ေတြးေတာစရာ ရေစျခင္း အလိုငွာမွ်သာ


============================
မွတ္ခ်က္။ ။ ရန္မျဖစ္ရ။ အျပဳသေဘာျဖင့္သာ ဖတ္ပါရန္။ လိုအပ္တာ မသိေသးတာ ရွိေနခဲ့ရင္ မွတ္သားႏိုင္ရန္မွ်သာ။
အႏိုင္လိုခ်င္တာလား အမွန္ေရာက္ခ်င္တာလားပဲ ေရြးရေတာ့မွာ
အႏိုင္လိုခ်င္ရင္ အႏိုင္ေပးပါတယ္
ဟဲဟဲ ကိုယ့္ျပႆနာ ကိုယ္ရွင္း တား ပါေဒါ့ဘူး
ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး အရမ္း႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ ဒကာမကိုက ၾကည့္ေန႐ုံပါပဲ
သည္းခံစိတ္ကေလးေတြ တိုးတက္လာတာေပါ့
ဟဲဟဲ
မဟာသာဝကႀကီး ရွစ္ဆယ္မွာ အရွင္မဟာကစၥာယန ဆိုတာ သိတယ္ မဟုတ္လား သူက အကၡရေကာသလႅဉာဏ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ရခဲ့တာ
အဲဒီအကၡရာက ဘာအကၡရာတုန္း
အ-အစ အံ-အဆံုး ၄၁လံုးေသာ အကၡရာေတြေလ
အဲဒီအခ်ိန္က အဲစာေတြ မေပၚေသးဘူး ဒီအခုသံုးေနတဲ႔ စာေတြ မဟုတ္ဘူး
စာဆိုတာ ေရးတာကိုေျပာတာလား ရြတ္တာကိုေျပာတာလား
အဲဒီမွာ ကပ္ေျပာေနတာကိုး
ေမးတာသာေျဖပါ
ထင္ေၾကးေတြ ေပးတာ မ်ားေနတယ္
ဘာသာေဗဒအျမင္အားျဖင့္ စာအကၡရာဆိုတာ အေရးအသားကို ေျပာတာ
သူ႔နယ္နဲ႔သူရွိတယ္
ဘာသာေဗဒမွာ အကၡရာဆိုတာ အေရးအသားကို ေျပာပါတယ္ဆိုတဲ့ အေထာက္အထား ရွိလား
ရြတ္တာကို အကၡရာလို႔ ေျပာလို႔ ဘယ္ဘာသာေဗဒပညာရွင္ကမွ လက္မခံဘူး
လက္မခံရတဲ့အေၾကာင္းရင္း ေျပာျပရင္ ဒီဘက္က ျဖည့္ေတြးေပးမွာေပါ့
ဘာသာေဗဒမွာ အသံကို ေလ့လာတဲ႔ စနစ္ရွိတယ္ အေရး(စာေပ) ကို
ေလ့လာတဲ႔ စနစ္ရွိတယ္ ဟန္အမူအရာကို ေလ့လာတဲ႔ စနစ္ရွိတယ္
တစ္ခုစီတိုင္းမွာ သူ႔ အနားသတ္နဲ႔ သူရွိတယ္ အခု ေျပာေနတဲ႔ အကၡရာ ဆိုတာ စာေပကို ေျပာေနတာ
အဲ့ဒါဆိုရင္ ျပင္ရမွာက သူတို႔ပဲေလ
အဲဒါကို အသံကိုေလ့လာတဲ႔ဟာနဲ႔ ေျပာလို႔ မရဘူး မတူဘူး
အကၡရာဆိုတာ အေရးအသားပါလို႔ မွိတ္ယူထားတာကို ျပင္ရမွာပဲ
မဟုတ္ဘူး မူ့လတင္ကတည္းက အေၾကာင္းအရာက အကၡရာ အေရးအသားကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ေျပာေနၾကတာ
ဒီအထဲ ဝင္လာေျပာေတာ့ တလြဲစီပဲေလ
ဒါအမွန္ပဲ သူတို႔က ဘာကို ေျပာေနတာလဲ ဆိုရင္ ဒါကို သိေအာင္ မလုပ္ဘဲ
ဆဲေနတာက မွားေနတာ က်ဳပ္ေျပာတာက ရွင္းရွင္းေလ
ျမန္မာအကၡရာသံုး ပါဠိ အကၡရာ ရွိတယ္ စာကို မြန္စာပါလို႔ ဒါပဲေျပာေနလို႔
အဲဒီကို ေျပာေနၾကတာ ကိုယ္ေတာ္ေျပာတာကို သူတို႔က ဖြင့္ေပးလိုက္ရင္ ပါဠိစာဟာ မြန္စာ ဆိုျပီး ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့ ဦးတည္ခ်က္ မတူတာ
အကၡရာပါဒေယာ ဧကစတၱာလီသံ
အ-အစရွိေသာ ဝဏၰတို႔သည္ အကၡရာမည္ကုန္၏ တဲ့
ဒါကို သဒၵါဆရာေတြကို အမွားဘာညာ ေျပာတာက အလြန္ပဲ
အ အစ ရွိေသာ အကၡရာလို႔ဖတ္ရတယ္ အ က အစလို႔ မယူရဘူး
ဘယ္ဟာ အစမွန္း မသိဘူး
မယူခ်င္ေနေလ
ဒါက ဒီစာကို ေျပာတာ
ပါဠိမွာေတာ့ အ-အကၡရာက အစပဲ အစေတြ ရွိတယ္ အကၡရာအားလံုးရဲ႕ အစ ဆို အ သရအားလံုးရဲ႕ အစ အ ရႆသရအားလံုးရဲ႕အစ အ ဗ်ည္းရဲ႕အစ က
အ အကၡရာ အစ ဆိုရင္ ဗ်ည္း ၄၁ လံုး ေရးရင္ ဒီဃသရရဲ႕အစ အာ
ေဆာရီး ဝဂ္တိုင္းမွာ ဝဂ္နာမည္က အစ
ဗ်ည္း ၃၃ လံုး ေရးတဲ႔ အခါ အ ကို အစေရးရ မွာေပါ့ အ-က ဗ်ည္းမွ မဟုတ္တာ
ဗ်ည္း ၃၃လံုးမွာ အစဗ်ည္းက က
အ က ဗ်ည္းမဟုတ္ရင္ ၃၂ လံုးလို႔ ေျပာေလ
အ ကိုသရထဲ ထည့္
ဘာလို႔ ၃၂လံုးလို႔ ေျပာရမွာလဲ ၃၃လံုးပဲ
ပါဠိဗ်ည္း ၃၃လံုးကို မေရတတ္ဘူး ဝန္ခံလိုက္ပါ
အံ အး အ ဆိုတာေတြပါ ထည့္ေပါင္းပါလား
ဠ ေနာက္မွာ အ ရွိတယ္ ထင္ေနတယ္ မွတ္လား အံ အး အ ေတြ မထည့္ပါဘူး
အဲသလိုေတြကို ဗ်ည္း လို႔ သတ္မွတ္ရင္ ဧ ကိုလည္း ည ေလး
စတာေတြကိုလည္း အကၡရာ တစ္လံုးလို႔ သတ္မွတ္ရမယ္
သတ္မွတ္ထားတယ္ေလ ဧ ဆိုတာ ဒီဃသရအကၡရာ
ဉ(ညကေလး)က စ-ဝဂ္ရဲ႕ ဝဂၢႏၲဗ်ည္းအကၡရာပဲ
ဧ ကို တစ္လံုး ည ေလးကို တလံုး စသျဖင့္ သတ္မွတ္ထားတယ္ ဆိုရင္
အင္း ေျပာပါဦး ဧတို႔ ဉတို႔ကို အကၡရာမွန္း မသိဘူးဆိုပါေတာ့
တစ္ခုစီ ခြဲျပရမယ္ ဗ်ည္းစဥ္မွာ ေပါင္းမထားရဘူး သူ႕အတြက္ ေနရာ တေနရာ ေပးထားရမယ္ ဒီလို မေပးထားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား
