ျပဒါးလင္းဂူ

ျပဒါးလင္​းဂူအား႐ွာ​ေဖြ​ေတြ႔ရိွၿပီး​ေနာက္​ပိုင္​းျမန္​မာႏိုင္​ငံတ​ြင္​
​ေက်ာက္​​ေခတ္​​ေဟာင္​းလူသားတို႔​ေနထိုင္​ခဲ့​ေၾကာင္​းလံုးဝပင္​
ခိုင္​မာသြားခဲ့​ေလၿပီ။

​ေခတ္​အားျဖင္​့ပိုင္​းျခားမည္​ဆိုပါကလြန္​ခဲ့​ေသာႏွစ္​​ေပါင္​း
၂ေသာင္း၅ေထာင္(25000)ကပင္​သက္​႐ွိလူသားမ်ိဳးရင္​း
တို႔​ေနထိုင္​ခဲ့ၾကသည္​။

ကိုယ္​ပိုင္​အ​ေတြးအ​ေခၚ၊ကိုယ္​ပိုင္​တီထြင္​လာျခင္​း၊
ကိုယ္​ပိုင္​အႏုပညာ​ေဖြ႐ွာလာျခင္​းသည္​ ယဥ္​​ေက်းမႈကို
တစတစတိုးတက္​ျမင္​့မားလာ​ေစျခင္​း၏အ​ေၾကာင္​းတရား
မ်ားျဖစ္​သည္​။

ျပဒါးလင္း​ဂူအတြင္​းမွ​ေဆး​ေရးနံရံပန္​းခ်ီကို အနီ၊အဝါ၊နီညိဳအ​ေရာင္​ျဖင္​့
​ေရးဆဲြခဲ့သည္​။ ​ေျမနီကိုသား​ေကာင္​အဆီျဖင္​့​ေရာစပ္​လ်ွက္​
အပူ​ေပးအသံုးျပဳခဲ့သည္​ျဖစ္​ကာႏွစ္​​ေသာင္​းခ်ီၾကာ​ေသာ္​လဲ
ယ​ေန႔တိုင္​မပ်က္​မယြင္​း​ေတြ႔႐ွိႏိုင္​ျခင္​းက ျပဒါးလင္​းဂူ​ေနပန္​းခ်ီဆရာ
အားဂုဏ္​ယူ​ေလးျမတ္​ဘြယ္​၊​ေက်းဇူးတင္​ဘြယ္​ျဖစ္​သည္​။

ထိုပန္​းခ်ီကားကို ဂူ၏အ​ေမွာင္​ပိုင္​းအႏၲရာယ္​မ်ား​ေသာ​ေနရာ
အမိုးမ်က္​ႏွာက်က္​ျဖစ္​​ေသာ​ေျမျပင္​အထက္​​ေပ၁၂​ေလာက္​တြင္​
​ေရးဆဲြထား​ေပရာ အမ်ားကိုသိျမင္​​ေစလိုျခင္​းထက္​သူ၏
တကိုယ္​​ေတာ္​ခံစားၾကည္​့႐ူလိုစိတ္​သက္​သက္​မ်ားလားဟု
က်မ​ေတြးမိသည္။

​ေက်ာက္​​ေခတ္​ဦး၊​ေက်ာက္​​ေခတ္​လယ္​၊​ေက်ာက္​​ေခတ္​​ေႏွာင္​း
တို႔၏ ​ေက်ာက္​လက္​နက္​ကိရိယာမ်ား႐ွာ​ေဖြ​ေတြ႔႐ွိျခင္​းအားျဖင္​့
ဤ​ေျမ​ေရ​ေလထုတြင္​က်မတို႔၏ ​ေ႐ွးလူသားတို႔မွီတင္​း​ေနထိုင္​​ခဲ့
ၾကၿပီတည္​း။

