သမိုင္းပညာဆိုတာ

သမိုင္းပညာဆိုတာ


သမိုင္းသမား၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြ က ရာဇဝင္ဆရာေတြ  ေရးခဲ့ၾကတဲ့ ရာဇဝင္ စာေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ 
သမိုင္းဘာသာ အထူးျပဳယူခဲ့တဲ့ သမိုင္း ဘဲြ႔ရသူေတြဆို သိတယ္။ နိုင္ငံတကာ  တကၠသိုလ္သုံး သမိုင္း ပညာဟာ ရာဇဝင္ ေတြရဲ႕ အမွားေတြ ကိုျမင္ လို႔ရာဇဝင္ ေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ လူ႔သမိုင္း အမွန္ကို သိရဖို႔ ရာဇဝင္ေတြကို မသုံးဘူး။

ရာဇဝင္ဆရာ ဘယ္လိုေျပာေျပာ အေထာက္အထား မရိွရင္ လက္မခံဘူး။ ဘာေၾကာင္လဲ ဆိုရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ေတြ ထဲမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ေက်ာက္စာ ေခတ္ျပိဳင္ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ အမွား ေတြ ေတြ႕ေတြ႕ ေနရလို႔ပါ။ အဲဒီ အမွားမ်ိဳးကို သမိုင္းပညာက လုပ္ဇာတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ရာဇဝင္ထဲက လုပ္ဇာတ္ဆို တာ သမိုင္း အတုကို ေခၚတာ ပါ။ ဥပမာေျပာရရင္  ျမန္မာရာဇဝင္၊ မြန္ရာဇဝင္၊ ပုဂံရာဇဝင္၊ သထုံရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ သထံုကို  တိုက္ခိုက္ ေအာင္နိုင္ျပီး၊ သထံုက ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ သံုးပံုရမွ ျမန္မာျပည္မ ပုဂံနဲ႔ အညာ တခြင္မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတယ္။ အဲဒီ အရင္တုန္းက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရွိဘူး။
မဟာယာန  မဟာယဥ္ ဂိုဏ္းပဲရိွတယ္ ဆိုတဲ့ ရာဇဝင္စာ ဟာ  ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္ ေရွးဗမာ ေက်ာက္စာ သေရေခတၱရာက ေက်ာက္စာေတြ၊ ခင္ဘေ႐ႊေပခ်ပ္ေတြ  ကေဖာ္ျပထားတဲ့ ပါဠိသံုး ထရဝါဒ အေထာက္အထား ထင္ရွားရိွေနတာေတြ နဲ႔ ကဲြလဲြမွားယြင္း ေနတယ္။

အထက္ တင္ျပပါ ရာဇဝင္ စာေတြဟာ တေယာက္ေယာက္  စတင္ တီထြင္ထုတ္ လုပ္လိုက္တဲ့ သမိုင္းအတု လုပ္ဇာတ္ ျဖစ္ ေနတာ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွရတယ္။

ပုဂံေခတ္ မူလထိုး ဗမာေက်ာက္ စာ တ ခ်ပ္မွာ အေနာ္ရထာ မေမြးေသးခင္ အ နွစ္တရာေက်ာ္ ေလာက္က ပုဂံမင္း ေစာရဟန္း လက္ထက္က တုရင္ေတာင္ ထက္မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ သိမ္တစ္ ေဆာင္ တည္ထားခဲ့တာ ၿပိဳ ပ်က္သြားလို႔ ပုဂံမင္း ဥဇနာကို ေလ်ွာက္တင္တဲ့အခါ ဥဇနာ မင္းႀကီးက ဗိသုကာ အဖဲြ႕လႊတ္ ၿပီး ျပန္ျပဳ ျပင္ တည္ေပး ခဲ့တာကို ေက်ာက္စာ ထိုးမွတ္၊ မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက   --
``ဒီေက်ာက္ စာတခ်ပ္တည္းနဲ႔ပင္ အေနာ္ ရထာ သထုံကို မသိမ္းခင္က ပုဂံနဲ႔ျပည္မ မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရိွဆို တဲ့  ရာဇဝင္အမွားကို ရွင္းၿပီး ျဖစ္တယ္   ´´ လို႔ သမိုင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္  နွစ္ဆယ္ေက်ာ္  ကတည္းက ေရးခဲ့ ရွင္းခဲ့ ပါတယ္။

ဆရာၾကီးလုစ္လည္း ဒီေက်ာက္စာ ကို ေဖ်ာက္မရတဲ့ ျငင္း မရတဲ့ အေထာက္ အထားျဖစ္လို႔ ေစာရဟန္းမင္းလက္ ထက္ ပုဂံမွာ   အေနာ္ရထာမင္း မတိုင္ခင္ ကတည္းက   ေထ ရဝါဒဗုဒၶ သာသနာ ထြန္းကားေန ပါျပီလို႔   သူ႔စာတမ္း တစ္ ေစာင္မွာ  အထက္ပါေက်ာက္စာကို က်မ္းကိုးေပးျပီး ေတာ့ ေရးထား ခဲ့ပါတယ္။

ဒါကို ၾကည့္ရင္ ရာဇဝင္ ေတြမွာ အလြန္ ႀကီးမားတဲ့ အမွားေတြ ပါေနတယ္။
ဗမာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္းကို လုပ္ဇာတ္ထိုးၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့သူ ရွိေနခဲ့ တယ္ဆိုတာ သမိုင္းလူလိမ္ သမိုင္း ရာဇဝတ္မႈ က်ဳဴးလြန္ခဲ့တဲ့သူ ေရွးေခတ္ကတည္းက ရိွေန တယ္  ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

သေရေခတၱရာမွာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေနတယ္ ဆိုတာ အေနာ္ရထာ မေမြးခင္ ကတည္းက  ဗရမၼာတို႔ရဲ႕ သေရေခတၱရာမွာ  ပါဠိဂိုဏ္း ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေန တာ အလြန္ထင္ရွား ေပၚေပါက္ ေနပါတယ္။

