တနသာၤရီဒဂၤါး

တနသၤာရီဒဂၤါး

ေနာက္ဆုးံတင္ထားတဲ့ post မွာက်ေနာ္ထည့္သြင္းေဖၚ
လိုက္တဲ့ဒဂၤါးကိုေတာ္ေတာ္နွစ္သက္ႀကတာေတြ႕ေတာ့
ရင္ထဲမွာစို႔စုိ႔က်င္က်င္နဲ႔ခံစားရတယ္ တနသၤာရီျမိဳ႕
ေဟာင္းႀကီးေပၚမွာက်ေနာ္တာဝန္မေက်ခဲ့ဘူးဆိုျပီး
    တနသၤာရီျမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးသမိုင္းနဲ႕ပတ္သက္လို႔ခိုင္
မာတဲ့အေထာက္အထားေတြကိုလြန္ခဲ့တဲ့သုးံနွစ္ေက်ာ္
ေလာက္ထဲကရခဲ့ပါတယ္ျမိတ္ျမိဳ႕ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္း
ေတြထဲမွာပ်ဴဂဏန္း ၉၀ အပါအဝင္ အျခား ပ်ဴအုတ္ခဲစာေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့
အခ်ိန္အတြင္း ရသေလာက္ ဒလစပ္ ရွာေဖြျပီးတဲ့ေနာက္
(11.5.2013)ရက္ ေန႔မနက္သုးံနာရီေလာက္ထျပီးဆရာ
ဦးထြန္းျမတ္ေဇာ္နဲ႔အတူဆိုင္ကယ္နဲ႔တနသၤာရီျမိဳ႕
ေဟာင္းႀကီးဆီပ်ဴအုတ္ရွာပုံေတာ္ခရီးထြက္ခဲ့ႀကတယ္
   မနက္ေနသိပ္မပူခင္က်ေနာ္တုိ႔နွစ္ေယာက္ဆိုင္ကယ္
တစ္စီးနဲ႕တနသၤာရီျမိဳ႕ကိုေရာက္လာၾကတယ္အဲဒီတုးံ
ကထားဝယ္တကၠသိုလ္စိတ္ပညာဌာနမွာနည္းျပအ ျဖစ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ဆရာဦးေဇာ္သူရက
တနသၤာရီျမိဳ႕မွာက်ေနာ္ကြင္းဆင္းရင္ တနသၤာရီျမိဳ႕က
သူနဲ႔အလြန္ရင္းႏွီးတဲ့မိတ္ေဆြျဖစ္သူ နန္းညြန္႔ေဆြ စတိုး
ဆိုင္ပိုင္ရွင္ဦးသန္းစိုးဝင္းနဲ႕ဆက္သြယ္ကြင္းဆင္းဖို႔က်
ေနာ့္ကိုလမ္းညြန္ခဲ့တယ္
     ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္တို႔တနသၤာရီကိုေရာက္ေတာ့
ဦးသန္းစိုးဝင္းကုိဝင္အကူအညီေတာင္းတယ္ဆရာဦး
ေဇာ္သူရကဖုန္းႀကိဳဆက္ေပးထားေတာ့အဆင္ေျပတယ္
ဦးသန္းစိုးဝင္းနဲ႔ဝိုင္းေတာ္သားေတြကလိုေလေသးမရွိ
ဝိုင္းကူညီေပးၾကေတာ့တနသၤာရီျမိဳ႕ေဟာင္းၾကီးကိုစိတ္
တိုင္းက်ကြင္းဆင္းေလ့လာနိုင္ခဲ့တယ္
    အမွန္က ဦးသန္းစိုးဝင္းကိုယ္ႏႈိက္ကလည္းသမိုင္းသု
ေတသီသမိုင္းဝါသနာအိုး တနသၤာရီျမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးကို
ႏႈိက္ႏႈိက္ခြ်တ္ခြ်တ္ေလ့လာထားသူတစ္ဦးျဖစ္တယ္ျပီး
ေတာ့သူ ကဒဂၤါးဝါသနာအိုးတနသၤာရီျမိဳ႕ေဟာင္းေတြ႕
ဒဂၤါးေတြကိုေသခ်ာစုေဆာင္းသိမ္းဆည္းထားတယ္ဒါ
ေႀကာင့္သူစုထားတဲ့ဒဂၤါးေတြထဲကဒဂၤါးသုးံမ်ဳိးကိုက်ေနာ့္
အေနနဲ႔ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းတင္နိုင္ခဲ့တယ္ျပီးခဲ့တဲ့ post မွာ
ပထမဒဂၤါးကိုတင္ျပခဲ့ျပီးျပီအခု ဒုတိယေျမာက္ဒဂၤါးကို
ဆက္တင္ျပပါ့မယ္
      အမွန္ေျပာရရင္ဒုတိယဒဂၤါးကိုက်ေနာ္သိတ္ျပလို
စိတ္မရွိဘူးက်ေနာ့္ ကင္မရာကဒ္ virus ထိသြားတဲ့အ