ဘယ္သူေတြက ဒီလိုမူ လုပ္ထားခဲ႔သလဲ သိလား
ခြဲေပးထားပါတယ္ ေနရာေပးထားပါတယ္
အခုေျပာေနတာ ျမန္မာအကၡရာမဟုတ္ဘူး ပါဠိအကၡရာဆိုတာ သတိထားဦးေနာ္
ပါဠိကိုပဲ ေျပာေနတာ
မူလက ဗ်ည္း ၃၈ လံုးထိ ရွိတယ္ ဆိုတာေကာ သိလား
ပါဠိမွာ မူလက ဗ်ည္း ၃၈ရွိတယ္ ဟုတ္လား
အင္း ပါဠိေရာ ျမန္မာေရာ ဗ်ည္းစဥ္ရင္ အကုန္ ၃၈ လံုးရွိတယ္
၃၃ လံုး ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္သြားရတာလဲ
ဗ်ည္းဆိုတာ အကၡရာမဟုတ္ဘူးလား 😊😊😊
ေသခ်ာ စဥ္းစားပါဦး အကၡရာ ဆိုတာ ဗ်ည္းနဲ႔ သရ အေပါင္းပါ
ပါဠိမွာ ဗ်ည္း(သရေရာပါပဲ) ရွိတာ သိရဲ႕နဲ႔ အကၡရာ မရွိဘူးလို႔ ခံပိတ္ျငင္းေနတာ ျဖစ္သင့္ရဲ႕လား
အကၡရာမရွိဘဲ ဘယ္က ဗ်ည္းထြက္လာတာလဲ ဒီဇစ္ျမစ္ကို ေလ့လာရတယ္
သရ ၈ လံုး ၁၁ လံုး ၁၂ လံုး ၁၄ လံုး ဒီလိုကြဲတယ္္
ဟုတ္ပါၿပီ ဒီသရေတြက အကၡရာ မဟုတ္ဘူးလား
မူလဗ်ည္း ဆိုတာကို သရနဲ႔ ေပါင္းေခၚတယ္ ဆိုတာလဲ ေရာမထည့္နဲ႔
အဲသလို ေရာထည့္ရင္ စကားက ျပတ္မွာ မဟုတ္ဘူး
ဒါဆို အကၡရာဆိုတာ ဗ်ည္း သရ မဟုတ္ဘူး ဆိုပါေတာ့
အကၡရာဆိုတာ ဗ်ည္းသရ မဟုတ္ဘူးလို႔ မေျပာမိပါဘူး
စကားကို အက်ေကာက္ခ်င္ေနတာပဲ
ပါဠိမွာ ဗ်ည္းဆိုတာ သရ မပါဘူး ဒါေၾကာင့္ ဗ်ည္းသက္သက္ေရးတဲ့အခါ က ဆိုရင္လည္း က္ ခ ဆိုရင္လည္း ခ္ သရကင္းေၾကာင္း အသတ္တံခြန္သေကၤတ ထည့္ေပးရတယ္ စကားက်မေကာက္ဘူးေနာ္
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စဥ္းစားဖို႔ေျပာတာစကားက ေရွ႕ေနာက္ မညီဘူးျဖစ္ေနတယ္
ဒီဟာေတြက ကေလးေတာင္ သိတဲ႔ဟာ ထည့္ေျပာေနစရာ မလိုဘူး
အကၡရာဆိုတာ ဗ်ည္းသရ ဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာေျပာေလ
ကိုယ္ေတာ္က ပါဠိ ၄၁ လံုး ဆိုတဲ႔ ေနာက္ဆံုး မူနဲ႔ လာေျပာေနလို႔ ခြဲျပီး ေျပာျပေနတာဒီမူကို ထြင္ခဲ႔တာ ဘယ္သူ ဘယ္ေခတ္က ထြင္ခဲ႔တာ
ဆိုတာကို ေလ့လာေစခ်င္တာ ဒီလို မူကြဲေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာကို ခြဲျပတာ
ကိုယ္ေတာ္က ေျပာရင္း အကၡရာနား ျပန္ေရာက္သြားတယ္
ဟုတ္ပါၿပီ အလံုးေရေတြ မူကြဲေတြ ေလ့လာပါ့မယ္
ဗ်ည္းသရရွိတဲ့ ပါဠိမွာ အကၡရာ ရွိမရွိပဲ ေျပာစမ္းပါ
အေရးကိုလား အသံကိုလား
ဗ်ည္းဆိုတာေတြကေရာ အေရးေတြလား အသံေတြလား
ဗ်ည္းသရမွာ ရွိတဲ့အတိုင္းပဲ ေျပာပါ
ဗ်ည္းလို႔ ေျပာတိုင္း အေရးမျဖစ္ဘူး (စာအမွတ္အသားအကၡရာရွိရင္ ျဖစ္မယ္) အသံ မထြက္ဘူး
လူသံုးတဲ႔ စာလံုးလို႔အမွတ္အသား မျပဳထားတဲ႔အရာကို ဗ်ည္းလို႔ မသတ္မွတ္ဘူး
အဲ့ဒါက ဘယ္သူ႔ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္လဲ
ဘယ္သူ႔ရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္လည္း ဆိုတာကို ေျဖဖို႔ ကိုယ္ေတာ္က ဘာေၾကာင့္ လိုက္နာ ေနတာလဲဆိုတာ အရင္ေျဖဖို႔ လိုအပ္တယ္
/ ဒီအမွတ္အသားကို ကိုယ္ေတာ္က ဗ်ည္း လို႔ ေခၚသလား အျခားသူေတြကေရာ ဗ်ည္းလို႔ သတ္မွတ္သလား ဒါက ကီးကုတ္ထဲ ရွိတာကို အလြယ္ျပေပး တာ ပံုနဲ႔ ဆြဲျပရင္ အမ်ားၾကီး
ဗ်ည္းလို႔ သတ္မွတ္တာ စည္းကမ္းရွိတယ္ ဌာန္ က႐ိုဏ္း ပယတ္ ဆိုတာေတြ ရွိတယ္ ဒီ၃ခု သတ္မွတ္ခ်က္ကလည္း အသံျဖစ္ရာေနရာ အသံျဖစ္ေၾကာင္း အသံထြက္ဖို႔ အားထုတ္ျခင္းခ်ည့္ပဲ
/ ဒီဟာကို ကၾကီးလို႔ ေခၚတယ္ ဆိုျပီး သတ္မွတ္ရင္ေရာ မရဘူးလား
ယခု အေခၚလို က ၾကီးပံုစံေလး ေရးမွ ကၾကီး ျဖစ္မွာလား
ရမွာေပါ့ ဒါက အကၡရာ အေရးအသား ျဖစ္ေနၿပီေလ အကၡရာဆိုတာ ဌာန္ က႐ိုဏ္း ပယတ္က အဓိကပဲ ေရးပံုေရးနည္းက အဓိက မဟုတ္ဘူး
ဒါကို လက္ခံလား ေရးပံုေရးနည္းက ေခတ္ေျပာင္းရင္ အေရးအသား ေျပာင္းမွာပဲ
အသံထြက္ဖို႔ အားထုတ္တာကို ဗ်ည္း လို႔ သတ္မွတ္တယ္ ဆိုလိုတာလား
ဘယ္ေခတ္မွာ ဘယ္လိုေရးေရး ကအကၡရာဆိုတာကေတာ့ မေျပာင္းဘူးေလ
ကပံုစံသာေျပာင္းမယ္ အကၡရာမေျပာင္းဘူး အသံ မေျပာင္းဘူး
အသံထြက္ဖို႔ အားထုတ္တာ ပယတ္ပါ
ကအကၡရာလို႔ ေျပာဖို႔ က ဆိုတဲ႔ အသံ လိုတယ္ ဒီလိုအားထုတ္ရံုနဲ႔လည္း ဗ်ည္းသက္သက္ မျဖစ္ဘူးက လို႔ အသံထြက္ျပီ ဆိုတာနဲ႔
