တန္လိုင္းမ်ိဳး အရည္းၾကီးမ်ိဳးဟု ဆိုၾကေလေသာအခါ (၂)



တန္လိုင္းမ်ိဳး အရည္းၾကီးမ်ိဳးဟု ဆိုၾကေလေသာအခါ (၆)
*******************************
ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ ရခိုင္တို႔ႏွင့္ စပ္မိစပ္ရာ ေပါ့ဗ်ာေနာ္ မြန္ေတြက တလိုင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ အေသအလဲ ခုခံကာကြယ္တယ္ ျမန္မာ ေတြကလဲ တလိုင္းပါလို႔ သက္ေသျပဖို႔ ၾကိဳးပမ္းရွာေဖြတယ္ ဒီမွာ အကုသိုလ္ ဘာေကာက္ခ်က္ေတြမွ ထည့္မလာေသးဘဲ ဒီအတိုင္း ရာဇဝင္လာ သမိုင္းဆိုင္ရာေတြကို ေကာက္ႏုတ္တင္ျပေပးေနဆဲ ပါ ေနာက္ပိုင္း အခန္းေတြမွာ ထူးျခားတာေတြ ပါလာပါမယ္ အျမြက္မ်ွ ေျပာ႐ရင္ ဒီ တလိုင္း ဆိုတဲ႔ စာတစ္လံုးေၾကာင့္ မြန္ေတြ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ ျဖစ္မယ့္ အလားအလာမ်ိဳးျမင္တယ္ ထြက္ေပါက္ ေတာ့ရွိေနေသးတယ္ ေပါ့ ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ ဘာမွ မေျပာ ေသးပါဘူး အခုေျပာတာလဲ အတည္မမွတ္ေစလို
စႏၵသူရိယမင္း၏ ကိုယ္စားျဖစ္လာေသာ ယၾတာအရုပ္သည္၊ ၎မင္းကြယ္လြန္သည့္ေနာက္ ဓည၀တီရခိုင္ျပည္ကို အစိုး ရေသာ ေလာက္ၾကတ္ၿမိဳ႔၊ ဥဇနမင္းႀကီး၏ သားေတာ္ ေစာမြန္ မင္းလက္ထက္တြင္ သကၠရာဇ္ ၇၆၈ ခုႏွစ္ကစ၍ ၂၁ ႏွစ္ႏွင့္ ငါးလတိုင္တုိင္ တလိုင္းမင္းတို႔သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တုိက္ခိုုက္ၾက ေသာအခါ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္သည္ အေနာက္မစၩိမေဒသ၊ ပသီႏိုင္ငံ၊ စူလတံ ရွင္ဘုရင္ထံသို႔ ပံုးေရွာင္ခိုေအာင္းေန ရ ေၾကာင္းကို၊ ပကိဏၰက ရာဇ၀င္ တစ္ေစာင္တြင္ ေတြ႔ရေလသည္ ။ ၎အခ်ိန္ကာလ၌ တလိုင္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ စႏၵသူရိယမင္း၊ ယၾတာအရုပ္ကို ေတြ႔ျမင္လွ်င္ စိတ္မာန္ေဒါသေရာက္၍ ၎စႏၵ သူရိယမင္း၏ ကိုယ္စား အရုပ္ႀကီးကို ခါးလယ္ပိုင္းကာ ငါးပိုင္း ပိုင္းကာ ဖိုလ္ႏွင့္ထိုး၍ ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကေလသည္။
တလိုင္းလူမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ၾကိဳးျဖင့္စြဲကာ ၎ေနရာႏွင့္ အေတာ္ေ၀း ေသာ ေတာအရပ္တြင္ ခ်ိဳင့္တြင္းသို႔ ပစ္ခ်ခဲ့ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ က်ိဳးပဲ့ပ်က္စီးျခင္းအေၾကာင္းကို ေနာက္ေရးသားေသာ ရခိုင္ရာ ဇ၀င္၊ ရခိုင္ဧခ်င္းတို႔၌ ျပဆိုထားေလသည္မွာ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ အေလာင္း ႏုစဥ္အခါက မာန္ေအာင္ကၽြန္းတြင္မင္းျဖစ္၍ ေတာင္ သူတို႔၏ ေျခလက္ေပါင္တို႔ကို ခ်ိဳးဖဲ့ခဲ့ဘူးေသာ ၀ါပကကံ မင္း သားငါးေယာက္တို႔၏ ေနာက္ေက်ာကို ႏႈတ္ခဲ့ဘူးေသာ ၀ိပါက ကံတို႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ ဖ်က္စီးခံရသည္ဟူ၍ ေရးသားထား ၾကေလသဘည္။ သီေပါ ရွင္ဘုရင္လက္ထက္ ၁၂၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ေႏွာင္တန္ခူးလဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔၊ မႏၱေလးၿမိဳ႔ကို မီးေလာင္ေသာ အခါ ၎မဟာျမတ္မုနိ ရုပ္တုလည္း မီးေလာင္ရာပါ၍ အရည္ ေပ်ာ္မတတ္၊ ကြဲအက္သည့္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္း