တြက္ျမိတ္ကပ်ဴအုတ္ခဲစာဓာတ္ပုံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အပါအဝင္ဒီဒုတိယဒဂၤါးရဲ႕မ်က္ႏွာတစ္ဖက္ပုံလည္းပ်က္
သြားတယ္ေနာက္ေတာ့မွျပန္စဥ္းစားမိတယ္သုေတသီဝါ
သနာရွင္ေတြဦးသန္းစိုးဝင္းဆီသြားေလ့လာလို႔ရတာပဲ
ဆိုျပီး ဒါနဲ႔ျပဖို႔ဆုးံျဖတ္လိုက္တယ္
    ဒုတိယဒဂၤါးကလည္းပထမဒဂၤါးလိုပဲ မ်က္နွာတစ္ဖက္
မွာ တစ္တန္းကိုအကၡရာသုးံလုးံႏႈန္းနဲ႕ သံုးတန္း
စုစုေပါင္းအကၡရာ ကုိးလုးံပါတယ္ ဒါေပမဲ့ပထမဒဂၤါးနဲ႔
မတူတာကပ်ဴအကၡရာေတြပါ ပါလာတယ္ျဗဟီၼ သက္
သက္မဟုတ္ေတာ့ဘူးဒါေၾကာင့္အကၡရာဇယားေတြပါ
ထည့္သြင္းေပးထားတယ္ ဒဂၤါးေပၚကအကၡရာေတြကို
စစ္ေဆးၾကည့္နိုင္ဖို႔အတြက္ပါ
   အကၡရာပထမဆုးံတန္း လက္ဝဲဘက္ထိပ္ဆုးံက
အကၡရာက ျဗဟီၼ ဋ ပါ Ancient Indian Alphabets 1
က ta(ဋ)အကၡရာတန္းကိုေလ့လာႀကည့္နိုင္ပါတယ္
အဲဒီ ta အတန္းက ဋ နွစ္လုးံကိုနဲနဲအႀကီးခ်ဲ႕ထားတဲ့
ဇယားကြက္ပါထည့္ေပးထားတယ္ဒီအႀကီးခ်ဲ႕ ဋ နွစ္လုးံ
ထဲကလက္ဝဲဘက္ထိပ္ဆုးံအလုးံကို ပထမအကၡရာ
တန္းရဲ႕လက္ဝဲဘက္ထိပ္ဆုးံအလုးံနဲ႕ႏႈိင္းယွဥ္ႀကည့္
နိုင္တယ္
  အကၡရာပထမဆုးံတန္းရဲ႕အလယ္မွာရွိတဲ့အကၡရာက
ေတာ့ပ်ဴအကၡရာ ဇု ျဖစ္တယ္ ေငြထူပ ကမၺည္းစာ စာ
ေၾကာင္းေရ ၁ မွာေရးထိုးထားတဲ့ ဥဇုပဋိပေႏၷာ ဆိုတဲ့
ပ်ဴစာအေရးအသားထဲမွာေတြ႕ရတဲ႕ ဇု နဲ႕ ေရးဆဲြပုံအတူ
တူပဲ
  အကၡရာပထမဆုးံတန္းရဲ႕ညာဘက္အစြန္ဆုးံအကၡရာ
က်ေတာ့ ဂ ပါ Ancient Indian Alphabets 3 က
ဂ(ga)တန္း မွာ Mathura-Kshatrapa ေခါင္းစီးငယ္
ေအာက္မွရွိတဲ့လက္ဝဲဘက္ထိပ္ဆုးံမွာျပထားတဲ႔ ဂ ပုံစံ
နဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္နိုင္တယ္
   ဒုတိယအကၡရာတန္းရဲ႕ညာဘက္ထိပ္ဆုးံကအကၡရာ
ကပ်ဴ ဠနဲ႕ေရးဆြဲပုံတူတယ္ဒါေပမဲ့ထိပ္မွာရုိးတန္းေလး
မပါဘူးဒါေၾကာင့္ပ်ဴ ဠ လို႔ယာယီပဲသတ္မွတ္ရဲတယ္
ပ်ဴစာပညာရွင္မ်ားျဖစ္ႀကတဲ့ဆရာဦးစိန္ဝင္း(ဒုညြန္ခ်ဳပ္
-ျငိမ္း)ဆရာဦးဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ဆရာဦးဝင္းေမာင္(တမၸ
ဝတီ)တို႔ကိုသာေမးျမန္းၾကည့္ႀကပါ
ဒုတိယအကၡရာတန္းရဲ႕အလယ္အကၡရာကေတာ့
ျဗဟီၼ ဗ ဆိုတာဘာမွသံသယျဖစ္စရာမရွိဘူး
   ဒုတိယအကၡရာတန္းရဲ႕ညာဘက္အစြန္ဆုးံအကၡရာ
ကပ်ဴ ဇ ပါပဲ ဆင္းတုပလႅင္ပတ္လည္စာအပိုင္း၃ စာ
ေၾကာင္းေရ ၈ မွာပါတဲ႔ပ်ဴအကၡရာ ဇိ ရဲ႕အေ့ရွမွာရွိတဲ့
ပ်ဴ ဇ နဲ႕တိုက္ဆိုင္ၾကည့္နိုင္တယ္ဒဂၤါးေပၚကပ်ဴ ဇ မွာထူးျခားတာက ခရစ္နွစ္ရာစုအိႏၵိယျပည္သုးံကုသန
ေခတ္ သေဝထိုးပါေနတာပါပဲဒါေၾကာင့္ သေဝထိုးနဲ႕တြဲ
ထားတဲ့ဒဂၤါးေပၚက ပ်ဴ ဇ ကို ေဇ လို႔ဖတ္ရမွာပဲ