အားထုတ္႐ုံနဲ႔ ဗ်ည္း မျဖစ္ဘူး သူက ဗ်ည္းသက္သက္မဟုတ္ေတာ့ဘူး
ဗ်ည္းသက္သက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သရတြဲေသာ ဗ်ည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ အကၡရာပဲ 😊😊😊
အကၡရာဆိုတာ အေရးကိုေျပာတာလား အသံကိုေျပာတာလားဆိုတာ ရွင္းေနပါၿပီအကၡရာ ဆိုတာ အသံကို ေျပာတာဆိုတဲ႔ခင္ဗ်ား လက္မခံရဲတာပါ
ကိုယ္ေတာ္ ေခ်ာ္ျပီေလ ဗ်ည္းသက္သက္ျဖစ္ရင္ အသံမထြက္ႏိုင္ဘူး
ဒီေတာ့ ဗ်ည္းသက္သက္ဟာ အကၡရာမဟုတ္ဘူး ကိုယ္ေတာ္ လာက်ပ္ေန တယ္ ခ္ခ္
ဟား သိပ္ရယ္ရတာပဲ ဗ်ည္းသက္သက္လည္း အသံထြက္လို႔ ရတယ္
မၾတာဝက္အသံ ထြက္တယ္ ရႆသရတစ္လံုးဟာ တစ္မၾတာ ရွိတယ္
ဒီဃသရတစ္လံုးဟာ ႏွစ္မၾတာရွိတယ္
ရႆသရတြဲတဲ့ ဗ်ည္းက တစ္မၾတာခြဲရွိတယ္ ဒီဃသရတြဲတဲ့ ဗ်ည္းဟာ ႏွစ္မၾတာခြဲရွိတယ္ ဗ်ည္း သက္သက္ဟာ မၾတာဝက္ ရွိတယ္
ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾကာၾကာ ဗ်ည္းသက္သက္ဟာ အသံမထြက္ႏိုင္ဘူး
ဗ်ည္းသရေပါင္းမွ အသံထြက္တယ္ အဲဒီလို မၾတာခြဲတာက ခြဲျပတာ သရုပ္ခြဲျပတာ သက္သက္ပဲ
ဗ်ည္းသက္သက္ဟာ ရြတ္လို႔ မရဘူးဆိုတာ ေသခ်ာလား
အသံမထြက္ႏိုင္ဘူး ေျပာထားတယ္ေလ ရြတ္တယ္ဆိုတာကို မသံုးနဲ႔
ရြတ္တာ အသံမထြက္လဲ ရြတ္လို႔ရတယ္
ဪ မရြတ္ဘဲ အသံမထြက္တာ လာေျပာေနေသးတယ္
အသံထြက္တယ္ ရြတ္လို႔ ရတယ္ အသံထြက္တယ္
ကၾကီး သီးသန္႔ ဗ်ည္းအသံထြက္ေလး ဆယ္ခါေလာက္ ရြတ္ျပျပီး Movie တင္ေပးပါလား ဗ်ည္းသက္သက္ အသံ သရ မတြဲနဲ႕ ခ္ခ္
ျပီးေတာ့မွ ဒီဟာက သရမပါတဲ႔ ဗ်ည္းသက္သက္အသံ သရတြဲေနတဲ႔ အသံ ဆိုျပီး ခြဲေျပာျပေပါ့ အဲသလိုဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ နာမည္ၾကီးျပီ
က ဆိုတဲ့ အကၡရာမွာ သရကင္းတဲ့ က(က္) သရတြဲတဲ့ က
၂ခုလံုး ရြတ္လို႔လည္း ရတယ္ အသံလည္း ထြက္တယ္
သရတြဲတဲ့ က ရြတ္တဲ့အခါ ကႀကီး ဆိုတဲ့ အသံမွာ ပါတဲ့ က
အက ဆိုတဲ့ အသံမွာ ပါတဲ့ က သရကင္းတဲ့ ဗ်ည္းသက္သက္ က(က္)က်ေတာ့
ကေလး တို႔ ကတုံကရင္တို႔ အသံမွာ ပါလာတဲ့ တစ္ဝက္သံပဲ
ကိုယ္တိုင္ ထြက္ၾကည့္ပါ ရပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားက မရဘူး ဖင္ပိတ္ျငင္းေနလည္း ရပါတယ္ ဒါကို လွည့္ေျပးေနတယ္လို႔ ယူဆမိမွာမို႔
လိုက္မျငင္းပါဘူး အကၡရာကိုပဲ သြားပါမယ္
အကၡရာဆိုတာ ဌာန္ က႐ိုဏ္း ပယတ္ က အဓိကလား ေရးတဲ့ပံုစံက အဓိကလား ခင္ဗ်ား သိပါတယ္
အက မွ သရတြဲတာ မဟုတ္ဘူး က ဆိုတာရြတ္လိုက္ရင္ ဗ်ည္းလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ျပီ ဆိုရင္ အ က အလိုလို ပါျပီးသား ျဖစ္သြားတယ္
ဟုတ္တယ္ေလ က ဆိုတာ သရတြဲတယ္ေလ အက ဆိုတာမွာ အသံကို ေျပာေနတာအက ဆိုတဲ့ စာလံုးကို အသံထြက္ၾကည့္
က ဆိုတာ ပီပီျပင္ျပင္ထြက္တယ္ ဒါကိုေျပာေနတာ
က ဆိုတာ သရတြဲတယ္ ဆိုရင္ ဗ်ည္းသက္သက္ မဟုတ္ဘူးေလ
ကေလး ဆိုတဲ့စာလံုးမွာ က လို႔ မပီဘူး တစ္ဝက္သံပဲ အသံကို ပဲေျပာေနတာေနာ္
တစ္ဝက္သံ ျဖစ္လဲ အသံထြက္တယ္ဆိုရင္ သရက တြဲရတာပဲ
သရ မတြဲရင္ အသံမထြက္ဘူး
ဟင္းဟင္း ဖင္ပိတ္ျငင္းေနၿပီ
သရမတြဲဘဲ အသံထြက္တယ္ ဆိုတဲ႔ဆရာရဲ႕ အသံျပဳပံုစနစ္ကို ျပစမ္းပါ
ျပထားတယ္ေလကေလး ဆိုတဲ့အသံကို ထြက္ၾကည့္ပါ ကသံက တစ္ဝက္ပဲ ပါတယ္ သရကင္းတဲ့ က အသံထြက္ရင္ ဒီအသံပဲ ထြက္တယ္
ဘယ္ဟာကို ျပတာလဲ ကတံုကရင္ ကေလး ဆိုတာေတြလား
အဲဒီက က ကို တစ္ဝက္သံ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ သရကလဲ တဝက္သံမွာ ပါရမွာပဲ
အသံထြက္လာျပီ ဆိုတာနဲ႔ သရပါရတယ္ မပါရင္ မထြက္ဘူး
ဖင္ပိတ္ျငင္းေနေတာ့တာပဲ ဟုတ္ၿပီဗ် ဒါကို မျငင္းဘူးခင္ဗ်ားကို အႏိုင္ေပးမယ္
အသံထြက္ရင္ သရပါတယ္ ပါပါေစ
ဘယ္ဆရာၾကီးရွင္းထားတာပဲ ျဖစ္ပါေစအဲ ဒီလို တစ္ဝက္သံဆိုတာနဲ႔ သရမပါဘဲ အသံ ထြက္တယ္ဆိုရင္ မွားတယ္ ေျပာမွာပဲ ေရွ႕ေနာက္ မညီဘူး
တစ္ဝက္သံ ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီတစ္ဝက္မွာလည္း သရပါရမွာပဲ