ကို၊ ဘယ္၀ိပါက ၀တ္အတြက္ျဖစ္ရသည္ဟု ရခိုင္ရာဇ၀င္ ဧခ်င္း တို႔၌ မေဖၚျပခဲ့။ ၎အေၾကာင္းအရာကို ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ႏုစဥ္ အခါက ဘယ္အမႈကို ျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္၊ မႏၱေလးေနျပည္ေတာ္ တြင္ ကိုယ္စားေတာ္ ရုပ္ပြားဤ သို႔ျဖစ္ရသည္ဟူ၍၊ ရဟန္းရွင္ လူတို႔က၊ သမိုင္းအဆက္ဆက္ ေရးဦးမည္လား မသိႏိုင္ေတာ့ ေပ။၎မဟာျမတ္မုနိ အက်ိဳးအပဲ့ျဖစ္ရျခင္းကိုကား မဟာ ရာဇ ၀င္ႀကီး၌ ျပဆိုသည္မွာ သကၠရာဇ္ ၄၈၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၎ရခိုင္ ျပည္ကို အုပ္စိုးေသာ လက်ၤာနံမင္းႏွင့္၊ ေပါကၠံျပည္ကို အုပ္စိုး ေသာ၊ နရပတိစည္သူမင္းတို႔သည္ မဟာမိတ္ျဖစ္၍ ၎ရုပ္တုကို ျမန္မာ၊ ျပဴ၊ တလိုင္း လူသံုးမ်ိဳးတို႔သည္ ခ်ိဳးဖဲ့ ဖ်က္ဆီးခဲ့ေၾကာင္း ကို ျပဆိုသည္။ ၎အေၾကာင္းသည္ မဟုတ္ႏိုင္ရာ အဘယ့္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အကယ္၍ အေလာင္းစည္သူမင္း ပင့္ေဆာင္၍ မရပါလွ်င္၊ ရွင္ေတာ္ေဂါတမကိုယ္စား ရုပ္ပြားေတာ္အား မရို မေသ ခ်ိဳးဖဲ့ဖ်က္ဆီး၍ ပစ္ခဲ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ရခိုင္ရာဇ၀င္ ေဟာင္းတစ္ေစာင္၌ ေတြ႕ရသည္မွာ ၎နရပတိစည္သူမင္း သည္ ရခိုင္ရွင္ဘုရင္ ေစာမြန္မင္း၏ ညီေတာ္ျဖစ္ေသာ မင္းစာရီ ႏွင့္ မဟာမိတ္ျဖစ္ၾက၍ သကၠရာဇ္ ၈၁၆ တြင္ ရခိုင္ျပည္ႏွင့္ ့ ျမန္မာျပည္အၾကား၊ ဘိုးေခါင္ေတာ္ရိုးကို နယ္ပယ္အပိုင္းအျခား၊ သေဘာတူ ဘုရင္ႏွစ္ပါး အရုပ္ကိုျပဳလုပ္ေၾကာင္းကို ျပဆိုသည္။ မဟာျမတ္မုနိကို ပင့္ေဆာင္သည္ဟု အရိပ္အျမြတ္မွ် မျပဆိုပါ၊ ဤကား ျမန္မာရာဇ၀င္ႀကီးႏွင့္ မညီျဖစ္သတည္း။ ဤကား မဟာျမတ္မုနိ ရုပ္တုအေၾကာင္းကို ျပဆိုျခင္း သက္သက္ သာ ျဖစ္သတည္း။
အပိုင္း (၇) ဆက္ရန္

တန္လိုင္းမ်ိဳး အရည္းၾကီးမ်ိဳးဟု ဆိုၾကေလေသာအခါ (၇)
******************************
က်ိဳက္ခမီ ေရလယ္ဘုရားသမိုင္း တြင္ မုဆိုးမအဓ္ိဌာန္၍ ရုပ္ပြား ေတာ္ေရာက္ပါလာသည္ကိုအစဲြျပဳသျဖင့္ တံုေဇာင္ပီျမိဳ႕ကို မုဆိုး မျမိဳ႕ ဟုေခၚတြင္ႀကျပန္ေလ၏။ထို႔ျပင္ ၄င္းရုပ္ပြားေတာ္ မ်က္ ႏွာေတာ္မူသည္ကို အေႀကာင္းျပဳ၍ (မြန္-တလိုင္း) ဘာ သာ ျဖင့္”က်ိဳက္ဟမီ” ျမန္မာဘာသာႏွင့္ ျပန္လွ်င္ “ ဘုရားေမွ်ာ္ “ ဟု ေခၚဆိုေလသည္။ ၄င္းမြန္ဘာသာအေခၚ “ က်ိဳက္ဟမီ “ ကိုကာလေရြ႕ေလွ်ာလာေသာေႀကာင့္ ျမန္မာတို႕ေခၚသည္မွာ ”က်ိဳက္ခမီ “ ဟု ျဖစ္လာေလသည္။ (မြန္-တလိုင္း) လူမ်ိဳးတို႕ သည္ ယခုထက္တိုင္ “က်ိဳက္ဟမီ” ဟူ၍သာ ေခၚေ၀ၚႀကပါ သည္ ဟုဆိုထားေလသည္ စာမူေဟာင္းတြင္ ျဖစ္သည္ ယခု ကာလ ထုတ္ေဝေသာ စာမူမ်ားတြင္ မရွိႏိုင္ေတာ့ေခ်။
တန္လိုင္းနဲ႔ပက္သက္တဲ႔ ရာဇဝင္ေတြ နဲနဲေလာက္ ယူျပေပး ျပီး
သြားျပီမို႔ အခု သမိုင္းဘက္လွည့္ၾကဦးစို႔ ဒီအပိုင္းက တရားဝင္ လာပါျပီ အေခ်အတင္ ေျပာရမယ့္ အပိုင္းေတြလဲ ပါေကာင္း ပါ လာႏိုင္မည္ထင့္
လူမ်ိဳးတရာ႔တပါးမွာ တလိုင္း ၄မ်ိဳး၁။ မြန္သီ ၊ ၂။ မြန္နံ ၊ ၃။ မြန္ညံ႔၊ ၄ ။မြန္အား ဆိုျပပါတယ္ ရွမ္းေတြ ကရင္ေတြကလဲ သူတို႕စကားလို႔ ဆိုၾကေလရဲ႕ ဘယ္ဟာမွန္ သလဲ
ဒီစကားလံုးက
(၁) ဆဲဖို႕ သက္သက္ စကားလုံးလား ?
(၂) မ်ိဳးပ်က္ေနတဲ့ ကျပားမ်ိဳးလား?