တတိယအကၡရာတန္းလက္ဝဲဘက္ထိပ္ဆုးံကအကၡရာ
ကျဗဟီၼ ဋ Ancient Indian Alphabets 1 က ဋ(ta)
အကၡရာတန္းက ဋ ေတြနဲ႔တိုက္ၾကည့္နိုင္ပါတယ္
  တတိယတန္းအလယ္အကၡရာေနရာမွာဒဂၤါးေပါက္ျပီး
အကၡရာပ်က္ေနတဲ့အတြက္ဘာအကၡရာဆိုတာမသတ္
မွတ္ခ်င္ဘူး
တတိယတန္းညာဘက္အစြန္ဆုးံကအကၡရာက်ေတာ့
ျဗဟီၼအကၡရာ ဍကိုေမာရိယေခတ္သုးံ ေရးခ်နဲ႕ေရးထား
တဲ့ ဍာ အကၡရာျဖစ္ပါတယ္  Ancient Indian Alphabets 1 ဍ(da)အကၡရာတန္း Ginar Edit ေခါင္း
စီးငယ္ေအာက္က ဍာ အကၡရာေနရာမွာၾကည့္နိုင္ပါ
တယ္
   ဒဂၤါးမ်က္နွာျပင္ေပၚကျဗဟီၼနဲ႔ပ်ဴအကၡရာေတြကိုေခတ္
ျမန္မာအကၡရာကိုဖလွယ္လိုက္ရင္ေအာက္ပါအတိုင္း
ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္

                      ဋ         ဇု        ဂ
                     ဠ(?)     ဗ        ေဇ
                     ဋ           ?       ဍာ
  