ထို႔အတြက္​ ​ေနရာပိုင္​ဆိုင္​မႈဓ​ေလ့႐ွိခဲ့မည္​။ အလုပ္​အကိုင္​ခဲြ​ေဝ​
ေဆာင္​ရြက္​မႈဓ​ေလ့႐ွိမည္​။ ယဇ္​ပူ​ေဇာ္​​ေသာဓ​ေလ့႐ွိမည္​။
​ေမြးျမဴစိုက္​ပ်ိဳး​ေသာဓ​ေလ့ျဖစ္​ထြန္​းမည္​။လူသားတို႔မ်ိဳးဆက္​ျဖန္​႔ျဖဴး​
ေသာဓ​ေလ့အားအ​ေျခခံမည္​့ခ်စ္​ျခင္​း​ေမတၱာတရား႐ွိမည္​။
ထို႔​ေၾကာင္​့ကို္​ယ္​ပိုင္​မိသားစု႐ွိၾကမည္​။
မိသားစုႏွင္​့ခ်စ္​ျခင္​း​ေမတၱာကို​ေႏွာင္​ဖဲြ႔လာတတ္​လ်ွင္​ အႏုပညာ
ဖန္​တီးလာတတ္​​ေသာဓ​ေလ့႐ွိလာရ​ေပမည္​သာ။

ဆက္​လက္​၍ သတၱဳ​ေခတ္​ကို ကူး​ေျပာင္​းခဲ့ၾကသည္​။
​ေၾကး​ေခတ္​၊သံ​ေခတ္​တြင္​စဥ္​ဆက္​မျပတ္​ ​ေနထိုင္​ခဲ့ၾကသည္​။
​ေၾကးလက္​နက္​ကိရိယာမ်ားကိုအလားတူ​ေတြ႔႐ွိတူး​ေဖာ္​
လာရျပန္​သည္​။ထိုကိရိယာမ်ားကျပန္​​ေျပာျပ​ေန​ေသာသမိုင္​းသည္​
က်မတို႔၏ ဘဝအ​ေျခအျမစ္​မ်ားျဖစ္​၏။

မန္​းဝိုင္​ရြာ၊တပိန္​ျမစ္​၊႐ွမ္​းျပည္​နယ္​​ေျမာက္​ပိုငး္​၊သံလြင္​တ​ေၾကာ၊႐ွမ္​းျပည္​
နယ္​​ေတာင္​ပိုင္​း၊​ေညာင္​ကန္​ရြာဘုတလင္​ၿမိဳ႕၊စစ္​ကိုင္​းတိုင္​း၊
စမံုျမစ္​ဝွမ္​း၊ဘိႏၷကလြင္​ျပင္​၊​ေပ်ာ္​ဘြယ္​၊ရမည္​းသင္​းတို႔တြင္​
​ေၾကးလက္​နက္​ကိရိယာမ်ား​ေတြရ႔ွိခဲ့သည္​။
​ေၾကး​ေခတ္​သခ်ိဳင္​းတို႔ိကျမန္​မာ့​ေျမ႐ွိ ​ေၾကး​ေခတ္​ယဥ္​​ေက်းမႈ
ကိုျပသခဲ့သည္​။

ဟန္​လင္​း​ေဒသတြင္​ ​ေက်ာက္​​ေခ်ာ​ေခတ္​လက္​နက္​ကိရိယာမ်ား၊
​ေၾကး​ေခတ္​​ေၾကးလက္နက္​မ်ား၊​ေၾကးစည္​ထုပ္​မ်ား၊သံ​ေခတ္​
သံလက္​နက္​မ်ား၊ပ်ဴစာပါတံဆိပ္​တံုးမ်ား၊ပ်ဴအရုိးအိုးမ်ား၊
လက္​စင္​းရာပါအုတ္​ခ်ပ္မ်ား၊​ေက်ာက္​ကြင္​းမ်ား၊လက္​​ေကာက္​
မ်ား၊​ေအာက္​​ေျခတိုင္​ပါ​ေျမဆီမီးခြက္​မ်ား၊အိုးမ်ားကလူ​ေနမႈ
အဆက္​ဆက္​ ​ေခတ္​အဆက္​ဆက္​၏ ကြင္​းဆက္​ကိုဂဃနဏ
ျပခဲ့သည္​။