(၃) ယိုးဒယားရွမ္းေတြလား?
တခုေတာ့ ရွိတယ္။ တလိုင္းဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတ္မွတ္ ေန တဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စု တခုရွိေနဆဲပဲ။ စြန္႕ပစ္ခံျဖစ္ခ်င္လဲ ျဖစ္မယ္။ မူလ သီးျခားမ်ိဳးႏြယ္လဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။
တလိုင္းဟာ တလိုင္း၊ မြန္ဟာ မြန္ေနာ္။မြန္ကတလိုင္းလို႕ အေခၚ ခံရတာ နာတယ္။ တလိုင္းက မ်ိဳးနိမ့္လို႕၊ မ်ိဳးမစစ္လို႕ ဆိုျပီးေလ။ အကိုတို႕က သီးျခားလူမ်ိဳး (၂) မ်ိဳးကို ေရာေထြးျပီး ျဖစ္တဲ့ ျပသ နာ။တလိုင္းဟာ မြန္မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေလာက္နဲ့ ျပီးပါ တယ္။
တလိုင္းဆိုလို႕ ဧရာဝတိျမစ္ဝကြၽန္းေပၚမွာ တလိုင္းရြာေတြ ရွိ တယ္။ လယ္လုပ္ငန္း၊ အင္းလုပ္ငန္း၊ ငါးလုပ္ငန္းလုပ္ၾကတယ္။ သူတို႕ကိုယ္ သူတို႕ မြန္လို႕ မေခၚဘူး။ တလိုင္းလို႕ပဲ ေခၚၾက တယ္။ အခုအထိပဲ။တလိုင္းဟာ မြန္ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိဘူး။ ခုမွစစ္ေနတုန္းကိုးေနာ္
ဒုတိယအႀကိမ္ သီရိေခတၲရာက လာတိုက္တဲ့အခါ ဗိႆနိုးမွာ ပ်ဴေတြ မရိွေတာ႔ပါ-ေအဒီ၄ရာစုမွာထင္ပါတယ္။ ပ်ဴေတြအစား မြန္ခမာေတြန႔ဲ အိႏိၵယေတာင္ပိုင္း တလဂၤနသားေတြ ေပါင္းဖက္ ျပီး ေပါက္ဖြားလာသူ တလိုင္း (တိလဳိြင္(မြန္စကား)= အဖ ပ်က္ သူ) ေတြသာက်န္ရိွပါတယ္။ အဒဲ ီသူေတြကသူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ပါ႑် လို႔ေခၚပါတယ္၊ အဒဲ ီအမ်ဳိးအႏယြ ္ကို အေႀကာင္းၿပဳၿပီး သူတို႔ရ႕ဲ ဘုရင္မကို ပန္ထြာလို႔ေခၚတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဗိႆနိုး ပ်က္သြားတ႔ဲတိုင္ ထိုေဒသတစ္၀ိုက္မွာ တလိုင္းေတြေနပါတယ္
လို႔ ေျပာတာမ်ိဳးလဲ ၾကားဖူးပါတယ္
တလိုင္းေတြ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ မြန္ေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါ။ လူမ်ိဳး (၂)မ်ိဳးမွာ တမ်ိဳးက ၁၀၀% မ်ိဳး စစ္တယ္လို႕ေႂကြးေက်ာ္ျပီး တမ်ိဳးကို မ်ိဳးမစစ္ဘူး ေျပာသင့္သ လား။
ဟုတ္ေကာင္း ဟုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အခု တလိုင္းရြာေတြ ရွိ တာ လက္ခံျပီ မဟုတ္လား။သူတို႕ေတြ သူတို႕ကို သူတို႕ မြန္လို႕ မေျပာဘူး။ တလိုင္းလို႕ပဲေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႕ကို ငဲ့ညွာ ေသာ အားျဖင့္ တလိုင္းဟာ မ်ိဳးမစစ္သူလို႕ မေျပာသင့္ဘူးလို႕ ေထာက္ျပတာပါ။မြန္ဟုတ္မဟုတ္ မေပၚေသးေပမယ့္ အတည္ျပဳ ခ်က္တစ္ခု အျဖစ္ တလိုင္းေတြ ရွိမွန္း မွတ္ထားေပးပါ
တလိုင္းဆိုတာ မြန္မဟုတ္ဘူး၊ ရွမ္းစကား ကရင္စကား လို႔ေျပာ မယ္ဆိုရင္ မ်ိဳးမတူတဲ႔ လူမ်ိဳးႏွစ္ခုကို (၂) ခုကို ဘာလို႔ မိမိ ဘာ သာစကားနဲ့ ဘာသာျပန္ရတာလဲ. Finland Fdႏိုင္ငံကို ျမန္ မာလို ဖင္လန္လို႕အသံထြတ္အရ ဘာသာျပန္ျပီး ႐ိုင္းတယ္လို႕ ဆိုမလား။Thai ေတြကို ညဏ္ထိုင္းလို႕ ထိုင္း လို႕ေခၚတယ္ ေျပာလို႕ ျဖစ္ပါ့မလား။ ေတြးၾကည့္ရင္ သိသာတာပဲ ဒီလိုပဲ တလိုင္းေတြက သက္ရွိ ထင္ရွားရွိေနတယ္။ ဘယ္လို ဘယ္ပံု ဘယ္အမ်ိဳးစပ္သလဲ မသိဘူး။တလိုင္းကို အေဖပ်က္သား လို႕ မေခၚသင့္ဘူး။ မိမိဘာသာစကားနဲ့ ဖလွယ္ျပီး မနိမ့္ခ်သင့္ဘူး ေပါ့ မြန္ေတြအတြတ္ မေကာင္းတဲ့ အဓိပါၸယ္ရွိေပမယ့္ သူတို႕ တလိုင္းေတြ အေနနဲ့ ဒါကို ေက်နပ္လက္ခံေနတာပါ။ဒါကလဲ ထူးျခားခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္
တလိုင္းစုတို႕ တလိုင္းထိန္တို႕ တလိုင္းရြာတို႕႕စတဲ႔ ရြာအမည္၊ ရပ္ကြက္နာမည္ ေတြ႕လဲရွိေနေသးတာ ထူးျခားတယ္ေတာ့ မဆို သာ