ဒဂၤါးေပၚေတြ႕ရတဲ့အကၡရာေတြထဲမွာျဗဟီၼ ဗ ကေတာ့
က်ေနာ့္အေပၚဆြဲေဆာင္မႈအရွိဆုးံအကၡရာပဲျဖစ္တယ္
ဆိုတာေျပာၾကားရင္းဒီ post ကိုအဆုးံသတ္လိုက္ပါ
တယ္

ဆရာႏိုင္ဝင္းရွင္ မဂၤလာပါရွင္။ တနသၤာရီ ဒဂၤါးကို ခုကို ေဖာ္ျပတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ က်မက ထားဝယ္ဆက္ပါရွင္။ ပညာရွင္လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။ ဝါသနာအရ စာဖတ္ေလ့လာတာပါရွင္။ မေန႔ကပို႔စ္ နဲ႔ ဒီေန႔ပို႔ ႏွစ္ခုစလံုး က်မ အယူအဆ ေလ့လာဖူးတာနဲ႕ အယူအဆ လြဲေနမလားလို႔ပါရွင္။ အဲလို ဒဂၤါး ထားဝယ္မွာ အမ်ဳိးကြဲေတြ ၁၀၀၀ဂဏန္းနဲ႕ ေတြ႔ဖူးပါတယ္ရွင္။ ထားဝယ္ျမိဳ႕ေဟာင္း သာဂရ။ မုတၱသုခ နာဂရ။ မဟာသုခ နာဂရ။ စတဲ့ ျမိဳ႔ေဟာင္းေတြနဲ႔ ထားဝယ္ျမစ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရဖူးပါတယ္လို႔ သိရဖူးပါတယ္ရွင္။ က်မ ထားဝယ္သြားခဲ့တုန္းက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္ရွင္။
မေန႔က ဆရာတင္ထားတဲ့ ဒဂၤါးနဲ႔ ဒီေန႔ ထပ္တင္နဲ႔ ဒဂၤါးေတြဟာ မူကြဲေတြလို႔က်မ ခန္႔မွန္းရပါတယ္ရွင္။ အမ်ားဆံုးေတြဖူးတာက ထားဝယ္မွာပါရွင္။ က်မ အယူအဆနဲ႔ နည္းနည္းလြဲေနမလားဆိုတာက ဆရာ ယူဆတဲ့ စာဟန္နဲ႔ က်မ ယူဆတဲ့ စာဟန္ပါရွင္။ ထားဝယ္ေရွးဒဂၤါးမ်ားဟာ စာကို တိုက္ရိုက္ေရးျပီး မိုသြန္းေလာင္းတဲ့အတြက္ စာဟာ ေျပာင္းျပန္ တစ္အားျဖင့္ မွန္စာ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္ရွင္။
ဒီေန႔ ဒဂၤါးမွာဆို သက္ေသျပဖို႔ ပိုမို ခိုင္လံုေနပါျပီရွင္။ စာက ဘယ္ဘာသာလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာပါဠိသက္လို႔ ဆိုရမလား အဲလို ေျပာခ်င္ပါတယ္ရွင္။ ဆရာ ပံုကို မွန္နဲ႔ ေထာင္ျပီး ဖတ္ၾကည့္ပါရွင္ က်မမွာ အခု ကြန္ပ်ဴတာ မပါလို႔ လုက္ျပမရ ျဖစ္ေနတာပါရွင္။
ဏဂ
ရံမဟာ
သုက္ခံ
အဲလို ပံုထြက္လာလိမ့္မယ္ရွင္။ ထားဝယ္မွာ မူကြဲေတြနဲ႔တိုက္ၾကည့္ရင့္ မပ်က္စီးေသးတဲ့ ဒဂၤါးေတြနဲ႔ တိုက္ၾကည့္သင့္တယ္ရွင္။ ထားဝယ္မွာ နဂရံ မဟာသုခံ ဆိုတဲ့ ျမိဳ႔ေဟာင္းရွိပါတယ္ရွင္။ က်မ မူကြဲေတြ ထားဝယ္ ျပန္မွာျပီး ျပန္လည္ အားျဖည့္ေဆြးေႏြးေပးပါမယ္ရွင္။ က်မကို ဆရာႀကီးလုပ္တယ္ဆိုျပီး မေျပာပါနဲ႔လို႔ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္ရွင္။ က်မ ေလ့လာ မွတ္သားဖူးတာေလးေတြ မွ်ေဝေဆြးေႏြးတဲ့ သေဘာနဲ႔ မန္႔တာပါရွင္။ က်မ မွားရင္လည္း ခြင့္ခႊတ္ေပးပါရွင္။