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္စကားကို မ်က္ေစ့မိွတ္ယုံလို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းပညာက  ရာဇဝင္စကား  ရာဇဝင္ စာေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားမရိွရင္ မယုံဘူး။ လက္မခံဘူး။

၁၅ရာစုေနာက္ပိုင္းကေနစမွားလာျကပုံရွိပါတယ္အမွန္မွတ္တမ္းေတြဟာျပည္တြင္းစစ္ပဲြကာလေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ ပ်က္စီးျကကုန္တယ္ ေရွးေပထုပ္မွတ္တမ္းေတြ စေဆာင္းလို့့ရသမွ်နဲ့ မျကိုက္တာေတြျဖုတ္  ဝါဒျဖန့္တာ တခိ်ဳ့ထည့္ လုပ္ဇာတ္ေတြေရးထည့္နဲ့  ဗမာ ရာဇဝင္ မြန္ရာဇဝင္ ရခိုင္ ရာဇဝင္ေတြမွာ အမွန္နဲ့ အမွားေတြ ေရာေထြးျကကုန္တယ္ သမိုင္းအမွန္ကိုသိခ်င္ရင္ သမိုင္းသုေတသန ေရွေဟာင္းသေတသနလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရပါတယ္ သုေတသနေတြက ေဖာ္ထုတ္ေပးတဲ့ ေခတ္ုျပိုင္အေထာက္အထားေတြေခတ္ျပိုင္ေက်ာက္စာေတြကို ေလ့လာရင္ အမွန္သမိုင္းေတြကို ျပန္သိလာရပါတယ္

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႕သမိုင္းဆရာ သမိုင္း ပညာရွင္ အလြန္ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ ရာဇဝင္ဆရာေတြဟာ ေရွးေခတ္ က ေပစာေတြ ပရပိုတ္စာေတြ  ထဲမွာပါတဲ့ အမွားေတြကို မွားမွန္း မသိၾကရွာပဲ ယူငင္သုံးစြဲ ေဖာ္ျပၾကတဲ့ အတြက္  ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆး ရမွန္း မသိတဲ့အတြက္ ရာဇဝင္ ေတြထဲမွာ  အမွားေတြပါ ပါဝင္ေနပါ တယ္။

သမိုင္း ပညာက ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ သူတို႔ ေရးတဲ့ ရာဇဝင္စာ ေတြကို မယုံလို႔  ေပၚ ေပၚက္ လာတာပါ။ ရာဇဝင္ ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္ စာေတြကို ယုံ လို႔ရမယ္ဆိုရင္ သမိုင္းပညာ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အမွားေတြ  လုပ္ ဇာတ္ေခၚ သမုိင္း အတုေတြ၊ လိုရာဆဲြ ေရးတာေတြ  မိမိသမိုင္းဟာ သူမ်ား ထက္ ေနာက္က် တာကို ေစာတယ္လို႔ ထင္ေအာင္  လုပ္ႄကံ ေရးသားထားေတြ၊ သမိုင္း မသ္ myth  မဟုတ္တဲ့  စိတ္ကူး ယဥ္ပုံျပင္ေတြကို လံၾကဳတ္လုပ္ျပီး ေရးထည့္ ထားတာေတြကို ဝါဒျဖန္႔  မမွန္ မကန္ ေရးထားတာေတြ၊ သူတပါးကို မတရား ခ်ိဳးနိွမ့္ ကဲ့ရဲ႕ ေရးထားတာေတြကို သမိုင္း ပညာက စစ္ေဆး ေတြ႕ရိွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရာဇဝင္ ေတြကို သမိုင္းပညာ က မယုံဘူး။
ရာဇဝင္ကေျပာ ထားတာေတြကို ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ျပန္စစ္ တယ္။ ရာဇဝင္က ေျပာထားတာနဲ႔ ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြ၊  ေခတ္ျပိဳင္ ေက်ာက္စာေတြ ကိုက္ညီမွန္ကန္ မွသာ  ေခတ္ၿပိဳင္ သက္ေသ ရိွမွသာ ရာဇဝင္စကား မွန္ကန္ေၾကာင္း သမိုင္းပညာက လက္ခံတယ္။

အေထာက္ အထား မရွိပဲ လက္ခံရင္ အ အ ျဖစ္သြားမယ္။
သူမ်ားညာတာ ကိုယ္မစစ္ေဆးလို႔ ကိုယ္ညံ့လို႔  အညာ ခံရမယ္။ ရာဇဝင္ကို အေထာက္အထားနဲ႔ စစ္ေဆး ရေကာင္း မွန္း မသ္ိလို႔  ကိုယ့္ကိုယ္ က္ို ၂၁ ရာစု လူသားကြလို႔  ဘဝင္ျမင့္ ေၾက ြးေၾကာ္ရင္း  သူမ်ား အညာ ခံထားရ တဲ့   လူအေတြ  အမ်ားၾကီးပဲ။

သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ အညာ ခံရတာ မသိပဲ ဟုတ္ လွၿပီ တတ္လွၿပီ ထင္တလုံးနဲ႔ ဘဝင္ ျမင့္ေနရင္း နဲ႔ပဲ  နိုင္ငံတကာ သမိုင္းပညာက အသိ အမွတ္မျပဳပဲ အပယ္ ခံရတာကို  မသိၾကရွာဘူး။

ကရုဏာသက္စရာ  သမိုင္းပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ရင္ သနားစရာ သတၱဝါေတြ ျဖစ္ ေနၾကတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္အထား ရိွတဲ့  သူ မ်ားသမုိ င္းကို မနာလိုျဖစ္ေန ၾကရွာရဲ႕။

ဒါ ေၾကာင့္ ဆ ရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သမိုင္းပညာ သင္တာ မအ  ေအာင္လို႔ လို႔  ဆိုမိန္႔ခဲ့တာ   ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ သမိုင္းပညာ မသင္ဘူးလို႔၊ သမိုင္းပညာ  မေလ့လာၾကလို႔၊ သမိုင္းတို႔ နိုင္ငံေရးတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  အ  ေနတဲ့ သူေတြနဲ႔  နွပ္ခ် ခံ ထားရသူေတြ  အမ်ား ႀကီးပဲ။
အမိျမန္မာနိုင္ငံ အတြက္ အမ်ားႀကီး ရင္ေလး မိပါတယ္။

