ႏြံ႕နစ္ေနေသာ ပတၱျမားမ်ား (သို႔) ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ က်ီးသဲေလးထပ္ စာမူမ်ား


*************************

က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ ၉၅% ေလာက္ကေတာ့ ရင္းႏွီးျပီးသား
ပါပဲ မဖတ္ဖူးသည္သာ ရွိေပလိမ့္မယ္ နာမည္ ကို ေတာ့ မစိမ္းၾက

အခု အကုသိုလ္ေဖာ္ျပမယ့္ေဆာင္းပါးက က်ီးသဲ ေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရာ၏ တိမ္ျမွုပ္ ေပ်ာက္ ကြယ္ ေနတဲ႔ စာမူေတြ အေၾကာင္းပါ

ဟိုး…တုန္းက ၂၂.၆.၇၇ ရက္ထုတ္ ေၾကးမံု သတင္းစာမွာပါတဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို  သတင္း စာေဟာင္းေတြ လွန္ရင္း အမွတ္တမဲ႔ ဖတ္မိပါတယ္   ေဆာင္းပါးရွင္ အမည္က "သီတဂူ" လို႔ပဲ ေရးထား ပါတယ္ လူမွန္း ရဟန္းမွန္း အကုသိုလ္လည္း မသိ ပါဘူး ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ အမည္က "က်ီးသဲေလး ထပ္ ေပပုရပိုက္မ်ား" ဆိုျပီး တပ္ထားတယ္

ေဆာင္းပါးမွာ က်ီးသဲၿမိဳ႕ ရြာသာရြာေက်ာင္း ဆရာ ေတာ္အရွင္ဦးေဃာသိတ နာယကအျဖစ္ ႀကီးမွဴး ေသာ ေကာ္မီတီက ၁၉၆၉-ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ လမွ စတင္ကာ "က်ီးသဲေလးထပ္ ပိဋကတ္ေတာ္ မဟာျပတုိက္" အမည္ျဖင့္ ျပတုိက္ႀကီးတစ္ခု တည္ ေဆာက္ခဲ့ရာ ယခု အခါ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔ ၿပီးစီးေန ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း (ယခုအခါ ဆိုတာ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္ကို ေျပာတာေနာ္) ကို ျပတုိက္ပုံႏွင့္အတူ ပူးတြဲ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္

ဆက္ျပီး ေရးထားတာက ေက်းဇူးရွင္ က်ီးသဲေလး ထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေပပုရပိုက္မ်ားကို ျမန္မာျပည္ အရပ္ရပ္ လွည့္လည္ရွာေဖြ စုေဆာင္း ခဲ့ရာ မွန္စီေရႊခ် ကြ်န္းေသတၱာႀကီး (၅)လုံး ႏွင့္ အျပည့္ စုေဆာင္း သိမ္းဆည္းမိၿပီ လို႔လည္း ေဖာ္ျပ ထားပါေသးတယ္။

က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေပ ပုရပိုက္မ်ားကို စုေဆာင္း သိမ္းဆည္း မိျခင္းဟာ  စာေပေလာကအတြက္ တန္ဖိိုး မျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ေက်းဇူး ႀကီးမားလွတယ္ ဆိုတာ သိၾကမွာပါ။

က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ  ကုန္း ေဘာင္ေခတ္ ေနာက္ပိုင္းႏွင့္ ကိုလုိနီေခတ္ဦးပိုင္းမွာ  စာေပသမုိင္း၌ ေနလိုလလို ထင္ရွားတဲ႔  ဆရာေတာ္ ႀကီးပါ ဒီလို ထင္ရွားခဲ႔တာလည္း စာေပသမုိင္း၌ ပညာရွင္မ်ား အေလးဂရုျပဳရမည့္ က်မ္းဂန္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ေရးသား ျပဳစုေတာ္မူခဲ့လို႕ ျဖစ္ ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ က်မ္း ဂန္မ်ား အနက္ ေအာက္ပါ က်မ္းမ်ားမွာ ထင္ရွားတဲ႔  က်မ္းဂန္မ်ား ျဖစ္ပါ တယ္။