အခုဆက္ျပီး ကေမ႓ားယား သြားဖို႔ ခရီးစရိတ္ရျပီမို႔ သြားပါျပီဗ်ာ
ခမာတို႔ေနရာေလး ေရာက္ျပီ ေလ့လာၾကည့္တာေပါ့ ယခု ေခတ္ ခမာတို႔မွာ ျမန္မာတို႔နည္းတူ ဟိနာယဗုဒၶအယူဝါဒကို လက္ခံကိုး ကြယ္ၾက၍ ဘုရားတရားကို မ်ားစြာ ေလးစား ၾကည္ညိဳသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ပြင့္လင္းစြာ ဆက္ဆံတတ္၍ ခ်စ္ခင္ ပ်ဴငွာတတ္သူ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ ဧည့္ဝတ္ေက်ျခင္း တို႔မွာ သူတို႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားပင္တည္း။
မ်ားေသာအားျဖင့္ အရပ္အေမာင္း ေကာင္း၍ သန္စြမ္းႀကံ့ခိုင္ၾက သည္။ အသားညိဳ၊ အသားလတ္ ေရာင္အေသြးရွိကာ၊ မြန္ျမန္မာ တို႔ႏွင့္ သြင္ျပင္လကၡဏာဆင္ေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ခမာတို႔ သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆံတို ညႇပ္ၾကသည္။ လယ္ယာလုပ္ ျခင္း၊ ငါးဖမ္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လူမ်ားစုသည္ ခက္ခဲစြာ အသက္ေမြး ဝမ္း ေက်ာင္းၾကရသည္။ဒီေလာက္ပဲ ေျပာမယ္ တလိုင္းနဲ႔ ပက္သက္တာ မရွိ ျပန္ျပီ
လမ္းၾကံဳေလး ေရွးျမန္မာအေခၚ လင္းဇင္း အခု လာအိုႏိုင္ငံထဲ
ပတ္ေမြေပးေသးတယ္ ဘာမွမရွိ
တလိုင္းကို ထိုင္းရွမ္းလို႔ဆိုလို႕ ယိုးဒယား ပတ္ေမႊတာလဲ ဘာ အခ်က္အလက္မွ မရ ဒါဆိုထိုင္းရွမ္းကို ေျပာတာပါဆိုတဲ႔ အဆို
ပ်က္ျပီေနာ္
ဗမာျပည္ထဲ ရွာမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ တလိုင္း တလိုင္း မြန္သမိုင္းကို ကိုးယို႔ကားယား ျဖစ္ေစေတာ့မလားပဲ ဘာျဖစ္မယ္မွန္း မသိ
ႏိုင္သိန္းေဖရဲ႕ တလိုင္းေဝါဟာရ စစ္တမ္းမွာေတာ့ ေျဗာင္လိမ္ ထားတာ ေတြ႕ရသည္ သက္ဆိုင္ရာေနရာတြင္ ရွင္းလင္းတင္ျပ ပါမည္။
“ တလိုင္း ”ဟူေသာ စကာလံုးကို ဗမာ့ သမိုင္း ရာဇ၀င္ က်မ္း မ်ားတြင္ မြန္လူမ်ိဳးတို ့အား ရည္ညႊန္း၍ သံုးဆြဲထားၾကသည္ ။ ထိုက်မ္းမ်ားအား ကိုးကား၍ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသား ထုတ္ေ၀ေသာ ရာဇ၀င္ က်မ္းမ်ား ၊ စာအုပ္မ်ား ႏွင့္ အဘိဓာန္ မ်ား တြင္လည္း အလားတူ သံုးဆြဲ ၾကျခင္းမ်ား ေတြ ့ႏိုင္သည္ ။ အခ်ိဳ ့ေသာ သူမ်ားသည္ စကားေျပာရာ၌ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားအား တလိုင္း လူမ်ိဳးမ်ားဟု သံုးႏႈံးေျပာဆို တတ္ၾကသည္ ။သံုးႏံႈး ေျပာ ဆို ေနၾက ေသာ္လည္း တလိုင္း ဟူေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို မည္သူမွ ေသခ်ာ မသိၾက ။
တလိုင္း ဟူေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ အမွန္သည္ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ ။တလိုင္းဟူေသာ စကားလံုးသည္ မြန္စကားတြင္ မ႐ွိသလို ၊ မူရင္း ဗမာစကား တြင္လဲ မ႐ွိပါ ။ထို ့ေၾကာင့္ မူရင္း အဓိပၸါယ္ အသိအက်ကို သိ႐ွိႏိုင္ရန္ မလြယ္ကူ ေပ ။ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို မသိၾကေသာ္လည္း တလိုင္းဟု ဆို လွ်င္ မြန္ လူမ်ိဳး မ်ားအားရည္႐ြယ္သည္ ၊ အေခၚခံ ရေသာ မြန္ လူမ်ိဳးမ်ား သည္ တလိုင္းဟု အေခၚခံရျခင္းကို မႏွစ္သက္ၾက ဟု အားလံုး နားလည္ထား ၾကသည္
ႏိုင္ေဖသိန္းျဇာ ( ဖက္ဒရယ္တကၠသိုလ္ ) ၏ တလိုင္း ေ၀ါဟာရ သုေတသန စာတမ္း အရ