လြဲလြဲေလး တစ္ခုေတာ့ အေသအျခာလြဲေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားျပထားတဲ့ ဒုတိယေၾကာင္းက ေလးေထာင့္ကြက္:◻ ဟာ မအကၡရာလို႔ ခင္ဗ်၊ား ဘယ္လိုဖတ္တာလဲ။ အဲဒီလို ေလးေထာင့္ကြက္ ကို မ လို႔ ဘယ္ေခတ္မွာ အကၡရာေရးသလဲ။

ခင္ဗ်ားအယူအဆက ဘယ္အေထာက္အထားကို ေထာက္ဆၿပီး ယူဆတဲ့ ယူဆခ်က္လဲ။ ရမ္းထင္ မွန္းထင္ သရမ္းထင္ ထင္ခ်င္သလို ထင္ၿပီး ယူဆခ်င္သလို ယူဆလို႔ အကယ္ဒမစ္ နယ္မွာ မရဘူး။ အေထာက္အထားကို ေထာက္ဆၿပီးယူဆရတာ။ သိသလိုလို တတ္သလိုလိုနဲ႔ ကေလကဝ စကား လာေျပာတာပဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့ လြဲလြဲ ေလးမ်ား

မူကြဲေတြနဲ႔ တိုက္ဖတ္တာပါရွင္။ ဆရာရွင္ က်မ မူကြဲေတြ ထားဝယ္မွ သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ဳိးေတြကို ကူညီေတာင္းျပီး ဓာတ္ပံု ေတာင္းထားပါတယ္ရွင္။

ဘယ္မူကြဲလဲ။ ဘယ္ေခတ္မွာ မကို ေလးေထာက္ကြက္ ေရးလဲ။

ဏ(န)ဂရံ မဟာ သုခံ (သုက္ခံ) ထားဝယ္ နန္ေတာ္ရာ ေဟာင္းအမည္ကို ေရးထားတဲ့ အေရးအသား မူကြဲေတြ ပါရွင္

ခင္ဗ်ားက လိုရာဆြဲၿပီး ထားဝယ္သမိုင္းကို ေသးသိမ္နိမ့္က်ေအာင္ လုပ္ေနတာ။ ျဗဟၼီ ေခတ္ႀကီးကိုမီလို႔ ျဗဟၼီ အကၡရာေတြနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ေ႐ွးက်တဲ့ အကၡရာကို အင္းဝေခတ္ ေနာက္ပိုင္း အတင္းလုပ္ပစ္ေနတာ ေအာက္တန္းက်တဲ့ အစြန္းေရာက္ မြန္တစ္သိုက္လုပ္ေနပံုနဲ႔ တစ္ပံုစံထဲပဲ။ ဘယ္လို ဟန္ေဆာင္ဆာင္ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ တန္းေပၚတာပဲ အေကာင့္ပုန္း လြဲလြဲေလးမ်ား ေရ။

ေမးေနတာ နားမလည္ဘူးလား။ ဘယ္မူကြဲလဲ။ ဘယ္ေခတ္မွာ မကို ေလးေထာက္ကြက္ေရးလဲ။

မင္နီနဲ႔က်မ ျပတာက ျမင္သာေအာင္ ဖတ္ျဖတဲ့ သေဘာပါ။ သမိုင္းဆိုတာ လိမ္လို႔မရဘူးလို႔ ဆရာပဲ ေျပာဖူးတယ္ရွင္။ က်မ မလိမ္ဘာဘူးဆရာ။ က်မ အျမင္နဲ႔ ခ်ျပတာပါ

ေလးေထာင့္ကြက္ျဖစ္ေနတာက ဒဂၤါးက နည္းနည္း ပြန္းပဲ့ေနျပီဆရာ။ မပ်က္စီးေသးတဲ့ တစ္ခုနဲ႔ ျပမယ္ရွင္။