ေျပာေပါ့ ဖင္ပိတ္ျငင္းတာ ဘယ္သူမဆို တတ္တာပဲ ေရွ႕ေနာက္ မညီတာ ခင္ဗ်ားပါဗ်ာ ဗ်ည္း သရ ရွိေနရဲ႕နဲ႔ အကၡရာ မရွိဘူးတဲ့ ဗ်ည္းသရဟာ အကၡရာမဟုတ္ဘူး မေျပာဘူးတဲ့ တစ္ဝက္မွာ သရ မပါပါဘူးဗ်ာ
တစ္ဝက္မွာ မပါဘူး ဆိုရင္ အျပည့္မွာလဲ ပါစရာ မလိုဘူး
မၾတာလည္း ၾကည့္ပါဦး မၾတာဝက္ဟာ ဗ်ည္းသက္သက္ပါ
အ ဆိုတဲ့ ရႆသရက တစ္မၾတာ ရွိတယ္ မၾတာဝက္နဲ႔ တစ္မၾတာေပါင္းၿပီး
က ဆိုတဲ့အသံ အျပည့္ ထြက္တယ္
တစ္ဝက္မွာေတာင္ မပါဘဲ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ရပ္တည္ေနႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ အျပည့္က ပိုျပီး ရည္တည္ႏိုင္မွာေပါ့ ဘာေၾကာင့္ မရပ္တည္ႏိုင္ ဘူး ေျပာရတာလဲ
က္ ဆိုတာ တစ္ဝက္သံပဲ မၾတာဝက္ပဲ ရွိတာပဲ
သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ရပ္တည္ႏိုင္တယ္ မေျပာပါဘူး
အသံထြက္လို႔ ရတယ္ပဲေျပာထားတာ
အသတ္ တံခြန္လႊားတာဟာ သရမဖက္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာလား
သူ႔ခ်ည္း ရပ္တည္ႏိုင္တာ သရ ရွစ္လံုးပဲ ရွိတယ္ က-အစ နိဂၢဟိတ္ အဆံုး ဘယ္ဗ်ည္းမွ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ မရပ္တည္ႏိုင္ဘူး
က ကေန ဠ အထိ ပရာသယဗ်ည္း မွီရာသရ ေနာက္ရွိတယ္
နိဂၢဟိတ္ က ပုဗၺာသယဗ်ည္း မွီရာသရ ေရွ႕ရွိတယ္ ရပ္တည္တာနဲ႔ အသံထြက္တာ မတူဘူး အကၡရာမွာ အနက္လည္း ေပးႏိုင္တယ္ သူ႔ခ်ည္းလည္း ရက္တည္ႏိုင္တာရွိတယ္ အနက္သာေပးႏိုင္ၿပီး သူ႔ခ်ည္း မရပ္တည္ႏိုင္တာ ရွိတယ္ သရဆိုရင္ အနက္ေလးေပးႏိုင္တယ္
သူ႔ခ်ည္းလည္း ရပ္တည္ႏိုင္တယ္ ဗ်ည္းကေတာ့ အနက္သာေပးႏိုင္ၿပီး သူ႔ခ်ည္း မရပ္တည္ႏိုင္ဘူး ဌာန္၇ က႐ိုဏ္း၄ ပယတ္၄ ဆိုတာ အသံနဲ႔ ပက္သက္တာေတြခ်ည့္ပါပဲ ေဃာသ အေဃာသ သိထိလ
ဓနိတ ဆိုတာေတြလည္းအသံနဲ႔ ပက္သက္တာေတြခ်ည့္ပါပဲ
ခ္ခ္ ကိုယ္ေတာ္က ေျပာရင္း သဒၵါစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ ထိုးထည့္ လာတာကိုး ပါဠိသဒၵါ စည္းမ်ဥ္းေတြကို ယူျပီး ဘာသာေဗဒအသံျပဳပံု စနစ္ကို ေျပာလို႔ မရဘူးေလ တူမွမတူတာ
ေဃာသ အကၡရာဆိုတာ ဘယ္လိုေရးရမယ္လို႔ သတ္မွတ္တာလား
ဘယ္လိုအသံထြက္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္တာလား အေဃာသ
သိထိလ ဓနိတေတြလည္း စဥ္းစားပါ ပါဠိအေၾကာင္းေျပာေနတာ ပါဠိစည္းကမ္းမပါဘဲေျပာခ်င္တာလား မပါလို႔ရတယ္ ပါဠိစည္းကမ္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္ တျခားအေၾကာင္းကိုေျပာ ပါဠိကို လာမေျပာနဲ႔ေပါ့
ပါဠိအေၾကာင္းေျပာရင္ ပါဠိ စည္းကမ္းကို သိေခ
ပါဠိအေၾကာင္းေျပာေနတာ ဟုတ္တယ္ ပါဠိဆိုတာနဲ႔ သဒၵါပါလာတာ မဟုတ္ဘူး သဒၵါဆိုတာ ဘာသာတိုင္းမွာ ပါတာပါ သဒၵါဆိုတာ ဘယ္ေခတ္မွေပၚလာတဲ႔ စကားလဲဆိုတာ အရင္ေလ့လာဖို႔လိုတယ္
သဒၵါေပၚျပီးမွ ဒီစည္းကမ္းေတြက ဝင္လာတာ သဒၵါစည္းက်ပ္လိုက္မွ
ဒီစည္းမ်ည္းေတြ ေပၚလာတာ
စည္းကမ္းေတြ ဖယ္လိုက္ဗ်ာ ေဃာသ အကၡရာဆိုတာ အေရးကို ၾကည့္ေျပာထားတာလား အသံကိုၾကည့္ေျပာထားတာလား
လာျပန္ျပီ အဲဒီေဃာသ ဆိုတာကကို သဒၵါစည္းကမ္း ကိုယ္ေတာ္က သဒၵါကေန လြတ္ေအာင္ မေျပာႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတာ ကိုယ္ေတာ္ေျပာတဲ႔ စကားလံုးကိုက သဒၵါစကားလံုးျဖစ္ေနတာ ကိုယ္ေတာ္ သတိမထားမိတာ
ဟီးဟီး
လာျပန္ၿပီေျပာမွာေပါ့ ဒီေနရာေရာက္ရင္ ရႈံးေတာ့မယ္ေလ
ပါဠိဆိုတာ ဘယ္ေခတ္က ေပၚတာပါလိမ့္
ဒီည ျပီးဦးမလား
ခင္ဗ်ားဘက္က ႐ိုးသားရင္ေတာ့ ၿပီးႏိုင္ပါတယ္
သဒၵါ ဆိုတာနဲ႔ ပါဠိဆိုတာ ဘယ္သူက အရင္ေပၚတာလဲ
ပါဠိ ဘယ္တုန္းက ေပၚတယ္ သဒၵါ ဘယ္တုန္းက ေပၚတယ္ ဆိုတာကို လိုက္ရွင္းရင္ေတာ့ စာတမ္းေရးမွ ရေတာ့မယ္ ဒီေလာက္ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး ေရးျပဖို႔က လြယ္သလား
မလိုပါဘူး ေဝ့ဝိုက္ထြက္ေျပးေနသကိုး
အမ္ လာျပန္ျပီ
ပါဠိဆိုတာ ဘုရားမပြင့္ခင္က ရွိၿပီးသားလား
အေခၚကို ေျပာတာလား ေဝါဟာရစာအေရးအသားကို ဆိုလိုတာလား