အမွန္ကို မသိ မတတ္ အ ေနသူေတြ၊ မိႈင္းသြင္းခံရလို႔  မိႈင္္းသြင္း ခံရမွန္း  မသိသူေတြနဲ႔  ဒီမိုကေရစီ  နိုင္ငံၾကီး ဘယ္လို ထူေထာင္ၾကမွာလဲ။ ျပည္ တြင္းစစ္ကို ဘယ္လို ရပ္စဲေအာင္ လုပ္ၾကမွာလဲ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သမိုင္းကို ေခတ္ ျပိဳင္္ အေထာက္အထား မပါပဲေျပာၾကတဲ႔ သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳပါတယ္။

သမိုင္း အေၾကာင္း ေျပာရင္ အေထာက္ အထားနဲ႔ ေျပာရ တယ္။ သမိုင္း အေၾကာင္း အေထာက္ အထားမပါပဲ ေျပာတဲ႔သူဟာ  လူည့ံ။ ဟိႏၵဴ မုန္႔ တမိ်ဳးရွိ တယ္။ ဂံ်ဳ နဲ႔ လုပ္ ျပီး သ ျကား ရည္စိမ္ ထားတယ္  လ ဋဴ တဲ႔ ''
ဆရာႀကီး ဆံုးမခဲ့တာပါ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း သြန္သင္ ခဲ႔ပါတယ္။
ရာဇဝင္ဆရာေတြ  သမိုင္းပညာ အေျခခံ မွ် မေလ့လာပဲ သမိုင္း ေဆာင္းပါး သမိုင္း စာအုပ္ ေရးၾကတဲ့သူေတြ  နဲ႔ပတ္သက္လို႔

''သူ မ်ား ေျပာတိုင္း ငါမယုံဘူးကြ။ ငါတို႔သမိုင္း သမားေတြ ဟာ ေျပာတိုင္း မ ယုံရဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခမ္းခမ္းနားနား ထည္ထည္ဝါဝါ စကား ပဲျဖစ္ ျဖစ္ သက္ ေသ အေထာက္ အထားမရွိရင္  အလကားပဲ။"

       က်မ္း ကိုး
(ဦးဝင္းေမာင္  က်ြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သမ်ွ က်ြန္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ ျပည့္စာအုပ္)

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းဟာ  သမိုင္းေမဂ်ာ သမိုင္းဘာသာအ ထူးျပဳယူတဲ႔ တပည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ဒီလိုလည္း သြန္သင္ဆုံးမေလ့ ရွိပါ တယ္။

အေထာက္ အထား ရွိမႇေျပာတယ္။ အေထာက္ အထား မရွိရင္ မေျပာဘူး။ အေထာက္ အထားရွိရင္  ဘယ္သူ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ၾကိဳက္ ဂရုမစိုက္ ေျပာမွာပဲ။
အေထာက္ အထားေတြ႔ပါလ်က္  အမ်ား ၾကိဳက္မွာ  မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ထိန္ခ်န္ မထားဘူး။ သမိုင္း သမားဟာ  အေထာက္အထား ေပၚမွာ သစၥာ ရွိရတယ္  ''

   က်မ္းကိုး   ဝင္းေမာင္
ကြ်န္ ေတာ္ ေျပာခ် င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ျပည့္ အ ထိမ္း အ မွတ္ စာ အုပ္
ႏွာ ၂၉၀

အမွန္သမိုင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သြန္သင္ ခဲ့ပါတယ္။
အယူအဆဟာ မွန္ကန္တယ္လို႔ သက္ေသျပႏိုင္မွ လက္ခံ ႏိုင္တဲ႔အဆင့္ ေရာက္တယ္။

သန္း ထြန္း ၈၀ ျပည့္  စာ စု
ႏွာ ၁၂၈  က်မ္း ကိုး

သမိုင္းသမား၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြ က ရာဇဝင္ဆရာေတြ  ေရးခဲ့ၾကတဲ့ ရာဇဝင္ စာေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ 
သမိုင္းဘာသာ အထူးျပဳယူခဲ့တဲ့ သမိုင္း ဘဲြ႔ရသူေတြဆို သိတယ္။ နိုင္ငံတကာ  တကၠသိုလ္သုံး သမိုင္း ပညာဟာ ရာဇဝင္ ေတြရဲ႕ အမွားေတြ ကိုျမင္ လို႔ရာဇဝင္ ေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ လူ႔သမိုင္း အမွန္ကို သိရဖို႔ ရာဇဝင္ေတြကို မသုံးဘူး။

ရာဇဝင္ဆရာ ဘယ္လိုေျပာေျပာ အေထာက္အထား မရိွရင္ လက္မခံဘူး။ ဘာေၾကာင္လဲ ဆိုရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ေတြ ထဲမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ေက်ာက္စာ ေခတ္ျပိဳင္ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ အမွား ေတြ ေတြ႕ေတြ႕ ေနရလို႔ပါ။ အဲဒီ အမွားမ်ိဳးကို သမိုင္းပညာက လုပ္ဇာတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ရာဇဝင္ထဲက လုပ္ဇာတ္ဆို တာ သမိုင္း အတုကို ေခၚတာ ပါ။ ဥပမာေျပာရရင္  ျမန္မာရာဇဝင္၊ မြန္ရာဇဝင္၊ ပုဂံရာဇဝင္၊ သထုံရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ သထံုကို  တိုက္ခိုက္ ေအာင္နိုင္ျပီး၊ သထံုက ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ သံုးပံုရမွ ျမန္မာျပည္မ ပုဂံနဲ႔ အညာ တခြင္မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတယ္။ အဲဒီ အရင္တုန္းက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရွိဘူး။
မဟာယာန  မဟာယဥ္ ဂိုဏ္းပဲရိွတယ္ ဆိုတဲ့ ရာဇဝင္စာ ဟာ  ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္ ေရွးဗမာ ေက်ာက္စာ သေရေခတၱရာက ေက်ာက္စာေတြ၊ ခင္ဘေ႐ႊေပခ်ပ္ေတြ  ကေဖာ္ျပထားတဲ့ ပါဠိသံုး ထရဝါဒ အေထာက္အထား ထင္ရွားရိွေနတာေတြ နဲ႔ ကဲြလဲြမွားယြင္း ေနတယ္။