၁။ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း။
၂။ ဂႏ ၳ၀ံသနိသွ်။
၃။ သီလေဘဒ ပကာသနီက်မ္း။
၄။ မဂၤလတၳဒီပနီနိသ်။
၅။ စြယ္စုံေက်ာ္ထင္အေျဖက်မ္း။
၆။ ဒိ႒ိဒီပကက်မ္း။
၇။  ပဥႇဗ်ာကရဏက်မ္း။
၈။ နိဗၺာန္လမ္းျပက်မ္း။
၉။ ၀ိမတိေစ ၦဒနီက်မ္း။
၁၀။ မေနာရထပူရဏီက်မ္း။
၁၁။ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟနိသ်။
၁၂။ ဘိကၡဳ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္နိသ်သစ္။
၁၃။ ဘိကၡဳနီ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္နိသ်သစ္။
၁၄။ ၀ိနည္းမဟာ၀ါပါဠိေတာ္နိသ်သစ္။
၁၅။ စူဠ၀ါပါဠိေတာ္နိသ်သစ္။
၁၆။ ပရိ၀ါပါဠိေတာ္နိသ်သစ္။
၁၇။ က၀ိသာရဆန္းဋီကာနိသ်။
၁၈။ သဒၵါႀကီးနိသ်။
၁၉။ ကဗ်ာသာရတၳသဂၤဟက်မ္း။
၂၀။ မဟာသရပ်ဳိ႕သစ္။
၂၁။ သဇၨန၀ိလာသိနီက်မ္း။
၂၂။ ဆပဥၥဂႌက သုပိနာဓ်ာယသံသယ၀ိေသာဓနက်မ္း။
၂၃။ ဓမၼေဒသနာ။
၂၄။ က်ီးသဲေလးထပ္ ေမတၱာစာ။
၂၅။ ဗုဒၶ၀ႏၵနာ။
၂၆။ ဆုေတာင္း ၁၅ ဂါထာပါဌ္။
၂၇။ မဟာ၀င္၀တၳဳ။
၂၈။ ပုရာဏ္က်မ္းႏွင့္ဓမၼဂန္ဘတ္စာ။
၂၉။ ဒု႒ဂါမဏိျပဇာတ္။
၃၀။ အနႏ ၱသုခဒီပနီ။

ဒီ က်မ္းဂန္မ်ားအျပင္ ရုံးက်မ္း၊ ဖ-ဘ ေရးထုံး လကၤာ စတဲ႔ အျခား အတုိအထြာ စာေပမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိေသးေၾကာင္း သိရိွရပါတယ္။

အထက္ပါ က်မ္းမ်ားအနက္ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း၊ စြယ္စုံေက်ာ္ထင္ အေျဖက်မ္း၊ မဟာ၀င္၀တၳဳတုိ႔မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ ရိုက္ႏွိပ္ရေလာက္ေအာင္ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ က်မ္းေတြ ဆိုတာ သိျပီးသား မဟုတ္လားေလ။

အေအာင္ျမင္ဆုံးက်မ္းက ဇိနတၳပကာသနီက်မ္းေပါ့ ယခု ေတြ႔ရွိသမွ် ဇိနတၳပကာသနီက်မ္းမ်ားတြင္ သီေပါမင္း ပါေတာ္ မမူမီ ၁၈၈၀-ျပည့္၊ (ျမန္မာ ၁၂၄၂-ခု) ႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရာမညတုိင္း ပုံႏွိပ္ တုိက္မွ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ ေ၀ေသာ ဇိနတၳပကာသနီ က်မ္းမွာ အေစာဆုံး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစာမူကို စာအုပ္အျဖစ္  ပထမဆုံး အႀကိမ္ ရိုက္ႏွိပ္ ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆေနရတယ္ နဲနဲေတာ့ ကြဲလြဲ မွုေလး ရွိတယ္ စာအုပ္အျဖစ္ မေရာက္လာပဲ ေနေန ခဲ့လို႔ ကြာဟတာလား ဆိုတာကိုေတာ့ သုေတသန မလုပ္ရေသးလို႔ မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူး။

အကယ္လို႔ ဒီစာအုပ္ဟာ ပထမႏွိပ္ျခင္း မွန္ပါက ၁၉၇၇ ခုႏွစ္တြင္ ဇိနတၳပကာသနီ၏ စာအုပ္ သက္ တမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၉ ႏွစ္ ရွိေနပါၿပီ။ ဤ ၁၃၉  ႏွစ္ အတြင္း၌ ဇိနတၳပကာသနီကို ျပန္လည္ ပုံႏွိပ္ရ သည့္ အႀကိမ္ေပါင္းမွာလည္း မ်ားျပားလြန္း၍ ထည့္ ပင္ မထည့္ေတာ့ပါဘူး။

