ျပဒါးလင္းဂူအား႐ွာေဖြေတြ႔ရိွၿပီးေနာက္ပိုင္းျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
ေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္းလူသားတို႔ေနထိုင္ခဲ့ေၾကာင္းလံုးဝပင္
ခိုင္မာသြားခဲ့ေလၿပီ။
ေခတ္အားျဖင့္ပိုင္းျခားမည္ဆိုပါကလြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း
၂ေသာင္း၅ေထာင္(25000)ကပင္သက္႐ွိလူသားမ်ိဳးရင္း
တို႔ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ကိုယ္ပိုင္တီထြင္လာျခင္း၊
ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာေဖြ႐ွာလာျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းမႈကို
တစတစတိုးတက္ျမင့္မားလာေစျခင္း၏အေၾကာင္းတရား
မ်ားျဖစ္သည္။
ျပဒါးလင္းဂူအတြင္းမွေဆးေရးနံရံပန္းခ်ီကို အနီ၊အဝါ၊နီညိဳအေရာင္ျဖင့္
ေရးဆဲြခဲ့သည္။ ေျမနီကိုသားေကာင္အဆီျဖင့္ေရာစပ္လ်ွက္
အပူေပးအသံုးျပဳခဲ့သည္ျဖစ္ကာႏွစ္ေသာင္းခ်ီၾကာေသာ္လဲ
ယေန႔တိုင္မပ်က္မယြင္းေတြ႔႐ွိႏိုင္ျခင္းက ျပဒါးလင္းဂူေနပန္းခ်ီဆရာ
အားဂုဏ္ယူေလးျမတ္ဘြယ္၊ေက်းဇူးတင္ဘြယ္ျဖစ္သည္။
ထိုပန္းခ်ီကားကို ဂူ၏အေမွာင္ပိုင္းအႏၲရာယ္မ်ားေသာေနရာ
အမိုးမ်က္ႏွာက်က္ျဖစ္ေသာေျမျပင္အထက္ေပ၁၂ေလာက္တြင္
ေရးဆဲြထားေပရာ အမ်ားကိုသိျမင္ေစလိုျခင္းထက္သူ၏
တကိုယ္ေတာ္ခံစားၾကည့္႐ူလိုစိတ္သက္သက္မ်ားလားဟု
က်မေတြးမိသည္။
ေက်ာက္ေခတ္ဦး၊ေက်ာက္ေခတ္လယ္၊ေက်ာက္ေခတ္ေႏွာင္း
တို႔၏ ေက်ာက္လက္နက္ကိရိယာမ်ား႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိျခင္းအားျဖင့္
ဤေျမေရေလထုတြင္က်မတို႔၏ ေ႐ွးလူသားတို႔မွီတင္းေနထိုင္ခဲ့
ၾကၿပီတည္း။
ထို႔အတြက္ ေနရာပိုင္ဆိုင္မႈဓေလ့႐ွိခဲ့မည္။ အလုပ္အကိုင္ခဲြေဝ
ေဆာင္ရြက္မႈဓေလ့႐ွိမည္။ ယဇ္ပူေဇာ္ေသာဓေလ့႐ွိမည္။
ေမြးျမဴစိုက္ပ်ိဳးေသာဓေလ့ျဖစ္ထြန္းမည္။လူသားတို႔မ်ိဳးဆက္ျဖန္႔ျဖဴး
ေသာဓေလ့အားအေျခခံမည့္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား႐ွိမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ကို္ယ္ပိုင္မိသားစု႐ွိၾကမည္။
မိသားစုႏွင့္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုေႏွာင္ဖဲြ႔လာတတ္လ်ွင္ အႏုပညာ
ဖန္တီးလာတတ္ေသာဓေလ့႐ွိလာရေပမည္သာ။
ဆက္လက္၍ သတၱဳေခတ္ကို ကူးေျပာင္းခဲ့ၾကသည္။
