သီရီဝစၦ

သီရိဝစၦေတြ့တိုင္း ပ်ဴ မဟုတ္ဘူးလို့ ေစာဒက တက္လာ ပါတယ္။

ဒီေစာဒက တက္တဲ့သူဟာ သမိုင္းပညာနဲ့ သမိုင္းပညာ အလုပ္လုပ္ပုံ တင္ျပပုံတို့ကို မေလ့လာဘူးသူေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းဘဲြ့ရသူ သို့မဟုတ္ သမိုင္းပညာ ေလ့လာဖူးသူ ဆိုရင္ေတာ့ ဗရမၼာေခါ ္ပ်ဴ သမိုင္းကို ေဖ်ာက္ခ်င္သူ ဗရမၼာေခၚ ပ်ဴအေထာက္အထား ေတြ႕ရွိရာ ေနရာေတြကို ဖံုးကြယ္ခ်င္သူ တဦးေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

လူမ်ိဳးစဲြေဒသစဲြေတြေျကာင့္ ဗရမၼာ မရမၼာဟာ ပ်ဴလူမ်ဴိး ျဖစ္ေျကာင္း ဗရမၼာပ်ဴ သမ်ုိငိးျကီး ေပၚေပါက္လာတာကို မေပၚေပါက္ေစခ်င္တဲ့သူေတြ၊ ဗရမၼာပ်ဴသမိုင္းကို ေၾကာက္ တဲ့သူေတြ၊ ဗရမၼာပ်ဴသမိုင္းကို ေကာ္ေလာ္ကန့္လန့္လုပ္ ဖ်က္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ မေအာင့္အည္းနိုင္ပဲ အမ်ားႀကီးပဲ ေပၚ လာၾကပါတယ္။

သမိုင္းမဟာဝိဇၨာဘဲြ႕ရသူ တခ်ိဳ့ေတာင္ပါတယ္။ လူမိ်ဴးစဲြ ေဒသစဲြစိတ္ေတြ ေရွ့တန္းတင္ ျပီးသမိုင္းပညာနဲ့ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္းအထားေတြအေပၚ သစၥာမရွိ သမာဓိ မရွိစြာနဲ့ ျမန္မာေတာင္ပိုင္းကမ္းရိုးတန္း ေဒသတဝွမ္းေတြ့ ဗရမၼာ  ေခၚပ်ဴ အေထာက္အထားေတြကို ထိန္ခ်န္ဖံုးကြယ္တဲ့ သမိုင္းဆရာတခ်ိဳ႕လည္း ရွိေနပါတယ္။

ေကာလိယျမို့ေဟာင္းေတြ့ ေက်ာက္ဆစ္ဗုဒၵ ရုပ္ပါြးေတာ္ ဟာ  လက္ငါးေခ်ာင္း အတိုအရွည္မတူတာရယ္ ေျခသလုံး ၂ ခု အျပိဳင္ထပ္ထားတာရယ္ ဦးေခါင္းေတာ္မွာ နားရြက္ အတို ပုခံုးမေရာက္တာရယ္ ရင္ဘတ္မွာ သကၤန္း အထပ္ တင္တာမပါပဲ ေရစိုသကၤန္းလို့ သမိုင္းဆရာေတြ ေခၚတဲ့ ေျဗာင္ျပင္ညီသကၤန္း ထုလုပ္ထားပုံရယ္ဟာ  သေရေခတၱရာ ဗရမၼာပ်ဴေတြထုလုပ္တဲ့ ပ်ဴဗုဒၶရုပ္ပါြး ပုံစံပါ။
အုတ္ကုန္းေဟာင္းတခုထဲမွာ ပ်ဴဗုဒၵရုပ္ပါြးနဲ့ အတူတဲြျပီး ေက်ာက္တုံးတတုံတည္းမွာ အတူတဲြ ထုလုပ္ထားတဲ့ သီရိဝစၦဟာ ပ်ဴသီရိဝစၦ ျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းသမားတိုင္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း အုတ္ကုန္းတခုတည္း မွာ ပ်ဴဗုဒၶရုပ္ပါြး၊ ပ်ဴသီရိဝစၦနဲ့ အတူ တဲြေတြ႕တဲ့ ေရွးေခတ္ လက္ေရးစင္းအုတ္ဟာ ပ်ဴ လက္ေရးစင္းအုတ္ ဆိုတာ သမိုင္းသမားဆိုရင္ သိျကပါတယ္။ က်ြန္ေတာ္က အဲဒီ့ သီရိဝစၦကို ပ်ဴဗုဒၶရုပ္ပါြးနဲ့ အတူ တပါတည္း တင္ျပထား တာက သမိုင္းပညာ အလုပ္လုပ္ပုံ သမိုင္းပညာ တင္ျပပုံပါ။


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္