ဘယ္ေခတ္မွာ မ ကို ေလးေထာင့္ကြက္ အကၡရာေရးထံုး ႐ွိလဲ။ ဘယ္ေခတ္က မ အကၡရာ အေရးအသားျဖစ္လို႔ ဒါကို မ လို႔ ဖတ္တာလဲ။ မြန္အစြန္းေရာက္ အေကာင့္ပုန္း လြဲလြဲေလးမ်ား ေျဖစမ္းပါဦး။

မွန္စာ ျဖစ္ေနတဲ့ မူကြဲတစ္ခု အေပၚမွာ ျပထားေပးတယ္ရွင္။ အဲဒီပံု အခု ျပန္ျပေပးမယ္ရွင္။

အဲဒီ အကြက္ေတြ ႐ိုးေနၿပီ လြဲလြဲေလးမ်ား။ ျဗဟၼီ အကၡရာေတြ ပ်ဴအကၡရာေတြကို အင္းဝေခတ္ေနာက္ပိုင္း လို႔ေျပာမယ္။ ၿပီးရင္ ဘိတ္ ထားဝယ္ တနသၤာရီတိုင္းက ပ်ဴအေထာက္အထားေတြကို အမ်ား ဇေဝဇဝါျဖစ္ေအာင္ ဖ်က္ၿပီး တနသၤရီတိုင္း တစ္ခုလံုးကိုပါ မြန္လို႔ ေနာက္ပိုင္း လုပ္မယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ထားဝယ္သားလိုလို ထားဝယ္အဆက္လို႔ လိမ္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အစြန္း ေရာက္ေတြ ယုတ္မာတာကို ၂၀၁၂၊ ၂၀၁၃ ကတည္းက ဖိုက္လာတာ။ မသိတဲ့လူကေတာ့ အဟုတ္ထင္မယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ႐ိုးေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လုပ္ကြက္ေတြကို။

အဲဒါ အကၡရာေတြအရ ေ႐ွးသိပ္က်တဲ့ေခတ္ကို ဘာလို႔ ေနာက္ဆုတ္ခ်င္တာလဲ ေျပာေလ။

သကၠရာဇ္ အခိုင္အမာ ပါတဲ့ အဲလို ဒဂၤါး ျမင္ဖူးလားရွင္

ခင္ဗ်ားျပတဲ့ ဒဂၤါး မွာ ေလးေထာင့္ကြက္ အကၡရာ မပါပဲ မူကြဲဆို ပါသေယာင္ျပတာ လိမ္တာေပါ့ဗ်။

တင္လိုက္ေလ သကၠရာဇ္ပါရင္ ဒဂၤါး အေရးအသားလဲ ကြာတယ္ တင္လိုက္

ထားဝယ္သား စစ္စစ္ ကိုအာကာျဖိဳး ႐ွင္းထားေသးတယ္

အဲလို ဒဂၤါးတစ္ခုတည္းနဲ႕ အတည္ယူလို႔မရပါ။ မူကြဲမ်ားမ်ား ေလ့လာပါရွင္။

ဆရာ့ ဆရာမ်ားရွင္ က်မကို ႀကိဳက္သလိုေျပာပါ။ အခုေျပာထားတာေတြက သမိုင္းမွတ္တိုင္ပါရွင္။ ေျခရာ မေျပာက္ပါဘူးရွင္။ က်မလည္း ေလ့လာေနသူဆိုေတာ့ ႀကိဳက္သလိုေျပာပါ။ က်မ တင္ေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့ မယ္။

မွန္နဲ႔ ေထာင္ၾကည့္ပါ။

ညတ္ခြၽားဖ်ား မွန္ေထာင္ၾကည့္ရမယ္။ မွန္ေထာင္ၾကည့္လဲ ေလးေထာင့္က. မ ျဖစ္သြားမလားဗ်ာ။

ေလးေထာင့္ကြက္ အျပည့္ ပါေနတာ ေဖာင္းၾကြျဖစ္တာေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေနာက္ အျခား ဒဂၤါးျပားေတြမွာ ေတြရတဲ႔ ေလးေထာင့္ကြက္ အျပည့္မပါ ဆိုတာေတြ ေၾကာင့္ မို ႏွစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္မလား