တလိုင္းဟူေသာ စကားသည္ တ’လုင္ ( Tai Long ) မွ ဆင္းသက္ လာသည္ဟု ဆိုသည္ ။ တ’လုင္ ( Tai Long ) ဆိုသည္မွာ ယိုးဒယား ႐ွမ္းလူမ်ိဳး မ်ားအား ေခၚ ျခင္း ျဖစ္သည္ ။ တ’လုင္ အား ဗမာစကား အသံထြက္ျဖင့္ ေခၚဆိုရာမွ တလိုင္း ဟူေသာ စကားျဖစ္လာ သည္ဟုဆိုသည္ ။ ယိုးဒယား႐ွမ္း လူမ်ိဳး မ်ားအား ေခၚေ၀ၚေသာ တလိုင္း ဟူေသာ စကား သည္ မြန္ လူမ်ိဳးမ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္လာ ရပံုမွာ -ျမန္မာျပည္ အညာေဒသ သို ့ တ’လုင္ (ယိုးဒယား ႐ွမ္း) လူမ်ိဳးတို ့ထက္ ေစာစြာ ေရာက္႐ွိ အေျခခ် ခဲ့ၾကေသာ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ တ႐ုတ္ျပည္ ေတာင္ ပိုင္းမွ ေ႐ႊ ့ေျပာင္း၀င္ေရာက္ အေျခခ် လာေသာ တ’လုင္ (ယိုးဒယား ႐ွမ္း) လူမ်ိဳးမ်ား နွင့္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ျပီး နယ္ေျမမ်ား ဆံုး႐ံႈးခဲ့ ရသည္ကို ဗမာလူမ်ိဳးတို ့ ျမိဳ ့႐ြာ တည္ေထာင္ခဲ့ ေသာ ေဒသမ်ားႏွင့္ ေဒသ အတြင္းသို ့ ေနာက္မွ ၀င္ေရာက္ အေျခခ် ခဲ့ၾကေသာ တ’လုင္ လူမ်ိဳးမ်ား ျမိဳ ့႐ြာ စတင္ တည္ေထာင္ေသာ ေဒသမ်ား သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ား အရ တူညီေနသည္ ကို ၾကည့္ ျခင္းအားျဖင့္ သိႏိုင္သည္ ။ဗမာလူမ်ိဳးတို ့အတြက္ တ’လုင္ တို ့သည္ နယ္ခ်ဲ ့က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ ေစာ္ကား သူမ်ား ၊ အ႐ိုင္း အစိုင္းမ်ား ဟုျမင္ခဲ့ၾကသည္ ။ နာၾကည္းခဲ့ ၾကသည္ ။
****တ’လုင္ အား တလိုင္းဟု ဗမာမႈျပဳ သံုးစြဲခဲ့၍ ေခတ္ကာ လ ၾကာလာေသာ အခါ တလိုင္း သည္ တ’လုင္ မွ ဆင္းသက္ လာသည္ကို သိသူ နည္းပါး လာသည္ ။ မူရင္း အဓိပၸါယ္ ကိုလဲ သိသူ ႐ွားပါး လာသည္ ။ တလိုင္းအား မူရင္း ဗမာစကား ဟု ယူဆလာၾကသည္ ။****
ဤေနရာတြင္ ႏုိင္သိန္းေဖ အေနျဖင့္ တ’လုင္ မွ ဆင္းသက္ လာ သည္ကို သိသူ နည္းပါး လာသည္ ဟု ဆိုသည္ ထိုသို႔ဆိုခ်ိမ့္ ေသာ္ ႏိုင္သိန္းေဖ စကားအရ ထိုအခ်ိန္ထိ သိသူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္သာ သူလဲသိျခင္းျဖစ္ေပသည္
ျငင္းလိုလွ်င္ပင္ ျငင္းမရေတာ့ေခ် ။ သိသူထံမွ ႏိုင္သိန္းေဖ သိရ ၏ ထိုသိသူထံ အဘယ္ေၾကာင့္ မူရင္းဇစ္ျမစ္ကို သိေအာင္မေမး ေလဘဲ ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ ျပဳျခင္းက အသို႔နည္း
ထိုေၾကာင့္ ထိုအခ်က္သည္ မျဖစ္ႏိုင္ ေနာက္ပိုင္းရွင္းတမ္းတြင္
အျပည့္ပါလာပါမည္ ယခု အနည္းငယ္ပ်ိဳးထား ေပးျခင္းျဖစ္သာ
ဗမာလူမ်ိဳး တို ့၏ စိတ္တြင္ တလိုင္း ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ မုန္းတီး စရာ အ႐ိုင္းအစိုင္း လူမ်ိဳးမ်ား ၊ က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္သူမ်ား ဟု စြဲခဲ့ၾကသည္ ။( ၁၇၄၀ ) ယိုးဒယား ႐ွမ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္မႈ ကာလတြင္ ဟံသာ၀တီ မြန္မ်ား သည္႐ွမ္းတို ့ႏွင့္ ပူး ေပါင္း၍ အင္း၀မင္းကို ေတာ္လွန္ ခဲ့ၾကေသာ ေၾကာင့္ အင္္း၀မင္း မ်ားသည္ ဟံသာ၀တီ တပ္မ်ား အား ဟံသာ၀သီတလိုင္း တပ္ မ်ား ဟု ေခၚေ၀ၚ ခဲ့ ၾကသည္ ။
ေဖာ္ျပပါ အပိုဒ္တြင္ ႏိုင္သိန္းေဖ ေရးသည္ကား အင္းဝေခတ္ က တည္းက ဟံသာဝတီတပ္ကို တလိုင္းတပ္ဟု ေခၚသည္ဟု အ တိ အလင္းေရးထားသည္ ဤကား ေခတၱမွတ္သားထားႏိုင္ရန္
ေျပာျခင္းပင္
ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္သူ ႐ွမ္း ၊ မြန္ လူမ်ိဳး ႏွစ္စု လံုး အားေပါင္း၍ တလိုင္း မ်ားဟု ေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲ ခဲ့ၾကသည္ ။မြန္ဘုရင္ ဗညား ဒလ လက္ထက္ အင္း၀မင္းႏွင့္ စစ္ခင္းစဥ္ ကာလတြင္ ဗမာမ်ား က မြန္တပ္မ်ားအား တလိုင္းတပ္မ်ားဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ ၾကသလို ၊ မြန္မ်ားကလဲ ဗမာတပ္မ်ားအား အရည္းၾကီးတပ္မ်ား ဟု ေခၚ ေ၀ၚခဲ့ ၾကသည္ ။