ေၾကးေခတ္၊သံေခတ္တြင္စဥ္ဆက္မျပတ္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ေၾကးလက္နက္ကိရိယာမ်ားကိုအလားတူေတြ႔႐ွိတူးေဖာ္
လာရျပန္သည္။ထိုကိရိယာမ်ားကျပန္ေျပာျပေနေသာသမိုင္းသည္
က်မတို႔၏ ဘဝအေျခအျမစ္မ်ားျဖစ္၏။
မန္းဝိုင္ရြာ၊တပိန္ျမစ္၊႐ွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုငး္၊သံလြင္တေၾကာ၊႐ွမ္းျပည္
နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ေညာင္ကန္ရြာဘုတလင္ၿမိဳ႕၊စစ္ကိုင္းတိုင္း၊
စမံုျမစ္ဝွမ္း၊ဘိႏၷကလြင္ျပင္၊ေပ်ာ္ဘြယ္၊ရမည္းသင္းတို႔တြင္
ေၾကးလက္နက္ကိရိယာမ်ားေတြရ႔ွိခဲ့သည္။
ေၾကးေခတ္သခ်ိဳင္းတို႔ိကျမန္မာ့ေျမ႐ွိ ေၾကးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ
ကိုျပသခဲ့သည္။
ဟန္လင္းေဒသတြင္ ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္လက္နက္ကိရိယာမ်ား၊
ေၾကးေခတ္ေၾကးလက္နက္မ်ား၊ေၾကးစည္ထုပ္မ်ား၊သံေခတ္
သံလက္နက္မ်ား၊ပ်ဴစာပါတံဆိပ္တံုးမ်ား၊ပ်ဴအရုိးအိုးမ်ား၊
လက္စင္းရာပါအုတ္ခ်ပ္မ်ား၊ေက်ာက္ကြင္းမ်ား၊လက္ေကာက္
မ်ား၊ေအာက္ေျခတိုင္ပါေျမဆီမီးခြက္မ်ား၊အိုးမ်ားကလူေနမႈ
အဆက္ဆက္ ေခတ္အဆက္ဆက္၏ ကြင္းဆက္ကိုဂဃနဏ
ျပခဲ့သည္။
သံေဖ်ာ္သည့္အတတ္ပညာကိုကမၻာတြင္BC2800ခန႔္ကဆီးရီးယား
သို႔မဟုတ္ ေဝဒႏွင့္ ျဒာဗီဒီယန္တြင္စတင္ေတြ႕ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ွိသံသင္းခ်ိဳင္းကိုအမရပူရၿမိဳ႕ေတာင္သမာန္အင္းေစာင္း
မွာေတြ႔ခဲ့ၾကၿပီးဗိႆႏိုးအားႏွစ္ေပါင္း၂၂၀၀ဟုသတ္မွတ္ပါက
ေတာင္သမာန္ကာလသည္၂၂၀၀အထက္ထက္အေစာပိုင္း
တြင္႐ွိရျခင္းဟုဆိုသည္။
ေတာင္သမာန္၏သံထည္ေတြ႔ရာအေထာက္အထားအရ
လူေနထိုင္မႈကိုBC4ထက္ေစာမည္ဟုသုေတသနမွတ္ခ်က္ရၿပီး
ျဖစ္၏။
ေတာင္သမာန္ႏွင့္အလားတူစြာ သံေခတ္ဦးသင္းခ်ိဳင္းမွာ
ရမည္းသင္း႐ွိၿမိဳ႕လွေက်းရြာအေနာက္ဘက္သံခ်က္ဖိုႀကီး
၃ခု၊ေခ်ာ္ခဲမ်ား၊သံကြၽတ္ေရာေခ်ာ္တံုးမ်ားအရ၄င္း၊ဆက္လက္၍
ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွတူးေဖာ္ျခင္းျဖင့္ပ်ဴပုတီးေစ့မ်ား၊
ပုတီးေတာင့္မ်ား၊သံျမားေခါင္း၊သံတူရြင္းမ်ား၊အိုးျခမ္းကဲြမ်ား
(ေၾကးမံုသတင္းစာ၊ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနတူးေဖာ္မႈလုပ္ငန္း