အေရးကို ထည့္ကိုမေျပာဘူး
ပါဠိလို႔ ေနာက္မွ သတ္မွတ္တယ္ ဒီအရင္က ဒီဟာက စကားရွိတယ္
ဟုတ္တယ္ ပါဠိလို႔ သတ္မွတ္ခ်ိန္ကို ထားေတာ့ ပါဠိစကား ျဖစ္ေပၚလာခ်ိန္ကိုေျပည ဘုရားပြင့္မွ ျဖစ္တာလား
ဘုရားမပြင့္ခင္ ပါဠိစကား ရွိလား
မာဂဓစကားလို႔ဆိုလိုခ်င္တာ မဟုတ္လား
ႏိုး မဂဓကို ထည့္မေျပာနဲ႔ ပါဠိပဲ
မဂဓစကားဆိုရင္ ဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းက ရွိတယ္
ပါဠိကိုပဲေျပာ
ဘုရားမပြင့္ခင္က ဒီဘာသာစကား ရွိလားဆိုရင္ ရွိတယ္
မရွိရင္ ဘုရားက ဥပမာ က ခ ကေန စသင္ေပးျပီး ေဟာတာလား
ဒီဘာသာလို႔ ေရာမခ်နဲ႔ ပါဠိလို႔ တိတိက်က်ေျပာ
ကိုယ္ေတာ္က လူပါးဝဦးမယ္ေလ သိတယ္ေလ ပါဠိကို ေနာက္မွ သတ္မွတ္တယ္ ေျပာတယ္ ပါဠိစကား ဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းက ရွိတယ္ ေျပာတယ္ ေရွ႕ေနာက္ မညီဘူးလုပ္ဦးမွာ ပါဠိလို႔ မသတ္မွတ္ ခင္ကဒီဘာသာစကားကိုဘာလို႔ ေခၚလဲ
ပါဠိဆိုတာကို ဘာမွန္း မသိပံု ရပါတယ္
အင္း ဟုတ္ေလာက္မွာပါ လုပ္ပါဦး ပါဠိဆိုတာ ဘာတုန္းဘယ္က လာတာတုန္း
လုပ္ပါဦးလုပ္မေနနဲ႔
မဂဓ ဘာသာကေန ဘုရားယူသံုးထားတဲ့အစဥ္ကိုပဲ ပါဠိလို႔ ေခၚတယ္ဆိုတာ
မသိဘူးဆိုတာ ခ်ီးစားေျပာေတာင္ မယံုဘူး
မာဂဓဘာသာ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ အဲကေန စရွင္းေပးေလ
ရွင္းမေနပါဘူး ကိုယ္ေတာ္ ေျပာလိုတာ ေရာက္ေအာင္ရွင္းၾကည့္
မသိလို႔ေျပာေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ ခံပိတ္ျငင္းေနတာပဲရွိတာကိုး
မာဂဓဘာသာမွာ အသံေရာ အေရးေရာ ရွိတယ္
အဲ့ဒါပဲ ပါဠိဟာ အရင္ကတည္းက ရွိတယ္ဆိုရင္ မဂဓဘက္ေရာက္လာမယ္
မဂဓေရးထံုးေတြက ပါဠိအေရးေတြပါလို႔ ျဖစ္လာေတာ့မယ္
မာဂဓ ဘာသာကေန ယူသံုးတယ္ ဆိုေတာ့ မာဂဓဘာသာစကားအတိုင္း အေရးကိုပါ ဘာေၾကာင့္ တမူတည္း မသံုးတာလဲ အေရးကို မေျပာဘူးလို႔ ခြဲေျပာလို႔ မရဘူး မူလကတည္းက စကားေရာ စာေရာရွိေနတယ္
ယူသံုးတာမွန္ရင္ ဒီစာနဲ႔ ေရွးကတည္းက မွတ္တမ္းတင္မွာေပါ့
ဘာေၾကာင့္ စာေပမွတ္တမ္းမတင္တာလဲ မာဂဓတိုင္းသံုး ဘာသာစကား ဆိုတာ စကားသက္သက္ပဲရွိတာမဟုတ္ဘူး စာပါရွိတယ္
စာကိုက် မယူဘူးလား စကားေလာက္ပဲ ယူေျပာတာလား
စာနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါတယ္
စာေတြ ဖ်က္ဆီးခံရတယ္ ဘယ္မွာလဲ အဲဒီစာ စာေတြဖ်က္ဆီးခံရတဲ့ မွတ္တမ္း
ပို႔ေပးမယ္ စာဖ်က္ဆီးခံရတာရမ္းေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး ဒါကို ႀကိဳျမင္လို႔ လည္း အာဂံုဓေလ့ကို ဘုရားက ေလ့က်င့္ေပးခဲ့တယ္
အတိအက်ေျပာတယ္ပဲထားပါ
ကိုေတာ္ကေတာ့ လုပ္ေတာ့မယ္ ဘယ္အခ်ိန္လဲ
ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတာလဲ
Prakit ဆိုတာ ရွိတယ္ ျဗဟၼီပါပဲ ေဝဒပရာကတ္ မာဂဓပရာကတ္ ၂မ်ဳိးရွိတာဗ်ာ
ဗုဒၶက မာဂဓပရာကတ္ သံုးတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္လို႔ေျပာရင္ ပိုေကာင္းတယ္
Phiprawaေစတီကို တူးတဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၶအ႐ိုးအိုးလို႔ ယူဆရတဲ့ အိုး ထြက္လာတယ္
ျပာကရိတ္ (ပါကတ) ဆိုတာက သီးသန္႔ပါ ဒီစာ သင္ဖူးလား
ေနပါဦး သကၠဋ မဂဓ ျပာကရိတ္ ၃မ်ဳိး သိပါတယ္ အဲ့ဒီဟာေတြ ေရးထား တာရွိတယ္ အဲ့ဒီထဲမွာ စာေပကို ျဗဟၼဏေတြ ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္ဆိုတာကို
ေျပာထားတာရွိတယ္
သာကီဝင္ေတြက ဗုဒၶအရိုးျပာအိုးလို႔ ျမွုပ္ထားတာ ပိဗရမိအရိုးအိုးဆိုတာ
အဲဒီက စာကို ဖတ္တတ္လား ဘာစာလဲလို႔ အဲဒါ ျဗဟၼီစာ BC-5 ရာစု
အဲဒါနဲ႔ ဘာဆိုင္တုန္း BC-6 က မွတ္တမ္း လိုတာေလစာေပကို ျဗဟၼဏေတြ ဖ်က္ဆီးခဲ႔ေတာ့ အဲဒီ အရိုးအိုးျမွုပ္တဲ႔ သာကီမ်ိဳးေတြက တခုမွ ထိန္းသိမ္းမထား ဘူးလား မဇၩိမ ျပင္ပကို မေရာက္ဘူးလား ဒါေတြ သက္ေသမျပႏိုင္ေသးဘူး
ကိုယ္ေတာ္ အဲဒီအရိုးအိုးရတာ ၾကာျပီ အခုမွ ေတြ႕တာမဟုတ္ဘူး