ထိုအပိုဒ္တြင္လဲ အင္းဝေခတ္မွာ ဗမာေတြက မြန္တပ္ကို တလိုင္းတပ္ ေခၚတယ္ မြန္ေတြက ဗမာတပ္ကို အရည္းၾကီး တပ္လို႔ ေခၚတယ္ ဆိုျပန္ပါသည္
အဆိုပါအခ်က္မ်ား အရ တလိုင္း ဟူသည္ မြန္ကို ရည္ညႊန္း ျခင္း ျဖစ္သည္ မွ အလြန္႔ အလြန္ လံုးဝ(လံုးဝ) ေသခ်ာျပီးျဖစ္
သည္ ႏိုင္သိန္းေဖ ကိုယ္တိုင္ ဝန္ခံထားျပီးပင္ ျဖစ္သည္ ထိုေနာက္ ဆက္လက္၍ နားလွည့္ပါးရိုက္ ေရးပံုကား
( ၁၇၅၃) ေနာက္ပိုင္း ႐ွမ္းမ်ားႏွင့္ မြန္ လူမ်ိဳးတို ့ အဆင္မေျပ ျဖစ္ျပီး ႐ွမ္းလူမ်ိဳးတို ့သည္ ဦးေအာင္ေဇယ် (ဗမာ) တို ့ႏွင့္ သြား ေရာက္ ပူးေပါင္းလိုက္ ေသာအခါ ဗမာလူ မ်ိဳးတို ့သည္ တလိုင္း ဟူေသာ စကားအား မြန္လူမ်ိဳး တစ္စုထဲ ကိုသာ ရည္႐ြယ္ျပီး ေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲ လာၾကသည္ ။
ဒီအပိုင္းေလးတြင္ ၾကည့္ပါ ဦးေအာင္ေဇယ် လက္ထက္မွ မြန္ ေတြကို ရည္ရြယ္ျပီး ေခၚျခင္းဟု ေရးျပန္ပါသည္ အစက ရွမ္း မြန္ ႏွစ္ခုကို ဆိုလိုသလား ဟူေသာ အခ်က္သည္ မကြဲျပား ထို အခ်က္တြင္ ရွမ္း မြန္ ႏွစ္စုလံုးကို ေခၚသည္ ဆိုလွ်င္လဲ မြန္ ေတြ က တစ္ဝက္ ပိုင္သျဖင့္ တလိုင္း ဟူသည္ မြန္ဟု ေျပာရ မည္ သာ ဆက္ၾကည့္ပါဦး
ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ဗမာလူမ်ိဳး မ်ားသည္ မြန္မင္း မ်ားအား တလိုင္း မင္း ၊ မြန္ လူမ်ိဳး မ်ားအား တလိုင္းလူမ်ိဳးမ်ား ဟု သမိုင္း မွတ္ တမ္း မ်ား တြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ ၾကသည္ ။ မွန္နန္း ရာဇ၀င္ ႏွင့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မဟာရာဇ၀င္ ၾကီးတို ့တြင္ မြန္လူမ်ိဳးတို ့ အား တလိုင္းဟု မွားယြင္းစြာ မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ၾကသည္။
၄င္းအပိုဒ္တြင္ မွန္နန္းနဲ႔ မဟာရာဇဝင္ မွာ မွားယြင္းစြာ တင္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ အဆိုသည္ အထက္ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ား အရ ပ်က္ျပယ္ေခ်ျပီ။
အေလာင္းမင္းတရား (ဦးေအာင္ေဇယ်) လက္ထက္မွ စတင္၍ တလိုင္း ဟူေသာ စကားသည္ မြန္လူမ်ိဳးတို ့အား သီးျခား ရည္ ညႊန္း ေခၚဆိုေသာ စကား ျဖစ္လာသည္ ။ ဒုတိယကမာၻ စစ္ ကာ လ တြင္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ၊ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို ့အား နာၾကည္း မုန္းတီး စရာ က်ဴးေက်ာ္သူ နယ္ခ်ဲ ့မ်ားဟု ျမင္သာေအာင္ နယ္ ခ်ဲ ့ မိစာၦ မ်ား ဟု ႏွိမ္ခ် ေခၚေ၀ၚ သံုးစြဲ ခဲ့ၾက သကဲ့သို ့ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ စစ္ပြဲ ျဖစ္ေနစဥ္ ကာလတြင္ မြန္လူမ်ိဳးတို ့အား ႏွိမ့္ခ်စြာ ေခၚဆို သံုးစြဲ ခဲ့ေသာ စကားျဖစ္သည္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ တလိုင္းဟူေသာ စကား သည္ မြန္လူမ်ိဳးဟု အဓိပၸါယ္ရ ေသာ စကားလံုး မဟုတ္ပဲ ၊ မြန္လူမ်ိဳးတို ့ အား ႏွိမ့္ခ်စြာ ခိုင္းႏိႈင္း ထားေသာ စကားလံုးသာ ျဖစ္သည္ ။
ဒီအပိုဒ္ အဆိုသည္လဲ ေခ်ာ္ထြက္သြားေလ၏ အသို႔ဆိုေသာ္
မြန္လဲ တစ္ဝက္ပိုင္ထားရကား အင္းဝကေန ဦးေအာင္ေဇယ် အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅ ႏွစ္ ၾကာျပီး ခ်ိန္မွ ႏွိမ့္ခ်ေခၚေဝၚသံုးစြဲ သည္
