္ေပးထားတယ္။ ေဒၚလာသန္းတစ္ရာ ေခ်းမယ့္ဟာကို ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက ဘ႑ာေရးက၊ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက  ဗဟိုဘဏ္က။ ဗဟိုဘဏ္က လုပ္မယ့္ဟာက ေလးခု။  ႏိုင္ငံျခားေငြနဲ႔လုပ္မွ ျဖစ္မယ့္ဟာ မ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာ - သင္တန္းေက်ာင္းေတြတို႔၊ ဘဏ္ကိုအဆင့္ျမႇင့္မွာတို႔၊ သင္တန္းေတြ ပို႔ခ်ဖို႔ဆိုတဲ့ဟာေတြ က အဲဒါက  သဘာဝက်တယ္။ ဗဟိုဘဏ္က ေနၿပီးေတာ့ သူ ဘာလုပ္ပါ့မယ္လို႔ ေျပာၿပီးေတာ့လုပ္တဲ့ဟာ သိပ္ေျပာစရာမရွိ ဘူး။ ဒါေပမဲ့လို႔ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေျပာတဲ့  နယ္ပယ္ ေလးခုမွာ သုံးမယ္ဆိုတဲ့ဟာမွာ နယ္ပယ္သုံးခု ကေတာ့ထား ေတာ့။ ဒီဟာ နည္းနည္းအဓိပၸာယ္ ရွိတယ္။ ဝန္ထမ္းလစာ စရိတ္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြအပါအဝင္ ဘတ္ဂ်က္ ေထာက္ပံ့မႈအတြက္တဲ့ ဒါတစ္ခု။ ေနာက္တစ္ခုက  အေသးစားေငြေၾကး လုပ္ငန္းက႑ တဲ့။ ေနာက္တစ္ခုက ဝန္ႀကီးဌာနဝန္ထမ္းမ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးတဲ့။  ဒီသုံးခုက သူ႕ရဲ႕ အသုံးစရိတ္အေနနဲ႔ ၾကည့္ လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒါက သာမန္အသုံးစရိတ္ေတြထဲမွာ ဝင္တယ္။ သာမန္ အသုံးစရိတ္ဆိုရင္ အသုံးစရိတ္က ဘတ္ဂ်က္ထဲမွာ  ပါရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီထဲမွာ ေျပာစရာရွိတာ ဝန္ထမ္းလစာ၊ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ ပင္စင္၊ စရိတ္ စတာေတြက ဘတ္ဂ်က္ကို တင္က တည္းက ပါၿပီးသား။ အဲဒီ ဘတ္ဂ်က္ေခါင္းစဥ္ထဲပဲ သြားရမယ္။ ဒီေခ်းတဲ့ ေခ်းေငြဆိုတာက ဒီလိုဒီလို  ဒီဟာေတြအတြက္ သုံးပါ မယ္လို႔ ေျပာစရာမလိုဘူး။ သူက ဘာပဲေျပာရမွာလဲဆိုရင္ ဘတ္ဂ်က္ကို ေဖာ္ျပတဲ့အခါမွာ အရကဘယ္ေလာက္၊ အသုံး ကဘယ္ေလာက္  လိုေငြကဘယ္ေလာက္ရွိေနၿပီလဲ။ ရွိတဲ့အခါ ျဖည့္မယ္။  ျဖည့္တဲ့အခါ ကမၻာ့ဘဏ္က ဘယ္ေလာက္ေခ်း မယ္။  ဒါပဲေျပာလိုက္ရင္ လုံေလာက္တယ္။ ဝန္ထမ္းလစာ ဆို တာက စကတည္းက ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲတဲ့အထဲမွာကို  ပါၿပီး သား။ လႊတ္ေတာ္ကို ဘတ္ဂ်က္တင္တဲ့အခါမွာ  လႊတ္ေတာ္ ကေနၿပီးေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ျဖတ္လို႔ မေလာက္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္က ဘတ္ဂ်က္ျဖတ္ ခြင့္ရွိတဲ့ဟာက သတ္ သတ္ ျဖတ္ခြင့္မရွိတာက သတ္သတ္။ ဒီဝန္ထမ္းလစာဆိုတာ လႊတ္ေတာ္က ျဖတ္လို႔ကို မရဘူး။ ထိကို ထိလို႔မရဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေႂကြးေတြ  ဆပ္ရမယ့္အခ်ိန္က်ရင္ အေႂကြး ေတြဆပ္ရမွာ ျဖတ္လို႔မရဘူး။ ေခ်းထားတဲ့ ေခ်းေငြေတြ ေပးရ မယ့္အတိုး  ျဖတ္လို႔မရဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေခ်းေငြအတြက္ကို ဝန္ေဆာင္ခ ဘာညာရွိတယ္။ အဲဒါေတြ ျဖတ္လို႔မရဘူး။ အဲဒီ ဟာ  သူ႔ေခါင္းစဥ္နဲ႔သူ လႊတ္ေတာ္ကို ဘတ္ဂ်က္တင္တဲ့အခါ  အဲ့ဒါေတြ တင္လိုက္ရတယ္။ လႊတ္ေတာ္က အဲဒါေတြ  ထိကို မထိရဘူး။ လႊတ္ေတာ္က ဘာကိုထိလဲဆိုရင္ ဥပမာ - စီမံကိန္း ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ အဲဒီစီမံကိန္းေတြ  လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ဆိုတာ လႊတ္ေတာ္က စစ္မယ္။  