ဒီက်မ္းနဲ႔ပက္သက္လို႔ ဒြါရဂုိဏ္းႀကီး၏ဦးကိုင္၊ ဒြါရ သာသနာပုိင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အုဂ္ဖုိရ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ကမူ "ကိုယ္ေတာ့္စာ ဘုိးသူေတာ္၊ မယ္ သီလမ်ား ဆန္ခံ သြားေသာအခါ ေဟာေျပာရန္ ၾကည့္ရႈလိမ့္မယ္" ဟု ဇိနတၳပကာသနီနဲ႔ ပတ္သက္ ၍ မိန္႔ေတာ္မူေၾကာင္း ဟသၤာတၿမိဳ႕ အဂၢမဟာပ႑ိတ သေျပပင္ ဆရာေတာ္က "အုဂ္ဖုိရ္ မဟာေထရုပၸတၱိ" ၌ ေရးသား ေဖာ္ျပထား သည္။

ဒါကို က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက

"စာတတ္၊ ေပတတ္ ရဟန္းေတြ ဖတ္ဖုိ႔ စာေတြ ဘီဒုိနဲ႔ အျပည့္ ရွိတယ္။ လူေတြ၊ ဘုိးသူေတာ္ေတြ ဖတ္ဘုိ႔ စာအုပ္ေတာ့ ရွားပါေသးတယ္ဘုရား"

ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္လို႔ အဆုိ ရွိတယ္။

ဘုိးသူေတာ္၊ မယ္သီလမ်ား၊ ဖတ္ရန္ပင္ျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဖတ္ရန္ပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း အပါအ၀င္ က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စာေပမ်ားအေနႏွင့္ လူထု ၾကား ဝင္ဆန္႔ခဲ႔တာကိုေတာ့ မည္သူမွ် ျငင္းႏုိင္ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

လူထုသုံးက်မ္းစာမ်ား ျဖစ္၍ ေနေပမယ္လည္း က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသား ျပဳစုခဲ့တဲ႔ က်မ္းစာမ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕သာ ပုံႏွိပ္ စာအုပ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး ပုံမႏွိပ္ရေသးေသာ က်မ္းဂန္မ်ားမွာလည္း အမ်ားအျပား က်န္ရွိ ေနပါ ေသးတယ္။

အခ်ဳိ႕က်မ္းဂန္မ်ားမွာမူ ပုံမႏွိပ္ ျဖစ္ရုံ သာမက စာမူ ပါ ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဥပမာ - ``ကဗ်ာသာရတၳ သဂၤဟက်မ္း" ဆုိရင္ က်မ္း စာရင္းသာ ေတြ႔တယ္ စာမူကို မေတြ႔ရေတာ့ ပါဘူး။ ဒီ စာမူနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စစ္ႀကိဳေခတ္ထြက္ ဒဂုံ မဂၢဇင္းမွာ ကာဂိယ၀ါစီ အရွင္ဉာဏိႆရ( မႏၱေလးတကၠသုိလ္ ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြန္း) က-

"ကဗ်ာသာရတၳသဂၤဟ-၎က်မ္း ရွာ၍မေတြ႔၊ ေရး သူနာမည္ေျပာင္း၍ အေမြခံလုိက္ၾကသည္ ဟု ထင္ ရေပသည္" ဟု မွတ္ခ်က္ ေရးထားခဲ့ဖူးပါတယ္။

ကဗ်ာသာရတၳသဂၤဟမွာ က်မ္းစာရင္းကို ေတြ႔ရွိရ၍ က်မ္းစာအမည္ သိရွိရေသာေၾကာင့္ ေတာ္ေသး တယ္ လို႔ ဆုိရမွာပါ။ က်မ္းစာရင္းလည္း မေတြ႔ရ၊ စာမူလည္း မေတြ႔ရဘဲ ေျခရာေပ်ာက္ အေမြခံလုိက္ ေသာ အျခား စာမူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေသးရာ အဲဒီ စာမူမ်ား အတြက္ကေတာ့ လုံး၀ ေမွ်ာ္လင့္၍ မျဖစ္ ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး
 
က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ပုံမႏွိပ္ ရေသးတဲ႔  စာမူမ်ားကိုလည္း ပုံႏွိပ္စာအုပ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ စာေရးဆရာေတြက ဝိုင္းဝန္း ကူညီ ေပးသင့္လွပါတယ္ 
ဥပမာ - က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ "မဟာသရပ်ဳိ႕သစ္" ဆုိရင္ ပုံႏွိပ္စာအုပ္ အျဖစ္ ရိုက္ႏွိပ္သင့္တာ ၾကာၿပီေပါ့ (အခု စာအုပ္ျဖစ္ေနျပီ လား မသိပါ အကုသိုလ္ေတာ့ မျမင္ဖူးေသးပါဘူး)