ဆိုေသာ္ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ အေတြးသာ ျဖစ္၏။ အစ ပထမ အင္းဝေခတ္က ျမင့္ျမတ္ေနျခင္းေလာ ဟု ေတြးစရာ ေမးစရာ ျဖစ္လာ၏ သိသာပါျပီ မေမးေတာ့ျပီ မုန္း၍ ေရးသားျခင္း မဟုတ္ သမိုင္းေရးရာတြင္ ဘက္မလိုက္ရ ဆိုေသာ ၾသဝါဒ အတိုင္း လိုက္နာ ေရးသားျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကို သိျပီး ျဖစ္ၾကပါလိမ္ မည္ ဆက္ၾကည့္ေလဦးေလာ့
ဦးေအာင္ေဇယ် သည္ မြန္ႏိုင္ငံေတာ္အား တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ ျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ စစ္႐ႈံးသူ မြန္လူမ်ိဳးတို ့အား ႏွိမ့္ခ်စြာ ရည္ ႐ြယ္၍ သံုးႏႈံး ေခၚဆို ခဲ့ေသာ စကား အသံုးအႏႈံး ျဖစ္၍ တလိုင္း ဟူေသာ စကားကို “အဖမဲ့သား” ၊ “ အ႐ိုင္း အစိုင္းမ်ား” ၊ “မ်ိဳးမစစ္မ်ား” ဟု အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္ခဲ့ၾကသည္။
ဤေနရာတြင္လဲ ရွုေလ အစ ပထမခ်ီစတြင္ေရးခဲ႔သည္ကား မြန္ စကားတြင္လဲ မရွိ ဗမာစကားတြင္လဲ မရွိ ဟု ဆိုခဲ႔ေခ်သည္ စာေၾကာင္းေရ ငါးဆယ္ မျပည့္မွီ တမ်ိဳး ဆိုလာျပန္သည္ ေတာင္ ေျမာက္ ညီညႊတ္ေသာ စာပင္တကား ထိုေနာက္ တလိုင္း ဟူေသာ စကားကို “အဖမဲ့သား” ၊ “ အ႐ိုင္း အစိုင္းမ်ား” ၊ “မ်ိဳးမစစ္မ်ား” ဟု အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္ခဲ့ၾကသည္။ ဟု ဆို ျပန္ရာ အဘယ္သူ ဖြင့္ခဲ႔ေလသနည္း ေမးစရာ ရွိလာေပသည္
ေျပာမထား ရွင္းခ်က္ မေပးထားသျဖင့္ မိမိ သေဘာဆႏၵ အတိုင္း ခံယူခ်င္ရာခံယူျပီး ေရးျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု အကု သိုလ္ အေနျဖင့္ မုခ် ဆိုေပ၏
မြန္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ တလိုင္းဟု အေခၚခံရလွ်င္ ထီးနန္း ေပ်ာက္ ျပီး တိုင္းျပည္မဲ့ ၊ မင္းမဲ့ ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနတြင္ ႏွိမ့္ခ်၍ ခိုင္းႏႈိင္း ေခၚဆိုခံခဲ့ ရေသာ အေခၚအေ၀ၚ ျဖစ္၍ အျခားေသာ စကားလံုးမ်ား ထက္ပို၍ ခံျပင္းေဒါသ ထြက္ၾကသည္ ။ တလိုင္း ဟူေသာ စကားသည္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ထဲအား ရည္႐ြယ္ ေသာ စကားလံုး မဟုတ္ ၊ မြန္လူမ်ိဳးစု တစ္စုလံုးအား ႏွိမ့္ခ် ရည္ ႐ြယ္ေသာ စကားျဖစ္သည္ ။
အဆိုပါ စကားသည္လဲ အထက္ေဖာ္ျပပါမွ ဆင့္ပြားလာျခင္း ျဖစ္ရကား မမွန္ ေဘာင္မဝင္ေသာ စကားသာ ျဖစ္ေပသည္
ေသခ်ာစြာ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ ျခင္း မျပဳပဲ သံုးႏႈံး ေျပာဆိုမိ၍ မိတ္ ေဆြမွ ရန္သူျဖစ္သြားၾကသူမ်ား ၊ စိတ္မေကာင္းစရာ ရလဒ္မ်ားနဲ ့ အဆံုးသတ္ခဲ့ ရေသာ အျဖစ္ အပ်က္မ်ား ၊ မလိုလားအပ္ပဲ ေသြးေျမ က်ခဲ့ရမႈမ်ား မ်ားစြာ ႐ွိခဲ့သည္ ။အခ်ိဳ ့ေသာသူမ်ား သည္ တလိုင္း ဟူေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို မသိပဲ စာအုပ္ အခ်ိဳ ့တြင္ မွတ္တမ္းတင္ ေရးသားထား သည့္အတိုင္း မွားယြင္းစြာ မွတ္သား သံုးဆြဲ ေနၾကသည္ ။ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို သိေသာ္လည္း မြန္လူမ်ိဳး တစ္ဦး တစ္ေယာက္ အား ေနာက္ ေျပာင္လို၍ ေသာ္၄င္း ၊ အျခားေသာ အေၾကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ ေသာ္၄င္း တလိုင္းဟူ ေသာ စကားကို တမင္ပင္ သံုးဆြဲ ေနၾက သူမ်ားလဲ႐ွိသည္ ။အဓိပၸါယ္ကို သိလွ်က္နဲ ့တလိုင္းဟူေသာ စကားကို မြန္လူမ်ိဳး တို ့အား ရည္႐ြယ္၍ တမင္ ဆက္လက္ သံုး ဆြဲ ေနသူမ်ား ေသခ်ာစြာ စဥ္းစားရန္လို သည္မွာ -
စစ္မွန္ေသာ သာသနာမ႐ွိ ၊
ဘာသာတရား မ႐ွိပဲ မွားယြင္းေသာ အယူအဆ ေတြနဲ ့ အရည္းၾကီးတို ့ အား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ခဲ့ ၾက သူမ်ားသည္ မည္သူေတြနည္း ?