ဒါမွမဟုတ္ ပြန္းပဲေနတာလား မိုတစ္ခုတည္း သာ ဆိုရင္ ဒီဟာက ဘာေၾကာင့္ အျပည့္ပါေနရတာလဲ ဒါကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခား ႏိုင္ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္

ဘယ္လိုၾကည့္ၾကည့္ မိုႏွစ္ခု မဟုတ္ရင္ ဒီဟာ က တစ္မ်ိဳး ေလးေထာင့္ အျပည့္ပါေနလို႔ မရ ဘူး ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ သေဘာမတူဘူး အေသအခ်ာ အကၡရာစဥ္နဲ႔ ခ်ျပႏိုင္တာ ေတာင္ ဒီဟာ မူကြဲ ႏွစ္ခု လို႔ မယူဆႏိုင္ဘူး
တမ်ိဳးစီသာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာမွာပဲ

မွန္စာအေရးအသားျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာထားတာ ေတြ႔ပါတယ္ လုံးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ယူဆမိပါေၾကာင္း
ေလးေထာင့္ကြက္ရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈက အလြန္ စိတ္ဝင္စားေစ ပါတယ္ မန္႔ေတြဖတ္ရတာအသ္ိတိုးပါ၏


က်မ တကယ္ မခ်ျပႏိုင္ရင္ က်မ အရူးမပါ။ စာမတတ္ ေပမတတ္။ ဉာဏ္ပညာ တစ္ထြာေလာက္နဲ႔ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စကားဝိုင္းလွလွၾကားမွာ အရွက္မရွိေျပာမိပါရဲ႔။ ေနာင္ ဆယ္ဘဝ သမိုင္းသု ေရွးသုကို စိတ္မဝင္းေတာ့ဘူးလို႔ က်မ က်ိန္ဆိုပါရေစ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ က်မ ေျပာတဲ့ ဏဂရံမဟာသု(က္)ခံ/(သုကၡံ) ဒီအေရးအသားမတည္ျငိမ္ခင္က ေရးခဲ့တဲ့ အေရးသေကၤတ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ႏိုင္သလို။ မွန္စာဆိုတာ လံုးဝ မေတြ႔ဖူးမၾကားဖူး မျမင္ဖူးသူေတြ။ အခု ဒီပို႔ေအာက္မွာ က်မကို အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံုေျပာသူေတြ။ သမိုင္းပညာရွင္လုပ္ၾကျပီး ေအာက္စသံုးသူေတြ အားလံုး။ ျဗဟၼီစာပါလို႔ ေျပာဆိုၾကတဲ့ သူအားလံုး။ အားလံုး အားလံုးေသာသူမ်ား က်မ က်ိန္ဆိုသလို က်ိန္ဆိုရဲၾကရဲ႔ လားရွင္။
က်မ မနက္ကတည္းက ထားဝယ္မွာ ရွိတဲ့ က်မ အမ်ဳိးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ မိတ္ေဆြေတြကို ထားဝယ္မွာ ဒဂၤါးေတြကို ဓာတ္ပံုရိုက္ေပးဖို႔ လႊတ္ထားပါတယ္ရွင္။ က်မ ဒီေန႔ ရသမွ် အရင္ ျပေပးပါမယ္ရွင္။

အဲဒီ မဟာသုခံ နဂရံ ဆိုတဲ႔ ဒဂၤါးကိုလည္း ျပန္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးဖို႔ က်န္ေန ေသးတယ္ သူမ်ား ေျပာတိုင္း လက္ခံထားလို႔ ေတာ့ မရဘူး

မိုက ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနတာကို မွန္ေထာင္ျပီး ၾကည့္ရတယ္ ဆိုရင္ မွားရင္ တစ္ခုစ ႏွစ္ခုစ ဆို ဟုတ္တာေပါ့ အခုဟာက အမ်ားၾကီး