လုပ္သင့္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကုန္က် စရိတ္က ျဖစ္သင့္လား မျဖစ္သင့္လား ၾကည့္မယ္။ သုံးတဲ့အခါ မွာ သုံးပုံသုံးနည္းဟာ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းနဲ႔ ကိုက္ညီလား  မကိုက္ညီလားၾကည့္မယ္။ လႊတ္ေတာ္က ဒါၾကည့္တာ။ မကိုက္ညီရင္ ျဖတ္တာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အလုပ္က။ ဒါေၾကာင့္ ဘတ္ဂ်က္ကို ျဖတ္တယ္ဆိုတာ အလကားမ်က္စိမွိတ္  ျဖတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ထဲမွာ ဝန္ထမ္း လစာေတြ စရိတ္ေတြမပါလို႔ ေငြေခ်းၿပီးေတာ့ ေပးရတယ္ဆို တာ ဒါႀကီးက လူၾကားလို႔ေတာင္ မေကာင္းဘူး။  ဘတ္ဂ်က္ထဲ မွာ ပါကိုပါၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဝန္ထမ္းေတြ အသစ္ခန္႔မွာေတြလား။ အဲ့လိုလည္း  မေျပာထားဘူး။ ဘတ္ဂ်က္ကို အေထာက္အပံ့လုပ္တယ္ ဆိုတာလုပ္တာ ေငြေခ်းၿပီး ထည့္ရသလား။ သာမန္ အသုံးစရိတ္အတြက္ ေငြေခ်းၿပီး ထည့္ရသလား။ သေဘာက ဘတ္ဂ်က္ကို Concept ကို ေကာက္ယူပုံက တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝမႈမွာ သိပ္ၿပီးေတာ့ သဘာဝ မက်တဲ့ ခြဲေဝမႈေတြ ပါေနတယ္။  ေနာက္တစ္ခုက ဆိုၾကပါစို႔ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္တာပါ။ ဒီဝန္ထမ္းေတြက အခုမွ အသစ္ခန္႔မွာေတြ ဆိုရင္  အဲဒီေလာက္ဝန္ထမ္းအတြက္ သန္းေျခာက္ဆယ္ေတာင္မွဆိုေတာ့ အဲဒီေလာက္ ဝန္ထမ္း အသစ္ ခန္႔မွာလား။  အဲဒီလိုဆို ေစာေစာက သမၼတႀကီးေျပာ ထားတဲ့ အစိုးရအ႐ြယ္အစား ေလၽွာ႔လိုက္တဲ့အတြက္ ပိုလာတဲ့ ေငြေတြေရာ။ ဒါေတြက ဝန္ထမ္းေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆက္သုံးလို႔ ရေန တာပဲ။ ဒါ ခြဲေဝမႈျပႆနာ။ ကၽြန္ေတာ္က ေၾကညာတဲ့ အေပၚ မွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရတာေပါ့။ အေသးစိတ္ေတာ့ မသိ ဘူးေပါ့။

ဒါဆို ဝန္ထမ္းလစာ မေလာက္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူး။ ၿပီးခဲ့ တဲ့ႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္ထဲမွာ ဒီဝန္ထမ္းအတြက္ကို ထည့္ထားၿပီး သားေပါ့။

အဲဒါေျပာတာ။ ဒီလိုဆို ဝန္ထမ္းအသစ္ ခန္႔ခ်င္လို႔ရွိရင္လည္း သတ္သတ္ ဝန္ထမ္းခန္႔ဖို႔ရာအတြက္ အစီအစဥ္ကို အရင္တင္ ရမယ္။ ဘယ္ဌာနဖြဲ႕မယ္၊ ဘယ္လို အရည္အခ်င္းရွိသူ ဘယ္ႏွေယာက္နဲ႔ဖြဲ႕မယ္၊ လစာ ဘယ္ေလာက္က်မယ္ ဝန္ထမ္းတိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ျပဳပါ ဆိုတာ အရင္တင္ရမယ္။ တင္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကေန  သေဘာတူတယ္ဆိုတဲ့အခါ အဲဒီအတြက္ လစာ ဘယ္လိုသုံးမယ္ ပါရမယ္။

အခု ေလ့လာသေလာက္ လူေတြရဲ႕ ဝယ္လို အားက်လာတယ္။ လုပ္ငန္းေတြကလည္း ထုတ္လုပ္မႈ လိုက္က်တယ္။ ရပ္ကြက္ ေဈးေတြထဲမွာဆိုလည္း ေဈးေတြတက္တဲ့အသံ ၾကားရတယ္။ ေဈးသည္ေတြဘက္ က်ေတာ့လည္း ကုန္ေလၽွာ႔ဝယ္တာ ေတာင္ ေရာင္းမကုန္ဘူး ဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ ဆိုက္ကားသမား လည္း ဝင္ေငြက်တယ္ဆိုတဲ့ အသံၾကားရတယ္။ ကုန္ေဈးႏႈန္း တက္၊ ထုတ္ကုန္က်၊ ဝင္ေငြက်နဲ႔ ဒါႀကီးက ေရရွည္ဆိုရင္ အႏၲရာယ္ ရွိလာမလား။