အထက္ တင္ျပပါ ရာဇဝင္ စာေတြဟာ တေယာက္ေယာက္  စတင္ တီထြင္ထုတ္ လုပ္လိုက္တဲ့ သမိုင္းအတု လုပ္ဇာတ္ ျဖစ္ ေနတာ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွရတယ္။

ပုဂံေခတ္ မူလထိုး ဗမာေက်ာက္ စာ တ ခ်ပ္မွာ အေနာ္ရထာ မေမြးေသးခင္ အ နွစ္တရာေက်ာ္ ေလာက္က ပုဂံမင္း ေစာရဟန္း လက္ထက္က တုရင္ေတာင္ ထက္မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ သိမ္တစ္ ေဆာင္ တည္ထားခဲ့တာ ၿပိဳ ပ်က္သြားလို႔ ပုဂံမင္း ဥဇနာကို ေလ်ွာက္တင္တဲ့အခါ ဥဇနာ မင္းႀကီးက ဗိသုကာ အဖဲြ႕လႊတ္ ၿပီး ျပန္ျပဳ ျပင္ တည္ေပး ခဲ့တာကို ေက်ာက္စာ ထိုးမွတ္၊ မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက   --
``ဒီေက်ာက္ စာတခ်ပ္တည္းနဲ႔ပင္ အေနာ္ ရထာ သထုံကို မသိမ္းခင္က ပုဂံနဲ႔ျပည္မ မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရိွဆို တဲ့  ရာဇဝင္အမွားကို ရွင္းၿပီး ျဖစ္တယ္   ´´ လို႔ သမိုင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္  နွစ္ဆယ္ေက်ာ္  ကတည္းက ေရးခဲ့ ရွင္းခဲ့ ပါတယ္။

ဆရာၾကီးလုစ္လည္း ဒီေက်ာက္စာ ကို ေဖ်ာက္မရတဲ့ ျငင္း မရတဲ့ အေထာက္ အထားျဖစ္လို႔ ေစာရဟန္းမင္းလက္ ထက္ ပုဂံမွာ   အေနာ္ရထာမင္း မတိုင္ခင္ ကတည္းက   ေထ ရဝါဒဗုဒၶ သာသနာ ထြန္းကားေန ပါျပီလို႔   သူ႔စာတမ္း တစ္ ေစာင္မွာ  အထက္ပါေက်ာက္စာကို က်မ္းကိုးေပးျပီး ေတာ့ ေရးထား ခဲ့ပါတယ္။

ဒါကို ၾကည့္ရင္ ရာဇဝင္ ေတြမွာ အလြန္ ႀကီးမားတဲ့ အမွားေတြ ပါေနတယ္။
ဗမာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္းကို လုပ္ဇာတ္ထိုးၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့သူ ရွိေနခဲ့ တယ္ဆိုတာ သမိုင္းလူလိမ္ သမိုင္း ရာဇဝတ္မႈ က်ဳဴးလြန္ခဲ့တဲ့သူ ေရွးေခတ္ကတည္းက ရိွေန တယ္  ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

သေရေခတၱရာမွာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေနတယ္ ဆိုတာ အေနာ္ရထာ မေမြးခင္ ကတည္းက  ဗရမၼာတို႔ရဲ႕ သေရေခတၱရာမွာ  ပါဠိဂိုဏ္း ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေန တာ အလြန္ထင္ရွား ေပၚေပါက္ ေနပါတယ္။

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္စကားကို မ်က္ေစ့မိွတ္ယုံလို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းပညာက  ရာဇဝင္စကား  ရာဇဝင္ စာေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားမရိွရင္ မယုံဘူး။ လက္မခံဘူး။

၁၅ရာစုေနာက္ပိုင္းကေနစမွားလာျကပုံရွိပါတယ္အမွန္မွတ္တမ္းေတြဟာျပည္တြင္းစစ္ပဲြကာလေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ ပ်က္စီးျကကုန္တယ္ ေရွးေပထုပ္မွတ္တမ္းေတြ စေဆာင္းလို့့ရသမွ်နဲ့ မျကိုက္တာေတြျဖုတ္  ဝါဒျဖန့္တာ တခိ်ဳ့ထည့္ လုပ္ဇာတ္ေတြေရးထည့္နဲ့  ဗမာ ရာဇဝင္ မြန္ရာဇဝင္ ရခိုင္ ရာဇဝင္ေတြမွာ အမွန္နဲ့ အမွားေတြ ေရာေထြးျကကုန္တယ္ သမိုင္းအမွန္ကိုသိခ်င္ရင္ သမိုင္းသုေတသန ေရွေဟာင္းသေတသနလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရပါတယ္ သုေတသနေတြက ေဖာ္ထုတ္ေပးတဲ့ ေခတ္ုျပိုင္အေထာက္အထားေတြေခတ္ျပိုင္ေက်ာက္စာေတြကို ေလ့လာရင္ အမွန္သမိုင္းေတြကို ျပန္သိလာရပါတယ္

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႕သမိုင္းဆရာ သမိုင္း ပညာရွင္ အလြန္ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ ရာဇဝင္ဆရာေတြဟာ ေရွးေခတ္ က ေပစာေတြ ပရပိုတ္စာေတြ  ထဲမွာပါတဲ့ အမွားေတြကို မွားမွန္း မသိၾကရွာပဲ ယူငင္သုံးစြဲ ေဖာ္ျပၾကတဲ့ အတြက္  ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆး ရမွန္း မသိတဲ့အတြက္ ရာဇဝင္ ေတြထဲမွာ  အမွားေတြပါ ပါဝင္ေနပါ တယ္။