အခ်ိဳ႕ဟာေတြ ခုႏွစ္ ပါတာ ရွိတာ ဟုတ္ တယ္ ဒါလည္း သူမ်ားေျပာတာပဲ စာေတြမွာ ေရးထားတာ အထင္အရွားပဲ

တကယ္လို႔သာ တိုင္းႏိုင္ငံသံုး ေငြေၾကး တစ္ခုမွာ အဲသလို စာေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္
လုပ္ထားတဲ႔ မို နဲ႔ ဒဂၤါးေတြ ရိုက္ထုတ္ရင္ အဲဒီ ဒဂၤါးသြန္းတဲ႔ သူေတြ အကုန္ ဇက္ျပတ္ကုန္ လိမ့္မယ္ ဘယ္ ဘုရင္က အဲလို ေသာက္ တလြဲ ဟာကို အမ်ားၾကီးထုတ္ျပီး သူ႔တိုင္း ျပည္ သံုး ေငြေၾကး လုပ္မလဲ ဦးေႏွာက္ပါရင္ စဥ္းစားတတ္မွာပါပဲ

လက္ေတြ႕ပဲ ကြင္းဆင္းဆင္း စာနဲ႔ပဲ ဖတ္ဖတ္ အဓိကက လူရဲ႕ ဆင္ေျခတံုတရားနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္တဲ႔ စြမ္းရည္နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္

ဒဂၤါး ေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာေတာ့ လြဲလြဲေလး ေျပာတာ မွန္ပါတယ္ ဒါက ျငင္းစရာ အတင္း သက္ေသျပခိုင္းဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး တကယ္ ရွိတယ္ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ အတည္ျပဳေပးပါ တယ္

ခုႏွစ္ပါတာေတြကလည္း ဒီဟာကို ေဖာ္ထုတ္ ျပထားသူက အမွန္ေျပာထားပါတယ္ လို႔ အာမခံ မရွိဘူး လိမ္ခ်င္ လိမ္ထားမွာပဲ  ဗိုလ္တစ္ေထာင္ အုတ္ခြက္စာလို လိမ္ထား ရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အရွင္းပဲ သူမ်ားေျပာတာကို မ်က္စီမွိတ္ မယံု ေတာ့ဘူး ထားဝယ္သမိုင္းမွာ လိမ္ထားခံရ တာ ၈၀% ေလာက္ျဖစ္ေနတယ္ ဒီတစ္ေခါက္ ျပန္ရင္ အဲဒီ အျငင္းပြားစရာေတြကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ ျပန္စီစစ္မွာပါ ဟိုးတုန္းက ဦးျမတို႔ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္သြားတာေတြ တခ်ိဳ႔ ဆရာေတြ ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာခဲ႔တာေတြ နဲ႔ အခု လက္ရွိကာလ ေျမေပၚေျမေအာက္ အေထာက္အထားေတြ ျပည္တြင္းျပည္ပ မွတ္တမ္းေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ လိမ္ထားတာ က အမ်ားစု ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ထားပါတယ္ လိုင္းေပၚမွာ ေျပာရင္ ရန္ျဖစ္ရတာပဲ အဖတ္ တင္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ သိပ္မေျပာဘဲ ေနတာ လာမွာပါ ခ်ဲလင္းေခၚဖို႔ အခ်ိန္ မၾကာေတာ့ပါဘူး

သကၠရာဇ္ အခိုင္အမာပါတဲ႔ အလားတူ ဒဂၤါး ဆိုတာေတြကလည္း ဒီဟာက သီးျခား မို တစ္ခု ျဖစ္ေနျပန္ျပီ မူလ ဟာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူး ဒါကိုလည္း သတိထားရပါမယ္
ေနာက္ခတ္ကလူေတြ ျပန္ထုတ္တာ ေရွးဒဂၤါးေတြက မူကို အတုယူျပီး ျပန္အသစ္လုပ္ သံုးတာပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ယတိျပတ္ ေျပာပါတယ္ ဘယ္ဆရာက ျငင္းခ်က္ထုတ္ သည္ ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္က ျပန္ေခ်ပမွာပါပဲ တစ္ခ်ိန္တည္း ထုတ္တာ လံုးဝ(လံုးဝ) မဟုတ္ပါဘူး








0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္