အဲ့ဒီဟာ အခု ဖတ္ေနဆဲ ဒါကို ဖတ္ၿပီးရင္ စာက အဲဒီေနရာေလာက္ေလးပဲ ရွိတာလား ဗုဒၶလက္ထက္ကတည္းက အဘိဓမၼာရွိတယ္ဆိုတာပါ ေပၚလာ မယ္ထင္တယ္ စာေပက ရွိတယ္ဆို႐ုံေလးပဲတကယ္က အာဂံုကိုပဲ အားေပးတာ
အာ မဟုတ္တာ မာဂဓဘာသာကို ယူသံုးတယ္ စာပါယူတယ္ ထားဦး
စာေရးမွတ္တမ္းတင္ခဲ႔တယ္ စာေတြက ပ်က္ကုန္တယ္ အားလံုးပ်က္တယ္ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး မာဂဓ စာဆိုတာက အထင္အရွားရွိေနျပန္တယ္
အဲလိုေတြ ေထာက္ရင္ ဘယ္လိုေျဖမလဲ
မဂဓစာရွိတယ္ေလ ပါဠိမွာ စာရွိတယ္ဆိုရင္လည္း မဂဓစာကိုပဲ ေျပာလိမ့္မယ္
ဒါကို မေျပာလိုေသးပါ အကၡရာဆိုတာပဲ ေျပာေနတာ
အဲလိုေျပာလို႔ မရဘူးေလ ဒါက သုေတသနနဲ႔ဆိုင္တာ မခိုင္လံုပဲ ထင္ေၾကးနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူး
ထင္ေၾကးနဲ႔ မေျပာပါဘူး ဝိနည္းမွာေရာ ပုကၠဳသာတိမင္းဆီပို႔တာေတြ
မဂဓနဲ႔ခ်ည့္ပဲ ဒါက ပိဋကတ္အေထာက္အထား
အာဂမယုတၱိ ရွိရံုနဲ႔ လည္းမရဘူး ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေခတ္ျပိဳင္မွတ္တမ္း မျပႏိုင္ရင္ ဒီစာ ရွိတယ္ဆိုတာ လက္ခံမွာမဟုတ္ဘူး ဒါက သုေတသနနည္း
ကိုေျပာေနတာ
ေရွ႕ေနာက္ မညီျပန္ဘူးေနာ္ အေစာကေတာ့ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဘူး ဘာညာနဲ႔ ဘုရားေဟာဆိုေတာ့လည္း အာဂမယုတၱိေလာက္နဲ႔ ျဖစ္ျပန္ၿပီ
လက္မခံခ်င္ေနၾကပါေစ
ကိုယ္ေတာ္ပဲ လက္ခံတဲ႔စာကို တကမ႓ာလံုးနဲ႔ ပတ္ျငင္းေနလို႔ရမလား
အခုက အကၡရာကိုပဲေျပာတည ခင္ဗ်ား လွည့္ပတ္ ထြက္ေျပးေနတာေနာ္
ပါဠိမွာ ဗ်ည္းသရ ရွိတယ္ေျပာၿပီး အကၡရာက်မွ မရွိဘူးေျပာတဲ့
ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေတြးပါဦး
ပါဠိမွာ ဗ်ည္းသရရွိတယ္ ဆိုတာ အသံကို ေျပာတာ အကၡရာ ဆိုတာ
စာအေရးအသားကို ေျပာတာ ကိုယ္ေတာ္က သုေတသန လုပ္နည္း
ကို နားမလည္ဘဲ ကိုယ္ေတာ္ထင္တာစြတ္ေျပာေနတာကိုး
အထင္နဲ႔ မရဘူးေလ
အကၡရာဆိုတာ စာအေရးအသားပါဆိုတာ ဖင္ပိတ္ျငင္းေနတာပါ
အကၡရာဆိုတာ အသံထြက္ကိုေျပာတယ္ဆိုတာ ဌာန္ က႐ိုဏ္း ပယတ္နဲ႔ လည္း ေျပာၿပီးၿပီ ေဃာသ အေဃာသ သိထိလ ဓနိတနဲ႔လည္း ေျပာၿပီးၿပီ
ဒါေတြကို သဒၵါနည္းပါဆိုၿပီး ေရွာင္ထြက္တယ္ သဒၵါနည္းက ပါဠိမေပၚခင္ ကတည္းက ရွိေနတာ ဝန္မခံရဲဘူး ဟင္းဟင္း
ကိုယ္ေတာ္ေသခ်ာတယ္ဆိုရင္ က်မ္းကိုး ေလာက္နဲ႔ပဲ အာဂမျပျပီး အေသအခ်ာ ပိုစ့္ တစ္ခု ေရးၾကည့္
သဒၵါနည္းက ပါဠိမေပၚခင္ကတည္းက ရွိေနတာက ဘာသဒၵါနည္းတုန္း
ပါဠိသဒၵါလား အျခားဟာကိုေတာ့ လာမထိုးထညိိ့နဲ႔ေနာ္ သကၠတသဒၵါ
အေစာၾကီးကတည္းက ရွိတယ္ ဒါနဲ႔ ပါဠိ ဘာဆိုင္တုန္း ကိုယ္ေတာ္က လိုရာဆြဲ ေျပာေနတာကိုး နည္းစနစ္လည္းမတူ ေျပာဆို ေရးသားပံုလည္း မတူတဲ႔ႏွစ္မ်ိဳးကို တြဲေျပာလို႔ ရမလား မာဂဓသဒၵါဟာ ပါဠိသဒၵါ ဆိုရင္
မာဂဓစာဟာလည္း ပါဠိစာ ပါဠိစာဟာလည္း မာဂဓလို ေရးေလ
ဘာလို႔ ျမန္မာစာလံုးနဲ႔ ေရးတာလဲ
ဒါက ဖင္ပိတ္ျငင္းေနတာပါ မဂဓသဒၵါက ပါဠိသဒၵါမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာမယ္ေပါ့
ဟား ေရးတာကို လွည့္ေျပးၿပီ သဒၵါဆိုတာေရာ ေရးတာလို႔ပဲ ထင္ေနတာလား
လာျပန္ျပီ သဒၵါဆိုတာ ေရးတာ မဟုတ္ဘူး ထားေတာ့ စနစ္ဆိုတာမွာ အေရးေရာ အေျပာေရာ သံုးတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မျငင္းဘူး မဟုတ္လား
မျငင္းပါဘူး ေရးတယ္ဆိုတာ အမွတ္အသားပဲ မေရးလည္း သဒၵါက ရွိေနတာပဲ
သဒၵါစနစ္ တစ္ခုရွိျပီဆိုတာနဲ႔ စကားဟာလည္း စာျဖစ္တာပဲ
မေရးလည္း သဒၵါက ရွိေနတာကိုသဒၵါရွိရင္ ဘာလို႔ မေရးလည္း ေမးေနတာ ဒကာ့အမွားပါပဲ ဒကာ တတ္ေယာင္ကားနဲ႔ ၿဖီးေနတယ္ဆိုတာ
အခ်င္းခ်င္းေတြပဲဗ်ာ သိတာေပါ့ ဝန္မခံတတ္ဘူးဆိုတာလည္း
ေပါင္းလာတာၾကာၿပီ သိေနၿပီသားပဲ အပင္ပန္းမခံေတာ့ပါဘူး နားလိုက္ပါဦးမယ္
သဒၵါက ရွိေနတယ္ဆိုရင္ ဘုရားက စကားေျပာတဲ႔အခါ သဒၵါနည္းနဲ႔ စီျပီး ေျပာခဲ႔တာလား အဆင္ေျပသလို ေျပာတာလား
အင္း တတ္ေယာင္ကား ဟုတ္ပါတယ္ ကိုယ္ေတာ္
ဘုရားက သဒၵါနည္းနဲ႔ စီၿပီး ေျပာတာပါ ဘယ္လိုသိတာလဲ