မဟာသရပ်ဳိ႕သစ္မွာ က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ သာမေဏဘ၀က ပညာသင္ၾကားခဲ့ရာ သစ္နီေတာ ရ ေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ ရြာသာရြာ အၾကား၌  တည္ရွိ ေသာ သင္ျဖဴးအင္းႀကီးကို အေနာတတၱအုိင္ႀကီးႏွင့္ ပမာႏႈိင္းကာ တင္စား ဖြဲ႔ဆုိထားေသာ ပ်ဳိ႕ပါ။
စာျမည္းေလး ခံစားၾကည့္ပါဦးလား

အုိင္ႀကီး၏ ျမင္ကြင္းကို မဟာသရပ်ဳိ႕သစ္မွာ ဖြဲ႔ထားတာက-

ယမုန္ၾကည္ဆြတ္၊ သာတုလြတ္သား၊
နတ္လည္းဆက္ဆံ၊ ထုိအုိင္ယံ၀ယ္၊
ေမာင္ႏွံမကြာ၊ ေရႊဟသၤာလည္း၊
ေမတၱာရစ္စည္၊ ခ်စ္အားသည္လ်က္၊
မူတည္ယွဥ္ႏႊဲ၊ ၾကင္နာကဲ၏၊
၀မ္းဘဲေရႊငွက္၊ ေဆြလည္ယွက္လည္း၊
ေရထက္၀ပ္တြား၊ ႏွစ္ပါးၾကည္ညိဳ၊
ၾကာရိပ္ခုိလ်က္၊ အလုိလုိက္ၾက၊
၀မ္းစာမွ်၏၊ တူကြမေကြ၊
မိတ္ေဆြၾကင္နာ၊ ေရႊႀကိဳးၾကာလည္း၊
ျခင္းရာေမးျမန္း၊ ႏႈတ္ခြန္းေခ်ပ၊
ခ်စ္ေရသရွင့္၊ ပ်ံၾကေရေပၚ၊
ေရႊဇင္ေယာ္လည္း၊ ရႊင္ေပ်ာ္ငုံ႔လွ်ဳိး၊
ငါးသို႔ထုိးမွ၊ မုိးဖ်ားပ်ံတက္၊
ငါးႏွင့္ငွက္တုိ႔၊ ရန္မက္က်ဴးလြန္၊
အားတသြန္ျဖင့္၊ ေရႊစြန္ပ်ံ၀ဲ၊
လုိက္ဆဲဆဲတြင္၊ သိန္းရဲဟပ္ေလြး၊
လူခပ္ေျပးက၊ ျမစ္ေတြးညိဳးညံ၊
ေပ်ာ္ပြဲခံ၏...။

စသည္ျဖင့္ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္က စာဖတ္ သူမ်ား အေနနဲ႔ မ်က္စိထဲ ထင္ေယာင္ ျမင္ေယာင္ လာေအာင္ ရသေျမာက္စြာ ဖြဲ႔ဆုိခဲ့ပါတယ္ ေတာ္ခ်က္ သာမေဏ ဘဝကတဲ႔ အကုသိုလ္နဲ႔ မ်ားေတာ့ လားလားမွ မတူ ။

ဒါေပမယ့္လည္း မဟာသရပ်ဳိ႕သစ္မွာ ယခုအထိ စာအုပ္အျဖစ္ မေရာက္ရွိဘဲ ေပမူ အျဖစ္နဲ႔သာ ရွိ ေသးသျဖင့္ ဒီလို ရသမ်ဳိးကို စာေပေလာကမွ စာေပ သုေတသီတုိင္း ခံစားႏုိင္ခြင့္ မရွိၾကေသး ပါဘူး။

ဒီေတာ့ အထက္က ျပဆိုထားတဲ႔ က်မ္းေတြထဲ စာမူ ေဟာင္း သိမ္းဆည္းထားသူမ်ား ရွိခဲ႔ရင္ ဆက္သြယ္ လွူဒါန္းေစလိုပါေၾကာင္း ႏွိုးေဆာ္ တိုက္တြန္းအပ္ပါ တယ္ တရားအလွူသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏ လို႔ ဘုရား က မိန္႔ထားတယ္ မဟုတ္လား အျမတ္ဆံုး ကုသိုလ္ကို ရယူႏိုင္ၾကပါေစ

အရွင္ အကုသိုလ္

ကိုးကား

၁။ ျမင့္ေဆြ-ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ က်ီးသဲေလးထပ္ စာမူမ်ား
၂။ ၁၉၇၇-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလထုတ္ မုိးေ၀ စာေပ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ(၅၇ မွ ၅၉ ထိ)။
၃။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ အဂၢမဟာပ႑ိတ သေျပပင္ ဆရာေတာ္က "အုဂ္ဖုိရ္ မဟာေထရုပၸတၱိ"


1 comment:

  1. Facebook မွာ share ပါရေစ (shareလိုက္သည္ :p )

    ReplyDelete

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္