သမိုင္း ပညာက ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ သူတို႔ ေရးတဲ့ ရာဇဝင္စာ ေတြကို မယုံလို႔  ေပၚ ေပၚက္ လာတာပါ။ ရာဇဝင္ ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္ စာေတြကို ယုံ လို႔ရမယ္ဆိုရင္ သမိုင္းပညာ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အမွားေတြ  လုပ္ ဇာတ္ေခၚ သမုိင္း အတုေတြ၊ လိုရာဆဲြ ေရးတာေတြ  မိမိသမိုင္းဟာ သူမ်ား ထက္ ေနာက္က် တာကို ေစာတယ္လို႔ ထင္ေအာင္  လုပ္ႄကံ ေရးသားထားေတြ၊ သမိုင္း မသ္ myth  မဟုတ္တဲ့  စိတ္ကူး ယဥ္ပုံျပင္ေတြကို လံၾကဳတ္လုပ္ျပီး ေရးထည့္ ထားတာေတြကို ဝါဒျဖန္႔  မမွန္ မကန္ ေရးထားတာေတြ၊ သူတပါးကို မတရား ခ်ိဳးနိွမ့္ ကဲ့ရဲ႕ ေရးထားတာေတြကို သမိုင္း ပညာက စစ္ေဆး ေတြ႕ရိွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရာဇဝင္ ေတြကို သမိုင္းပညာ က မယုံဘူး။
ရာဇဝင္ကေျပာ ထားတာေတြကို ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ျပန္စစ္ တယ္။ ရာဇဝင္က ေျပာထားတာနဲ႔ ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြ၊  ေခတ္ျပိဳင္ ေက်ာက္စာေတြ ကိုက္ညီမွန္ကန္ မွသာ  ေခတ္ၿပိဳင္ သက္ေသ ရိွမွသာ ရာဇဝင္စကား မွန္ကန္ေၾကာင္း သမိုင္းပညာက လက္ခံတယ္။

အေထာက္ အထား မရွိပဲ လက္ခံရင္ အ အ ျဖစ္သြားမယ္။
သူမ်ားညာတာ ကိုယ္မစစ္ေဆးလို႔ ကိုယ္ညံ့လို႔  အညာ ခံရမယ္။ ရာဇဝင္ကို အေထာက္အထားနဲ႔ စစ္ေဆး ရေကာင္း မွန္း မသ္ိလို႔  ကိုယ့္ကိုယ္ က္ို ၂၁ ရာစု လူသားကြလို႔  ဘဝင္ျမင့္ ေၾက ြးေၾကာ္ရင္း  သူမ်ား အညာ ခံထားရ တဲ့   လူအေတြ  အမ်ားၾကီးပဲ။

သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ အညာ ခံရတာ မသိပဲ ဟုတ္ လွၿပီ တတ္လွၿပီ ထင္တလုံးနဲ႔ ဘဝင္ ျမင့္ေနရင္း နဲ႔ပဲ  နိုင္ငံတကာ သမိုင္းပညာက အသိ အမွတ္မျပဳပဲ အပယ္ ခံရတာကို  မသိၾကရွာဘူး။

ကရုဏာသက္စရာ  သမိုင္းပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ရင္ သနားစရာ သတၱဝါေတြ ျဖစ္ ေနၾကတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္အထား ရိွတဲ့  သူ မ်ားသမုိ င္းကို မနာလိုျဖစ္ေန ၾကရွာရဲ႕။

ဒါ ေၾကာင့္ ဆ ရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သမိုင္းပညာ သင္တာ မအ  ေအာင္လို႔ လို႔  ဆိုမိန္႔ခဲ့တာ   ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ သမိုင္းပညာ မသင္ဘူးလို႔၊ သမိုင္းပညာ  မေလ့လာၾကလို႔၊ သမိုင္းတို႔ နိုင္ငံေရးတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  အ  ေနတဲ့ သူေတြနဲ႔  နွပ္ခ် ခံ ထားရသူေတြ  အမ်ား ႀကီးပဲ။
အမိျမန္မာနိုင္ငံ အတြက္ အမ်ားႀကီး ရင္ေလး မိပါတယ္။

အမွန္ကို မသိ မတတ္ အ ေနသူေတြ၊ မိႈင္းသြင္းခံရလို႔  မိႈင္္းသြင္း ခံရမွန္း  မသိသူေတြနဲ႔  ဒီမိုကေရစီ  နိုင္ငံၾကီး ဘယ္လို ထူေထာင္ၾကမွာလဲ။ ျပည္ တြင္းစစ္ကို ဘယ္လို ရပ္စဲေအာင္ လုပ္ၾကမွာလဲ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သမိုင္းကို ေခတ္ ျပိဳင္္ အေထာက္အထား မပါပဲေျပာၾကတဲ႔ သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳပါတယ္။

သမိုင္း အေၾကာင္း ေျပာရင္ အေထာက္ အထားနဲ႔ ေျပာရ တယ္။ သမိုင္း အေၾကာင္း အေထာက္ အထားမပါပဲ ေျပာတဲ႔သူဟာ  လူည့ံ။ ဟိႏၵဴ မုန္႔ တမိ်ဳးရွိ တယ္။ ဂံ်ဳ နဲ႔ လုပ္ ျပီး သ ျကား ရည္စိမ္ ထားတယ္  လ ဋဴ တဲ႔ ''
ဆရာႀကီး ဆံုးမခဲ့တာပါ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း သြန္သင္ ခဲ႔ပါတယ္။
ရာဇဝင္ဆရာေတြ  သမိုင္းပညာ အေျခခံ မွ် မေလ့လာပဲ သမိုင္း ေဆာင္းပါး သမိုင္း စာအုပ္ ေရးၾကတဲ့သူေတြ  နဲ႔ပတ္သက္လို႔

''သူ မ်ား ေျပာတိုင္း ငါမယုံဘူးကြ။ ငါတို႔သမိုင္း သမားေတြ ဟာ ေျပာတိုင္း မ ယုံရဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခမ္းခမ္းနားနား ထည္ထည္ဝါဝါ စကား ပဲျဖစ္ ျဖစ္ သက္ ေသ အေထာက္ အထားမရွိရင္  အလကားပဲ။"