ဘုရားေျပာခဲ့တာေတြကိုၾကည့္ရင္ သိပါတယ္ သူကိုယ္တိုင္လည္း သဒၵါနည္းနဲ႔ ေျပာသလို သူ႔တပည့္ေတြကိုလည္း သဒၵါနည္းနဲ႔ ေျပာဖို႔ ေျပာ ခဲ့ပါတယ္ ျပပါမယ္
ကိုယ္ေတာ္ တစ္ခုသိဖို႔က ကိုယ္ေတာ္ေျပာတဲ႔ စကားကို သက္ေသျပႏိုင္ဖို႔
ဘုရားနဲ႔ေခတ္ျပိဳင္စကားကို ျပသႏိုင္မွရမယ္ ဆိုတာကိုပါ အဲဒါမွ သုေတသန က လက္ခံတယ္ စတုထၳသဂၤါယနာမွ ေပထက္တင္တဲ႔ စာေတြကို ၾကည့္ျပီး ဒါက ဘုရားဒီလို ေျပာခဲ႔တာပါဆိုျပီး အစီအစဥ္တက် ေရးထားတာေတြ ကို ျပလို႔ မရဘူး ဆိုတာပါ
ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးေတြကို ေစာ္ကားၿပီေပါ့ ႏိုးပလံုပလံုပါ
ေထရဝါဒစာေလာက္တင္ မဟုတ္ပါဘူး
အဲဒါ ဘုရားစကားမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုတာ မဟုတ္ဘုး ျပန္ေရးထားတဲ႔ စာေတြက အစီအစဥ္တက် ျပန္ျပီး အစီအစဥ္တက် ျဖစ္ေအာင္ ေရးထားရတာ
သံဃာေတာ္ေတြက ျပန္ေရးထားတာ အတိ အက် လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ဒီအတိုင္း ေျပာပါတယ္ လို႔ ျပန္ေရးျပထားတာမဟုတ္ဘူး အဲဒီမွာ ကိုယ္ေတာ္ နားလည္သလို မွတ္မိသလို ျပနေရးတာ တိုက္ရိုက္ ဒီလိုေျပာပါတယ္ဆိုတာ ဘယ္နည္းနဲ႔ လက္ခံမလဲ
သုေတသနပညာရွင္ေတြက ေျပာၿပီးသားစာေတြကိုပဲ ေျပာေနတာပါ
ဥပမာ မဟာသံဃိကေက်ာင္းေဟာင္း တူးေဖာ္ရာက ရလာတဲ့ ေက်ာက္ခ်ပ္ မ်ဳိးေတြေပါ့ ေလွ်ာက္ၿဖီးေနမယ့္အစား ဒါကို အရင္ဖတ္ပါဦး ေအာက္ဆံုးပိုဒ္မွာ ဘုရား မိန္႔မွာခ်က္ကို ၾကည့္ပါ
အဲဒီ သဒၵါ ပုဒ္ ပါဌ္ ဆိုတာေတြကို ဘုရားက ေျပာတယ္ဆိုရင္ အျခားေနရာက သဒၵါ ပုဒ္ ပါဌ္ ဆိုတာေလး ျပေပးပါဦး မူရင္းပါဠိကို ျပတာ ပိုေသခ်ာတယ္
ျမန္မာျပန္ကို မျပနဲ႔
ဒါက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးေရးထားတာပဲ မယံုရင္လည္း ဒကာ့သေဘာ
မင္းကြန္းမကလို႔ ဘာၾကီးျဖစ္ျဖစ္ေလ မူရင္းက အဓိကက်တာ တေနရာတည္း ဘာေၾကာင့္ ပါေနတာလဲ
မကစရာမရွိဘူး မင္းကြန္းထက္ မကတဲ့သူ မရွိေတာ့ပါဘူး မင္းကြန္းဆရာေတာ္က ဘုရားပဲေလ
ဆရာေတာ္ေတြကို ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ဘူး မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဆိုတာ
ခုမွေပၚလာတာ
ဘုရားက သဒၵါနည္းက်က် ေဟာတယ္ဆိုတာမွာ ဂါထာကိုၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ တယ္ ဘုရား ဂါထာ လံုးဝ မေဟာဘူးလို႔ ျငင္းခ်င္ေနတာလား
ဂါထာ ဆိုတာ သဒၵါနဲ႔ ညီကို ညီတယ္
ဘာမွလဲ မေျပာရပါလား ကိုယ့္ဟာကို ျငင္းခိုင္းေနတာ
ေျပာပါ ဒါဆို ဘုရားက သဒၵါစည္းကမ္းနဲ႔ ေဟာတယ္ဆိုတာ လက္ခံတာလား
ဂါထာေတြ ဘုရားေဟာထားတာ ရွိတယ္ေနာ္
ႏိုး လက္ခံတယ္လည္း မဟုတ္ဘူး လက္မခံဘူးလည္း မဟုတ္ဘူး မသိေသးတဲ႔ အရာကို အတည္မျပဳႏိုင္ေသးတာ
ဪ ဘုရားက ဂါထာေဟာလို႔ ေဟာမွန္းေတာင္ မသိဘူးေပါ့ အဟင္းဟင္း
သဒၵါစည္းက်ပ္ျခင္းသေဘာကို နားမလည္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ဒီလိုေျပာေနတာပါ
စကားကို ဒီလိုေျပာတယ္ ဒါေၾကာင့္ သဒၵါက ဒီလို ျဖစ္တယ္ ဆိုျပီး ေနာက္ လူေတြက ဖန္တီးတာ ဒါကို နားလည္ရတယ္
ဒါဆို ဘုရားေဟာၿပီးမွ သဒၵါစည္းကမ္းေတြျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုလိုတာလား
ဘယ္ဘာသာစကားမွာ ျဖစ္ျဖစ္ စကားကအရင္ သဒၵါ က ေနာက္မွ ေပၚတဟ္
ဟုတ္တယ္ ပါဠိစကားဆိုရင္ ဒီအတိုင္းပဲ
ဖင္ပိတ္ျငင္းတတ္ေအာင္ အေတာ္ႀကိဳးစားသင္ယူခဲ့ပံုပဲ ပါဠိဆိုတဲ့စကားလံုး
ေတာင္ ဘုရားက ေျပာခဲ့ပါ့မလား ဘုရားက မဂဓလို႔ပဲ ေျပာခဲ့တာေနာ္
မဂဓဘာသာနဲ႔ပဲ တင္ရမယ္ သကၠဋမျပင္ရ ဘာညာနဲ႔ စူဠဝါမွာ ရွိတယ္
မာဂဓလို ေျပာတယ္ ထားပါ ဘာေၾကာင့္ မာဂဓ စာကို မသံုးတာလဲ
ေမးတာ မေျဖေသးဘူးေလ
မဂဓစာမသံုးဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ား ဖင္ပိတ္ျငင္းေနတာပါ
ဘယ္မွာလဲျပေလ အဲဒီေခတ္က စာ ဖင္ပိတ္ျငင္းတယ္ မေျပာခင္ ကိုယ္တိုင္ သက္ေသျပႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရတယ္ BC-6 ရာစုသံုး မာဂဓ ဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ႔ ဘုရားစကား တပုဒ္ေလာက္ ျပေပးႏိုင္ရင္