ဒါက ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈနဲ႔ ေနာက္ဆက္ တြဲအက်ိဳးဆက္ ရလဒ္ေတြ။ လိုေငြျပတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ မတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ဘူး။ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။ ဝင္ေငြတိုးေအာင္ ဘာလုပ္မလဲဆို အလုပ္အကိုင္ေတြ  ဖန္တီးဖို႔လိုတယ္။ ဘယ္သူက ဖန္တီးႏိုင္တာလဲဆို အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိက။ အစိုးရက႑က ဘာလုပ္ေပးႏိုင္တယ္  ပုဂၢလိကက႑က ဘာလုပ္ေပးႏိုင္တယ္ ဒါကိုစဥ္းစားၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းေတြ ေဖာ္ရမွာ။ အဲဒီေတာ့မွ ဝင္ေငြတိုးလာၿပီး ဝယ္လိုအားတက္မွာ။ ဝင္ေငြမရွိရင္ ဝယ္မစားဘူး။  ဝယ္မစားရင္ ေတာက္ေလၽွာက္ ဒီသံသရာႀကီးက သြားမွာ။ ဒါက တစ္ခါ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျပန္ျဖစ္သြားမွာ။ အဆိုးေၾကာ့သံသရာ ျပန္သြားတာ။ အစိုးရ တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ စီးပြားေရးမူဝါဒခ်တဲ့အခါ ဒါႀကီးျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါကိုဘယ္လို ေက်ာ္လႊားမလဲ ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးကို စနစ္တက်  စဥ္းစားထားတဲ့ မူဝါဒ ထြက္လာေစခ်င္တယ္။ အခုက  ေၾကညာတဲ့အထဲမွာ အဲဒီလိုမပါဘူး။ ေယဘုယ်သက္သက္  ျဖစ္ေနေတာ့ လူတိုင္းပါးစပ္ကေျပာတာကိုပဲ လိုက္ေျပာေနတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဘူး။  ေနာက္ တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္စိတ္မေကာင္းတာ ရွိတယ္။  ဒါက ခိုင္ခိုင္ လုံလုံ ၾကားထားတဲ့ကိစၥ။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း  ၾကားမွာပဲ။ ဒီအစိုးရထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသားပညာရွင္ေတြ အႀကံေပးေတြ ရွိတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာတာ။ အထူးသျဖင့္ စီးပြားေရးပညာ တတ္တဲ့ လူေတြ။ သူတို႔ေျပာတဲ့  နာမည္ေတြက ၾကားဖူးတဲ့ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြေတာင္ ပါတယ္။ အဲဒီလူေတြ ပညာရွင္ႀကီးေတြ အႀကံေပးေနတဲ့ ၾကားထဲက ဒီလိုဥပေဒ၊ ဒီလိုမူဝါဒမ်ိဳး ထြက္လာရသလား။  ကၽြန္ေတာ္ ျပန္စဥ္းစားတာ ေပါ့ေနာ္။ ဒီပညာရွင္ေတြက  ေပးတဲ့အႀကံအတိုင္း လုပ္ခဲ့တာ ဆိုလည္း ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အႀကံကို ေတာ္ေတာ္သံသယ ျဖစ္ စရာ ေကာင္းေနၿပီ။ ေနာက္တစ္ခုက ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အဲဒီ ေနရာေတြမွာ လစာေတြ အမ်ားႀကီးေပး ရမွာ။ လစာေတြ  အမ်ားႀကီးေပးတယ္ဆို အဲဒီလစာေတြ ဘယ္ကေပးတုန္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိဘူး။ ဘတ္ဂ်က္ထဲမွာ မပါသလို တရားဝင္ႏိုင္ငံျခားသား ခန္႔အပ္ျခင္းလည္းမပါဘူး။ ဒါျဖင့္ရင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက ေထာက္ပံ့ပါတယ္ ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိရဘူး။ အဲဒီလိုဆိုရင္  တစ္ေလၽွာက္လုံးေျပာ ေနတဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈဆိုတာ ႀကီးက ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္မေနဘူးလား။ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ တစ္ေလၽွာက္လုံး ေျပာ ေနၿပီးေတာ့ ဒီဟာက်ေတာ့ ဘာလို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မဟုတ္ လဲ။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ခန္႔တာကို