       က်မ္း ကိုး
(ဦးဝင္းေမာင္  က်ြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သမ်ွ က်ြန္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ ျပည့္စာအုပ္)

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းဟာ  သမိုင္းေမဂ်ာ သမိုင္းဘာသာအ ထူးျပဳယူတဲ႔ တပည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ဒီလိုလည္း သြန္သင္ဆုံးမေလ့ ရွိပါ တယ္။

အေထာက္ အထား ရွိမႇေျပာတယ္။ အေထာက္ အထား မရွိရင္ မေျပာဘူး။ အေထာက္ အထားရွိရင္  ဘယ္သူ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ၾကိဳက္ ဂရုမစိုက္ ေျပာမွာပဲ။
အေထာက္ အထားေတြ႔ပါလ်က္  အမ်ား ၾကိဳက္မွာ  မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ထိန္ခ်န္ မထားဘူး။ သမိုင္း သမားဟာ  အေထာက္အထား ေပၚမွာ သစၥာ ရွိရတယ္  ''

   က်မ္းကိုး   ဝင္းေမာင္
ကြ်န္ ေတာ္ ေျပာခ် င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ျပည့္ အ ထိမ္း အ မွတ္ စာ အုပ္
ႏွာ ၂၉၀

အမွန္သမိုင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သြန္သင္ ခဲ့ပါတယ္။
အယူအဆဟာ မွန္ကန္တယ္လို႔ သက္ေသျပႏိုင္မွ လက္ခံ ႏိုင္တဲ႔အဆင့္ ေရာက္တယ္။

သန္း ထြန္း ၈၀ ျပည့္  စာ စု
ႏွာ ၁၂၈  က်မ္း ကိုး

သမိုင္းသမား၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြ က ရာဇဝင္ဆရာေတြ  ေရးခဲ့ၾကတဲ့ ရာဇဝင္ စာေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ 
သမိုင္းဘာသာ အထူးျပဳယူခဲ့တဲ့ သမိုင္း ဘဲြ႔ရသူေတြဆို သိတယ္။ နိုင္ငံတကာ  တကၠသိုလ္သုံး သမိုင္း ပညာဟာ ရာဇဝင္ ေတြရဲ႕ အမွားေတြ ကိုျမင္ လို႔ရာဇဝင္ ေတြကို မယုံၾကည္ဘူး။ လူ႔သမိုင္း အမွန္ကို သိရဖို႔ ရာဇဝင္ေတြကို မသုံးဘူး။

ရာဇဝင္ဆရာ ဘယ္လိုေျပာေျပာ အေထာက္အထား မရိွရင္ လက္မခံဘူး။ ဘာေၾကာင္လဲ ဆိုရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ေတြ ထဲမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ေက်ာက္စာ ေခတ္ျပိဳင္ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ အမွား ေတြ ေတြ႕ေတြ႕ ေနရလို႔ပါ။ အဲဒီ အမွားမ်ိဳးကို သမိုင္းပညာက လုပ္ဇာတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ရာဇဝင္ထဲက လုပ္ဇာတ္ဆို တာ သမိုင္း အတုကို ေခၚတာ ပါ။ ဥပမာေျပာရရင္  ျမန္မာရာဇဝင္၊ မြန္ရာဇဝင္၊ ပုဂံရာဇဝင္၊ သထုံရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ သထံုကို  တိုက္ခိုက္ ေအာင္နိုင္ျပီး၊ သထံုက ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ သံုးပံုရမွ ျမန္မာျပည္မ ပုဂံနဲ႔ အညာ တခြင္မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတယ္။ အဲဒီ အရင္တုန္းက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရွိဘူး။
မဟာယာန  မဟာယဥ္ ဂိုဏ္းပဲရိွတယ္ ဆိုတဲ့ ရာဇဝင္စာ ဟာ  ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္ ေရွးဗမာ ေက်ာက္စာ သေရေခတၱရာက ေက်ာက္စာေတြ၊ ခင္ဘေ႐ႊေပခ်ပ္ေတြ  ကေဖာ္ျပထားတဲ့ ပါဠိသံုး ထရဝါဒ အေထာက္အထား ထင္ရွားရိွေနတာေတြ နဲ႔ ကဲြလဲြမွားယြင္း ေနတယ္။

အထက္ တင္ျပပါ ရာဇဝင္ စာေတြဟာ တေယာက္ေယာက္  စတင္ တီထြင္ထုတ္ လုပ္လိုက္တဲ့ သမိုင္းအတု လုပ္ဇာတ္ ျဖစ္ ေနတာ စစ္ေဆးေတြ႔ရိွရတယ္။

ပုဂံေခတ္ မူလထိုး ဗမာေက်ာက္ စာ တ ခ်ပ္မွာ အေနာ္ရထာ မေမြးေသးခင္ အ နွစ္တရာေက်ာ္ ေလာက္က ပုဂံမင္း ေစာရဟန္း လက္ထက္က တုရင္ေတာင္ ထက္မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ သိမ္တစ္ ေဆာင္ တည္ထားခဲ့တာ ၿပိဳ ပ်က္သြားလို႔ ပုဂံမင္း ဥဇနာကို ေလ်ွာက္တင္တဲ့အခါ ဥဇနာ မင္းႀကီးက ဗိသုကာ အဖဲြ႕လႊတ္ ၿပီး ျပန္ျပဳ ျပင္ တည္ေပး ခဲ့တာကို ေက်ာက္စာ ထိုးမွတ္၊ မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက   --
``ဒီေက်ာက္ စာတခ်ပ္တည္းနဲ႔ပင္ အေနာ္ ရထာ သထုံကို မသိမ္းခင္က ပုဂံနဲ႔ျပည္မ မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ မရိွဆို တဲ့  ရာဇဝင္အမွားကို ရွင္းၿပီး ျဖစ္တယ္   ´´ လို႔ သမိုင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္  နွစ္ဆယ္ေက်ာ္  ကတည္းက ေရးခဲ့ ရွင္းခဲ့ ပါတယ္။