သံ​ေဖ်ာ္​သည္​့အတတ္​ပညာကိုကမၻာတြင္​BC2800ခန႔္​ကဆီးရီးယား
သို႔မဟုတ္​ ​ေဝဒႏွင္​့ ျဒာဗီဒီယန္​တြင္​စတင္​​ေတြ႕ခဲ့ၾကသည္​။
ျမန္​မာႏိုင္​ငံ႐ွိသံသင္​းခ်ိဳင္​းကိုအမရပူရၿမိဳ႕​ေတာင္​သမာန္​အင္​း​​ေစာင္​း
မွာ​ေတြ႔ခဲ့ၾကၿပီးဗိႆႏိုးအားႏွစ္​​ေပါင္​း၂၂၀၀ဟုသတ္​မွတ္​ပါက
​ေတာင္​သမာန္​ကာလသည္​၂၂၀၀အထက္​ထက္​အ​ေစာပိုင္​း
တြင္​႐ွိရျခင္​းဟုဆိုသည္​။

​ေတာင္​သမာန္​၏သံထည္​​ေတြ႔ရာအ​ေထာက္​အထားအရ
လူ​ေနထိုင္​မႈကိုBC4ထက္​​ေစာမည္​ဟုသု​ေတသနမွတ္​ခ်က္​ရၿပီး
ျဖစ္​၏။

​ေတာင္​သမာန္​ႏွင္​့အလားတူစြာ သံ​ေခတ္​ဦးသင္​းခ်ိဳင္​းမွာ
ရမည္​းသင္​း႐ွိၿမိဳ႕လွ​ေက်းရြာအ​ေနာက္​ဘက္​သံခ်က္​ဖိုႀကီး
၃ခု၊​ေခ်ာ္​ခဲမ်ား၊သံကြၽတ္​​ေရာ​ေခ်ာ္​တံုးမ်ားအရ၄င္​း၊ဆက္​လက္​၍
​ေ႐ွး​ေဟာင္​းသု​ေတသနဌာနမွတူး​ေဖာ္​ျခင္​းျဖင္​့ပ်ဴပုတီး​ေစ့မ်ား၊
ပုတီး​ေတာင္​့မ်ား၊သံျမား​ေခါင္​း၊သံတူရြင္း​မ်ား၊အိုးျခမ္​းကဲြမ်ား
(​​ေၾကးမံုသတင္​းစာ၊​ေ႐ွး​ေဟာင္​းသု​ေတသနတူး​ေဖာ္​မႈလုပ္​ငန္​း
မ်ား )​ေတြ႔ရလ်ွက္​ ပ်ဴ​ေခတ္​သို႔တဖန္​​ေရာက္​႐ွိခရီး
ႏွင္​ခဲ့ၾက​ေလ၏။

AD1တြင္​ဗိႆႏိုးဟု စတင္​သည္​။ၿမိဳ႕တည္​ရာအခင္​းအက်င္​း၊
ၿမိဳ႕ခင္​းၿမိဳ႕တာၿမိဳ႕အစီအမံႏွင္​့ဗိႆႏိုးသည္​ ပ်ဴ​ေျခရာပ်ဴလက္​ရာ
အတိျဖစ္​သည္​။

နာမည္​​ေက်ာ္​ပန္​ထြာဘုရင္​မက ဗိႆႏိုးအား​ေႏွာင္​းလူတို႔
စိတ္​အလ်ွင္​အမ်ွင္​မျပတ္​​ေစရန္​အတိတ္​​ေျမသို႔ထာဝရ​ေခၚ​ေဆာင္​
​ေန​ေသာ ဒြတၱ​ေဘာင္​၏အခ်စ္​ခံဘုရင္​မတပါးအျဖစ္​သမိုင္​း
စာမ်က္​ႏွာဝယ္​​ေက်ာ္​​ေစာသူျဖစ္​​ေလသည္​။

ဒြတၳ​ေဘာင္​ဟုဆိုလ်ွင္​သ​ေရ​ေခတၱရာ၏ဘုန္​း႐ွိကံ႐ွိမင္​းဟု
ရာဇဝင္​က​ေဖာ္​က်ဴး ျမဲျဖစ္​ကာ စစ္​​ေရးအျမင္​႐ွိယံုမက က်မ္​းစာ
အ​ေစာင္​​ေစာင္​၏အလိုအရသူသည္​ လွံလက္​နက္​ဆဲြကိုင္​​ေသာ
မင္​းတပါးျဖစ္​သည္​။