ဗုဒၶကေတာ့ သူ႔တရားကို တစ္လံုးမွ မေရးခဲ့တာ ေသခ်ာပါတယ္ ျပီးသြားျပီ
တကမ႓ာလံုး လက္ခံျပီ
မဂဓဘာသာနဲ႔ ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာကို လက္မခံဘူး ဆိုပါေတာ့
မာဂဓဘာသာနဲ႔ ေျပာရင္ မာဂဓမွာ စာရွိတယ္ အဲဒါကို ေရးမွတ္ထား တာ ျပသႏိုင္ရမယ္
ဒါဆိုရင္ စာမေရးတတ္တဲ့လူေတြေတာ့ မဂဓစကား မေျပာတတ္ဘူး အထင္ခံရေတာ့မွာပဲေနာ္ ဘုရားက မဂဓဘာသာနဲ႔ ေဟာတယ္ဆိုတာ လက္မခံဘူးေပါ့
ကိုယ္ေတာ္ေျပာတာပဲေလ မာဂဓဘာသာကေန ယူသံုးတာပါဆို
ကိုယ့္အသိကိုယ္ပဲေျပာပါ
မာဂဓဘာသာကို ယူသံုးရင္ စာကိုက် ဘာလို႔ မသံုးတာလဲ
ဘုရားက မဂဓဘာသာနဲ႔ ေျပာမေျပာ ေမးေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မေျဖတာလဲ
ဘုရား ဘယ္ဘာသာနဲ႔ ေျပာတယ္ မေျပာဘူးဆိုတာ ခိုင္လံုတဲ႔ အေထာက္အထား မရရင္ သုေတသန ေဘာင္မဝင္လို႔ အတည္ျပဳလို႔ မရဘူး အျပင္ မွာသာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ယံုၾကည္ခ်င္ယံုၾကည္မယ္ မတူဘူး
ဘုရားက အာဂံုကို အားေပးခဲ့တာပဲေလ စာကို မသံုးဘူးဆိုတာ ဒကာပဲေျပာေနတာပါ ဘုရားစာထဲမွာ စာယူမသံုးဘူး ေျပာမထားဘူး
အာဂံုေဆာင္တာကို အားေပးတယ္ပဲ ေျပာထားတာ အာဂံုေဆာင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ
ကြ်တ္ကြ်တ္ သနားစရာပဲ သုေတသန ေဘာင္ဆိုတာႀကီး ခတ္လိုက္ၿပီး
ဘုရားအေပၚ ဝိစိကိစၧာ ပြားေနရတာေပါ့
ဘုရားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး စကားနဲ႔ ဆိုင္တာ
ဪ ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့စကားကို ဘုရားနဲ႔ မဆိုင္ဘူးကိုး
ကိုယ္ေတာ္က ဘုန္းၾကီးမလုပ္ဘဲ အစိုးရေရွ႕ေန လုပ္သင့္တယ္
ဒါက ဦးဇင္းကိစၥပါ
ဒကာတို႔ အဖြဲ႕က မႏိုင္ေတာ့ရင္ ဘုန္းႀကီးမလုပ္ဖို႔ပဲ ေျပာတတ္ၾကတယ္ေနာ္
ဘာမွလည္း မဆိုင္ဘူး ဘာအဖြဲ႕မွလည္း မရွိဘူး ကိုယ္ေတာ္က အတင္း ဆြဲခ်လုပ္ေနလို႔ အၾကံေပးေနတာ ပိုသင့္ေတာ္တဲ႔ ေနရာကို
အဖြဲ႕မရွိဘူးသာေျပာတာ ဟိုခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း မိန္းမ ေခၚလိုက္ရင္
ဒီအုပ္စုခ်ည့္ပါလား
သူ႔ဟာသူေခၚတာ ဘာဆိုင္တုန္း
ဒါက ဒကာ့ကိစၥမဟုတ္ဘူး ဒကာရဲ႕ ဦးဇင္းနဲ႔ ပိုသင့္ေတာ္မယ္ ထင္တာနဲ႔ ဒကာကေျပာလိုက္ေပမယ့္ ဦးဇင္းကို လူထြက္ခိုင္းလိုက္ရာ ေရာက္သြားၿပီ
ပါရာဇိကနဲ႔ စြပ္စြဲသလို အရဟတၱဖိုလ္တားသလို ဒကာ့အေနနဲ႔ မဂၢႏၲရာယ္ ထိုက္ၿပီ ပစ္တာေတာ့ သူခိုးပဲ အေမကိုမွန္ၿပီး မာတုဃာရကကံ ထိုက္ရသလိုေပါ့ ဒကာရယ္ ပါးစပ္စည္းကမ္းမရွိရင္ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္
ထားပါေတာ့ေလ
ခ္ခ္
ဘုရားက ဘာဘာသာနဲ႔ ေဟာခဲ့တယ္ဆိုတာ ေျပာႏိုင္စြမ္း မရွိဘူးလား
အတည္မျပဳႏိုင္ဘူး သင့္သလို ေဟာခဲ႔တာလို႔ပဲ ယူဆတယ္
ဘာသာစကား တမ်ိဳးတည္းနဲ႔ ေဟာခဲ႔တာေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး
အင္း ဆိုပါဦး မျဖစ္ႏိုင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္း
မာဂဓ လိုေဟာတယ္ ဆိုပါစို႔ ျမန္မာျပည္က သြားတဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္ကို ဘာစကားနဲ႕ ေဟာမလဲ ဒီလိုေလးေတြ ေတြးၾကည့္ေလ အလားတူ ေနရာ မတူတဲ႔ ေဒသက လူေတြက ဒီစကားကို အားလံုး နားလည္ပါ့မလား
ငင့္ တဖုႆ ဘလႅိကဆိုတာ ျမန္မာျပည္ကမွ မဟုတ္တာ
ျမန္မာျပည္ကမဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ႔ စာတမ္းရွိတယ္
ျမန္မာျပည္က ဟုတ္တယ္ ဆိုတဲ႔ စာတမ္းရွိတယ္
သုေတသန ဘယ္က ခိုင္မာလဲ ယွဥ္ၾကည့္ေလ
ျမန္မာျပည္က ဟုတ္တာ္ဆိုရင္ ပိဋကတ္ေတာ္နဲ႔ မညီဘူး
ပိဋကတ္ေတာ္ထဲမွာ ဝံသ ဆိုင္ရာကို အတည္ယူလို႔ မရဘူး ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို အတည္မယူသင့္ဘူး
ဓမၼအႏွစ္ ဆိုလိုရင္းကိုသာ အတည္ယူအပ္တယ္ ဒါကို ခြဲၾကည့္မွရတယ္
မညီတာပဲ ေျပာတာပါ

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္