ဆရာၾကီးလုစ္လည္း ဒီေက်ာက္စာ ကို ေဖ်ာက္မရတဲ့ ျငင္း မရတဲ့ အေထာက္ အထားျဖစ္လို႔ ေစာရဟန္းမင္းလက္ ထက္ ပုဂံမွာ   အေနာ္ရထာမင္း မတိုင္ခင္ ကတည္းက   ေထ ရဝါဒဗုဒၶ သာသနာ ထြန္းကားေန ပါျပီလို႔   သူ႔စာတမ္း တစ္ ေစာင္မွာ  အထက္ပါေက်ာက္စာကို က်မ္းကိုးေပးျပီး ေတာ့ ေရးထား ခဲ့ပါတယ္။

ဒါကို ၾကည့္ရင္ ရာဇဝင္ ေတြမွာ အလြန္ ႀကီးမားတဲ့ အမွားေတြ ပါေနတယ္။
ဗမာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္းကို လုပ္ဇာတ္ထိုးၿပီး ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့သူ ရွိေနခဲ့ တယ္ဆိုတာ သမိုင္းလူလိမ္ သမိုင္း ရာဇဝတ္မႈ က်ဳဴးလြန္ခဲ့တဲ့သူ ေရွးေခတ္ကတည္းက ရိွေန တယ္  ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

သေရေခတၱရာမွာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေနတယ္ ဆိုတာ အေနာ္ရထာ မေမြးခင္ ကတည္းက  ဗရမၼာတို႔ရဲ႕ သေရေခတၱရာမွာ  ပါဠိဂိုဏ္း ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ ၃ပုံ ရိွေန တာ အလြန္ထင္ရွား ေပၚေပါက္ ေနပါတယ္။

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္စကားကို မ်က္ေစ့မိွတ္ယုံလို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းပညာက  ရာဇဝင္စကား  ရာဇဝင္ စာေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားမရိွရင္ မယုံဘူး။ လက္မခံဘူး။

၁၅ရာစုေနာက္ပိုင္းကေနစမွားလာျကပုံရွိပါတယ္အမွန္မွတ္တမ္းေတြဟာျပည္တြင္းစစ္ပဲြကာလေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ ပ်က္စီးျကကုန္တယ္ ေရွးေပထုပ္မွတ္တမ္းေတြ စေဆာင္းလို့့ရသမွ်နဲ့ မျကိုက္တာေတြျဖုတ္  ဝါဒျဖန့္တာ တခိ်ဳ့ထည့္ လုပ္ဇာတ္ေတြေရးထည့္နဲ့  ဗမာ ရာဇဝင္ မြန္ရာဇဝင္ ရခိုင္ ရာဇဝင္ေတြမွာ အမွန္နဲ့ အမွားေတြ ေရာေထြးျကကုန္တယ္ သမိုင္းအမွန္ကိုသိခ်င္ရင္ သမိုင္းသုေတသန ေရွေဟာင္းသေတသနလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရပါတယ္ သုေတသနေတြက ေဖာ္ထုတ္ေပးတဲ့ ေခတ္ုျပိုင္အေထာက္အထားေတြေခတ္ျပိုင္ေက်ာက္စာေတြကို ေလ့လာရင္ အမွန္သမိုင္းေတြကို ျပန္သိလာရပါတယ္

ရာဇဝင္ဆရာနဲ႕သမိုင္းဆရာ သမိုင္း ပညာရွင္ အလြန္ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ ရာဇဝင္ဆရာေတြဟာ ေရွးေခတ္ က ေပစာေတြ ပရပိုတ္စာေတြ  ထဲမွာပါတဲ့ အမွားေတြကို မွားမွန္း မသိၾကရွာပဲ ယူငင္သုံးစြဲ ေဖာ္ျပၾကတဲ့ အတြက္  ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆး ရမွန္း မသိတဲ့အတြက္ ရာဇဝင္ ေတြထဲမွာ  အမွားေတြပါ ပါဝင္ေနပါ တယ္။

သမိုင္း ပညာက ရာဇဝင္ဆရာနဲ႔ သူတို႔ ေရးတဲ့ ရာဇဝင္စာ ေတြကို မယုံလို႔  ေပၚ ေပၚက္ လာတာပါ။ ရာဇဝင္ ဆရာနဲ႔ ရာဇဝင္ စာေတြကို ယုံ လို႔ရမယ္ဆိုရင္ သမိုင္းပညာ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ရာဇဝင္ေတြထဲမွာ အမွားေတြ  လုပ္ ဇာတ္ေခၚ သမုိင္း အတုေတြ၊ လိုရာဆဲြ ေရးတာေတြ  မိမိသမိုင္းဟာ သူမ်ား ထက္ ေနာက္က် တာကို ေစာတယ္လို႔ ထင္ေအာင္  လုပ္ႄကံ ေရးသားထားေတြ၊ သမိုင္း မသ္ myth  မဟုတ္တဲ့  စိတ္ကူး ယဥ္ပုံျပင္ေတြကို လံၾကဳတ္လုပ္ျပီး ေရးထည့္ ထားတာေတြကို ဝါဒျဖန္႔  မမွန္ မကန္ ေရးထားတာေတြ၊ သူတပါးကို မတရား ခ်ိဳးနိွမ့္ ကဲ့ရဲ႕ ေရးထားတာေတြကို သမိုင္း ပညာက စစ္ေဆး ေတြ႕ရိွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရာဇဝင္ ေတြကို သမိုင္းပညာ က မယုံဘူး။
ရာဇဝင္ကေျပာ ထားတာေတြကို ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ျပန္စစ္ တယ္။ ရာဇဝင္က ေျပာထားတာနဲ႔ ေခတ္ ၿပိဳင္ အေထာက္ အထားေတြ၊  ေခတ္ျပိဳင္ ေက်ာက္စာေတြ ကိုက္ညီမွန္ကန္ မွသာ  ေခတ္ၿပိဳင္ သက္ေသ ရိွမွသာ ရာဇဝင္စကား မွန္ကန္ေၾကာင္း သမိုင္းပညာက လက္ခံတယ္။