မ်ား )ေတြ႔ရလ်ွက္ ပ်ဴေခတ္သို႔တဖန္ေရာက္႐ွိခရီး
ႏွင္ခဲ့ၾကေလ၏။
AD1တြင္ဗိႆႏိုးဟု စတင္သည္။ၿမိဳ႕တည္ရာအခင္းအက်င္း၊
ၿမိဳ႕ခင္းၿမိဳ႕တာၿမိဳ႕အစီအမံႏွင့္ဗိႆႏိုးသည္ ပ်ဴေျခရာပ်ဴလက္ရာ
အတိျဖစ္သည္။
နာမည္ေက်ာ္ပန္ထြာဘုရင္မက ဗိႆႏိုးအားေႏွာင္းလူတို႔
စိတ္အလ်ွင္အမ်ွင္မျပတ္ေစရန္အတိတ္ေျမသို႔ထာဝရေခၚေဆာင္
ေနေသာ ဒြတၱေဘာင္၏အခ်စ္ခံဘုရင္မတပါးအျဖစ္သမိုင္း
စာမ်က္ႏွာဝယ္ေက်ာ္ေစာသူျဖစ္ေလသည္။
ဒြတၳေဘာင္ဟုဆိုလ်ွင္သေရေခတၱရာ၏ဘုန္း႐ွိကံ႐ွိမင္းဟု
ရာဇဝင္ကေဖာ္က်ဴး ျမဲျဖစ္ကာ စစ္ေရးအျမင္႐ွိယံုမက က်မ္းစာ
အေစာင္ေစာင္၏အလိုအရသူသည္ လွံလက္နက္ဆဲြကိုင္ေသာ
မင္းတပါးျဖစ္သည္။
ျမန္မာရာဇဝင္ႀကီး၏အလိုအရ သေရေခတၱရာမင္းဆက္ကိုတေကာင္း
မ်ိဳးတို႔စိုးစံသည္။ မဟာသမၻဝ၊ယင္း၏ညီစူ႒ာသမၻဝ၊သားျဖစ္သူ
ဒြတၳေဘာင္(တၵးဗံး)၊ထို႔ေနာက္ဒြတၳရန္၊ရန္ေပါင္၊ရန္မန္၊ရကၡန္ဟူသည္
က်မ၏ ငယ္စဥ္အိမ္ရာဝင္ၾကားေနၾကနာမည္၊သိႏွင့္ေသာတေကာင္း
မ်ိဳး၊ထာဝစဥ္မေမ့ေသာငယ္ခ်စ္တေကာင္းဘုရင္မ်ားျဖစ္သည္။
ကန္ဝက္ေခါင္ကုန္းေက်ာက္စာအရ ဇယစျႏၵဝရ္မန္ႏွင့္ဟရိဝိၾကမသည္
ညီရင္းအကိုဟူ၏။
မည္သို႔ ဆိုေစကာမူ ...အာဒိစၥဝံသ သာကိယ အႏြယ္ေတာ္လ်ွင္
အမြန္႐ွိေသာျမန္မာမင္းတို႔တည္ရင္းအစ ပဌမျဖစ္ေသာ
တေကာင္းျပည္ျကီးကို အစမူသျဖင့္ ထိုထိုေသာျပည္ေထာင္ထီးေဆာင္း
မင္းအေပါင္း၏ အႏြယ္အလာသာသနာေတာ္ျမတ္၏ အျမစ္အေျခ
ေမြေတာ္ဓာတ္ေတာ္စေသာအလံုးစံုေသာျမန္မာမင္းတို႔အေၾကာင္း
အရာကိုဆိုေပအံ့....ဟူသည့္မွန္နန္းအဖြင့္စာမ်က္ႏွာအေပၚ
ယခင္ထက္ယေန႔တြင္သေဘာအေတြ႔ႀကီးေတြ႔ေနကာ
စာေရးသူဦးကုလားကို အျပစ္ျမင္လိုက္၊ အခ်စ္ဝင္လိုက္
ျဖစ္ေနရေလသည္။
ေ႐ွးရာဇဝင္အဆက္ဆက္ အရ ျမန္မာအစတေကာင္းက
ဟူသည္ ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္၊ေၾကးေခတ္၊သံေခတ္ ကို
ျဖတ္သန္းစီးဆင္း၍ တေကာင္းႏွင့္ပ်ဴသည္ျမန္မာ ၊
ထိုမွသည္ ပ်ဴႏွင့္ပုဂံ...ပုဂံမွလာေသာ္ျမန္မာ ဤသို႔သာ
မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္လ်ွက္ သမိုင္းအေထာက္အထားအဆက္ဆက္ျဖင့္
ရင့္က်က္ျခင္းအိေျႏၵတြင္ ရပ္တည္ေနသည့္အတြက္
က်မ ဘာက်မအလိုလိုပင္သမိုင္းဘဝင္ျမင့္ေနသည္ကိုေတာ့
ဘာမ်ားတတ္ႏိူင္ပါမည္နည္း။
Chaw Yin Minn
0 comments:
Post a Comment
သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္