ကၽြန္ေတာ္ ဆန္႔က်င္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ သူတို႔က ဒီေလာက္ပဲ နားလည္တဲ့ပညာရွင္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ သိပ္သဘာဝမက်ဘူး။ ခန္႔မယ္ဆိုလည္း တကယ္နားလည္တဲ့လူဆို ခန္႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရဆို ဒီစီးပြားေရးမူဝါဒမ်ိဳး အင္မတန္အေျခခံက်တာေလာက္မ်ိဳး ကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ လူေတာ္ေတြအမ်ား ႀကီးရွိပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။  အဲဒီလူေတြသုံးရင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔ အဲဒီလူေတြကို မသုံးတာတုန္း။ ဒါလည္း ေမးစရာျဖစ္လာတယ္။  ဗဟိုဘဏ္ကို သီးျခားအဖြဲ႕အစည္း၊ လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႕အစည္း အေနနဲ႔ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ဖြဲ႕ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမဲ့  ဗဟိုဘဏ္က သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းအေန နဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ေျခ မရွိေသးဘူး။ သူ႔ဟာသူ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ပဲ သြားေနတုန္းရွိေသးတယ္။  ဒါႀကီးက သိပ္ၿပီး သဘာဝ မက်ဘူး။ အတြင္းက်က် ဘာေတြညာေတြ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့  ဘဏ္လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုလုံးက ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာ မေတြ႕ရဘူး။ သူ႔မွာ အကန္႔ အသတ္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြေတာ့  အမ်ားႀကီးရွိမွာေပါ့။ အဲဒါ ေတြကို ျဖတ္သန္းဖို႔ရာ ခုငါးႏွစ္ေက်ာ္သြားၿပီ။ ဒီကာလအတြင္း မွာ ဒီလိုႀကီး  အီလည္လည္ႀကီးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။

ေငြကေတာ့ ေခ်းေတာ့ေခ်းလိုက္ၿပီ။ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ေခ်းတယ္ ဆိုတာလည္း ဒါေတာ့ ေခ်းရ မွာေပါ့။ ေငြေခ်းတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွမေျပာပါဘူး။  ဒါေပမဲ့ ေခ်းတဲ့အခါမွာ ဘာအတြက္ ေခ်းသလဲဆိုတဲ့ ဟာကို ရွင္းလင္းတာက တလြဲ ျဖစ္ေနတယ္။ လိုေနတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဘယ္နားသုံး မလဲ ဆိုတဲ့ဟာကို  တိတိက်က် မေျပာဘူး။ ဒါက ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ျပႆနာျဖစ္သြားေရာ။ ဘာအတြက္ ေခ်းတာလဲ ဆိုတဲ့ဟာ။ လိုေတာ့ လိုေနတာ သိတယ္။ ေျပာမျပႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ လၽွိဳ႕ဝွက္ထားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာ ရွိေနလို႔လား။ ဒီလို သြားေတြးစရာျဖစ္သြားတယ္။ မေျပာသင့္တဲ့ ကိစၥကို ဒီလိုလွည့္ေျပာတာလား။ မီးခိုးႂကြက္ေလၽွာက္  စဥ္းစားရမွာ ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ '

အစိုးရကို လႊတ္ေတာ္ေခၚၾကားနာတာေတြ ျဖစ္လာစရာရွိတယ္
လြဲေနတာက မ်ားေနတယ္ ။ လိုအပ္ခ်က္အရကေတာ့ စီစစ္ ၾကားတာသင့္တယ္ (သို႕) စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ရွင္းးလင္း ျပေပးသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္