ျမန္​မာရာဇဝင္​ႀကီး၏အလိုအရ သ​ေရ​ေခတၱရာမင္​းဆက္​ကိုတ​ေကာင္​း
မ်ိဳးတို႔စိုးစံသည္​။ မဟာသမၻဝ၊ယင္​း၏ညီစူ႒ာသမၻဝ၊သားျဖစ္​သူ
ဒြတၳ​ေဘာင္​(တၵးဗံး)၊ထို႔​ေနာက္​ဒြတၳရန္​၊ရန္​​ေပါင္​၊ရန္​မန္​၊ရကၡန္​ဟူသည္​
က်မ၏ ငယ္​စဥ္​အိမ္​ရာဝင္​ၾကား​ေနၾကနာမည္​၊သိႏွင္​့​ေသာတ​ေကာင္​း
မ်ိဳး၊ထာဝစဥ္​မ​ေမ့​ေသာငယ္​ခ်စ္​တ​ေကာင္​းဘုရင္​မ်ားျဖစ္​သည္​။
ကန္​ဝက္​​ေခါင္​ကုန္​း​ေက်ာက္​စာအရ ဇယစျႏၵဝရ္​မန္​ႏွင္​့ဟရိဝိၾကမသည္​
ညီရင္​းအကိုဟူ၏။

မည္​သို႔ ဆို​ေစကာမူ ...အာဒိစၥဝံသ သာကိယ အႏြယ္​​ေတာ္​လ်ွင္​
အမြန္​႐ွိ​ေသာျမန္​မာမင္​းတို႔တည္​ရင္​းအစ ပဌမျဖစ္​​ေသာ
တ​ေကာင္​းျပည္​ျကီးကို အစမူသျဖင္​့ ထိုထို​ေသာျပည္​​ေထာင္​ထီး​ေဆာင္​း
မင္​းအ​ေပါင္​း၏ အႏြယ္​အလာသာသနာ​ေတာ္​ျမတ္​၏ အျမစ္​အ​ေျခ
​ေမြ​ေတာ္​ဓာတ္​​ေတာ္​စ​ေသာအလံုးစံု​ေသာျမန္​မာမင္​းတို႔အ​ေၾကာင္​း
အရာကိုဆို​ေပအံ့....ဟူသည္​့မွန္​နန္​းအဖြင္​့စာမ်က္​ႏွာအ​ေပၚ
ယခင္​ထက္​ယ​ေန႔တြင္​သ​ေဘာအ​ေတြ႔ႀကီး​ေတြ႔​ေနကာ
စာ​ေရးသူဦးကုလားကို အျပစ္​ျမင္​လိုက္​၊ အခ်စ္​ဝင္​လိုက္​
ျဖစ္​​ေနရ​ေလသည္​။

​ေ႐ွးရာဇဝင္​အဆက္​ဆက္​ အရ ျမန္​မာအစတ​ေကာင္​းက
ဟူသည္​ ​ေက်ာက္​​ေခ်ာ​ေခတ္​၊​ေၾကး​ေခတ္​၊သံ​ေခတ္​ ကို
ျဖတ္​သန္​းစီးဆင္​း၍ တ​ေကာင္​းႏွင္​့ပ်ဴသည္​ျမန္​မာ ၊
ထိုမွသည္​ ပ်ဴႏွင္​့ပုဂံ...ပုဂံမွလာ​ေသာ္​ျမန္​မာ ဤသို႔သာ
မုန္​႔လံုးစကၠဴကပ္​လ်ွက္​ သမိုင္​းအ​ေထာက္​အထားအဆက္​ဆက္​ျဖင္​့
ရင္​့က်က္​ျခင္​းအိ​ေျႏၵတြင္​ ရပ္​တည္​​ေနသည္​့အတြက္​
က်မ ဘာက်မအလိုလိုပင္​သမိုင္​းဘဝင္​ျမင္​့​ေနသည္​ကို​ေတာ့
ဘာမ်ားတတ္​ႏိူင္​ပါမည္​နည္​း။

                                                                      Chaw Yin Minn


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္