ထိုေမးခြန္း တစ္ခုအား တလိုင္းသည္ မြန္မဟုတ္ ေဆာင္းပါး တြင္ ပါဝင္လာသည္ ႏိုင္သိန္းေဖေရးရာတြင္ မပါေခ်။ ရွု႕ပါ
အျခား လူမ်ိဳးစုအား အ႐ိုင္းအစိုင္းမ်ိဳး ဟု မေခၚမွီ မိမိ လူမ်ိဳးစု အေၾကာင္းအား ေသခ်ာ သိေအာင္ အရင္ လုပ္သင့္သည္ ။ အရည္းၾကီးကိုးကြယ္မႈ နဲ ့ပတ္သက္၍ လူသိအမ်ားဆံုး အစဥ္ အလာ တစ္ခုမွာ ပန္းဦးလႊတ္ျခင္း အစဥ္အလာျဖစ္သည္ ။ မဂၤလာဦးတြင္ မိမိ၏ ဇနီးေလာင္းအား ပန္းဦးဆက္ရေသာ အစဥ္အလာ ႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကေသာ သူမ်ား သည္ မည္သူေတြနည္း ?
အျခား လူမ်ိဳးစုအား မ်ိဳးမစစ္ဟု မေခၚမွီ မိမိ လူမ်ိဳးစု အေၾကာင္း အား ေသခ်ာ သိေအာင္ အရင္ လုပ္သင့္သည္ ။ မြန္မ်ားက ဗမာ လူမ်ိဳး မ်ားအား အရည္းၾကီးမ်ိဳး မ်ားဟု ေခၚဆို သံုးဆြဲ ၾကလွ်င္ လည္း ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား သေဘာက် ၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ ။ လူမ်ိဳး စုၾကား ေသြးခြဲလို၍ ဤ Post အား ေရးသား ျခင္းမဟုတ္ပါ ။ ဤ Post ၏ ရည္႐ြယ္ ခ်က္သည္ မြန္လူမ်ိဳးတို ့အား တလိုင္း မ်ားဟု ေရးသား ေျပာဆိုေနမႈမ်ားအား ရပ္တန္ ့ ၊ ျပင္ဆင္ ၾက ရန္ ျဖစ္သည္ ။ ေနာက္ပိုင္း၌ ျပန္လည္ ပံုႏိွပ္ ထုတ္ေ၀ေသာ သမိုင္း မွတ္တမ္း ေဟာင္း မ်ားတြင္ မြန္လူမ်ိဳး မ်ားအား တလိုင္း မ်ားဟု အစားထိုး ေျပာင္းလဲ ပံုႏွိပ္ ခဲ့ၾက ျခင္းေၾကာင့္ ေခတ္ ကာလ ၾကာလာလွ်င္ မြန္လူမ်ိဳး ဟူေသာ အမည္ေပ်ာက္ဆံုး၍ တလိုင္း ဟုသာ တစ္ကမာၻ လံုးမွ သိ႐ွိေတာ့မည့္ အေျခအေန မေရာက္မွီ - တလိုင္း ဟူေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို မသိသူမ်ားအား ႐ွင္းျပရန္ ၊ မြန္မ်ားအား တလိုင္း မ်ားဟု ေခၚဆို ၊ ေရးသား ေနမႈမ်ားအား ရပ္တန္ ့ရန္ ၊ မွားယြင္းစြာ မွတ္တမ္း တင္ ထားမႈမ်ား အား ျပင္ဆင္ ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစားရမည္မွာ မြန္ တစ္မ်ိဳးသား လံုး၏ တာ၀န္ျဖစ္သည္ ။ ဟု ထိုေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပသည္
အဆိုပါေမးခြန္းမ်ား ေျပာဆိုခ်က္မ်ားအရ ယခင္ေဖာ္ျပဖူးေသာ
အရည္းၾကီး ရွိ မရွိ ဟူေသာ ပိုစ့္တြင္ ျပန္ဖတ္ႏိုင္ပါသည္ အရည္းၾကီးဟု ေခၚေသာ မဟာယာန လာရဟန္းမ်ား ရွိ၏ မွန္၏
ယူဆႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား မ်ားစြာျဖင့္ ရွင္းျပခဲ႔ျပီး ျဖစ္၏
အရည္းၾကီးဆိုး မဟုတ္ ပန္းဦးလႊတ္ျခင္း ဟူေသာ စကားသည္ လဲ မည့္သည့္ အေထာက္အထားမွ မရွိသည္ကို ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္ သည္။ ဆိုထားေသာ မွားယြင္းစြာ မွတ္တမ္းျပဳသည္ ဆိုသည္ ကား ရွင္းစရာ မရွိျပီ အေပၚတြင္ ေဖာ္ျပျပီး ျဖစ္၏
“မြန္လူမ်ိဳးမ်ား သည္ တလိုင္း မဟုတ္...တလိုင္း သည္ မြန္ လူမ်ိဳးမ်ား မဟုတ္”ႏိုင္ေဖသိန္းျဇာ ၏ တလိုင္း ေ၀ါဟာရ သုေတသန စာတမ္းႏိုင္ေဖသိန္းျဇာ ( ဖက္ဒရယ္တကၠသိုလ္ ) ၏ တလိုင္း ေ၀ါဟာရ သုေတသန စာတမ္း အား မွီျငမ္း ေရးသားပါသည္။ ဟု ဆိုေသာ ထိုေဆာင္းပါးသည္ တန္းမဝင္ ေဘာင္မဝင္ အမွိုက္ပံုးထဲက စာပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏
အပိုင္း (၈) ဆက္ရန္

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္