အေထာက္ အထား မရွိပဲ လက္ခံရင္ အ အ ျဖစ္သြားမယ္။
သူမ်ားညာတာ ကိုယ္မစစ္ေဆးလို႔ ကိုယ္ညံ့လို႔  အညာ ခံရမယ္။ ရာဇဝင္ကို အေထာက္အထားနဲ႔ စစ္ေဆး ရေကာင္း မွန္း မသ္ိလို႔  ကိုယ့္ကိုယ္ က္ို ၂၁ ရာစု လူသားကြလို႔  ဘဝင္ျမင့္ ေၾက ြးေၾကာ္ရင္း  သူမ်ား အညာ ခံထားရ တဲ့   လူအေတြ  အမ်ားၾကီးပဲ။

သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ အညာ ခံရတာ မသိပဲ ဟုတ္ လွၿပီ တတ္လွၿပီ ထင္တလုံးနဲ႔ ဘဝင္ ျမင့္ေနရင္း နဲ႔ပဲ  နိုင္ငံတကာ သမိုင္းပညာက အသိ အမွတ္မျပဳပဲ အပယ္ ခံရတာကို  မသိၾကရွာဘူး။

ကရုဏာသက္စရာ  သမိုင္းပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ရင္ သနားစရာ သတၱဝါေတြ ျဖစ္ ေနၾကတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္အထား ရိွတဲ့  သူ မ်ားသမုိ င္းကို မနာလိုျဖစ္ေန ၾကရွာရဲ႕။

ဒါ ေၾကာင့္ ဆ ရာၾကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သမိုင္းပညာ သင္တာ မအ  ေအာင္လို႔ လို႔  ဆိုမိန္႔ခဲ့တာ   ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ သမိုင္းပညာ မသင္ဘူးလို႔၊ သမိုင္းပညာ  မေလ့လာၾကလို႔၊ သမိုင္းတို႔ နိုင္ငံေရးတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  အ  ေနတဲ့ သူေတြနဲ႔  နွပ္ခ် ခံ ထားရသူေတြ  အမ်ား ႀကီးပဲ။
အမိျမန္မာနိုင္ငံ အတြက္ အမ်ားႀကီး ရင္ေလး မိပါတယ္။

အမွန္ကို မသိ မတတ္ အ ေနသူေတြ၊ မိႈင္းသြင္းခံရလို႔  မိႈင္္းသြင္း ခံရမွန္း  မသိသူေတြနဲ႔  ဒီမိုကေရစီ  နိုင္ငံၾကီး ဘယ္လို ထူေထာင္ၾကမွာလဲ။ ျပည္ တြင္းစစ္ကို ဘယ္လို ရပ္စဲေအာင္ လုပ္ၾကမွာလဲ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သမိုင္းကို ေခတ္ ျပိဳင္္ အေထာက္အထား မပါပဲေျပာၾကတဲ႔ သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳပါတယ္။

သမိုင္း အေၾကာင္း ေျပာရင္ အေထာက္ အထားနဲ႔ ေျပာရ တယ္။ သမိုင္း အေၾကာင္း အေထာက္ အထားမပါပဲ ေျပာတဲ႔သူဟာ  လူည့ံ။ ဟိႏၵဴ မုန္႔ တမိ်ဳးရွိ တယ္။ ဂံ်ဳ နဲ႔ လုပ္ ျပီး သ ျကား ရည္စိမ္ ထားတယ္  လ ဋဴ တဲ႔ ''
ဆရာႀကီး ဆံုးမခဲ့တာပါ။

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း သြန္သင္ ခဲ႔ပါတယ္။
ရာဇဝင္ဆရာေတြ  သမိုင္းပညာ အေျခခံ မွ် မေလ့လာပဲ သမိုင္း ေဆာင္းပါး သမိုင္း စာအုပ္ ေရးၾကတဲ့သူေတြ  နဲ႔ပတ္သက္လို႔

''သူ မ်ား ေျပာတိုင္း ငါမယုံဘူးကြ။ ငါတို႔သမိုင္း သမားေတြ ဟာ ေျပာတိုင္း မ ယုံရဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခမ္းခမ္းနားနား ထည္ထည္ဝါဝါ စကား ပဲျဖစ္ ျဖစ္ သက္ ေသ အေထာက္ အထားမရွိရင္  အလကားပဲ။"

       က်မ္း ကိုး
(ဦးဝင္းေမာင္  က်ြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သမ်ွ က်ြန္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ ျပည့္စာအုပ္)

ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းဟာ  သမိုင္းေမဂ်ာ သမိုင္းဘာသာအ ထူးျပဳယူတဲ႔ တပည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ဒီလိုလည္း သြန္သင္ဆုံးမေလ့ ရွိပါ တယ္။

အေထာက္ အထား ရွိမႇေျပာတယ္။ အေထာက္ အထား မရွိရင္ မေျပာဘူး။ အေထာက္ အထားရွိရင္  ဘယ္သူ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ၾကိဳက္ ဂရုမစိုက္ ေျပာမွာပဲ။
အေထာက္ အထားေတြ႔ပါလ်က္  အမ်ား ၾကိဳက္မွာ  မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး ထိန္ခ်န္ မထားဘူး။ သမိုင္း သမားဟာ  အေထာက္အထား ေပၚမွာ သစၥာ ရွိရတယ္  ''

   က်မ္းကိုး   ဝင္းေမာင္
ကြ်န္ ေတာ္ ေျပာခ် င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာသန္းထြန္း အေၾကာင္း သန္းထြန္း ၈၀ျပည့္ အ ထိမ္း အ မွတ္ စာ အုပ္
ႏွာ ၂၉၀

အမွန္သမိုင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက သြန္သင္ ခဲ့ပါတယ္။
အယူအဆဟာ မွန္ကန္တယ္လို႔ သက္ေသျပႏိုင္မွ လက္ခံ ႏိုင္တဲ႔အဆင့္ ေရာက္တယ္။

သန္း ထြန္း ၈၀ ျပည့္  စာ စု
ႏွာ ၁၂၈  က်မ္း ကိုး


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္