ထားဝယ္


ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ မိုင္းေမာ၊ သေရေတၱရာတို႔ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ထားဝယ္

အဂၤလိပ္မင္းလက္ထက္က ျမန္မာ့ေျမေပၚတြင္ အမ်ားဆံုး ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရသည္မွာ ထားဝယ္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္ေဒသတြင္ ထားဝယ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ထားဝယ္လူမ်ဳိး ထားဝယ္ဘုရင္မ်ားျဖင့္ က်ဴးေက်ာ္ စစ္ မထိုးခင္အထိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္ခဲ့သည္ ဆို သည္မွာ ျငင္းဆိုဖြယ္ရာ မရွိခဲ့ေပ။ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္က်ေရာက္ျပီး ထားဝယ္တို႔၏ နန္းတြင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအနစ္မ်ား အမ်ားဆံုး ပ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရသည္။ တာဝန္သိ အမ်ဳိးခ်စ္ ထားဝယ္မ်ား၏ စုစည္းထားမႈေၾကာင့္ ထားဝယ္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအနစ္ အေထာက္အထားမ်ားကို ထားဝယ္ျပတိုက္တြင္ အနည္းငယ္မွ် ေလ့လာခြင့္ ႐ွိခဲ့ပါသည္။ ယခုပင္ ထားဝယ္ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္မွ ဘုရားႀကီးျပတိုက္ဟု အမည္ ေျပာင္းျခင္းခံခဲ့ရျပန္ သည္။ သမိုင္းေသသည္ဆိုသည္ မွာ သို႔အတြက္ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

ထိုထက္ သမိုင္းေသသည္ကား နယ္ခ်ဲ႕တို႔ ဖ်က္ဆီး ခဲ့ျခင္းထက္ သုေတသီမ်ား ဖ်က္တာက ပို၍ဆိုေသး သည္။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ က သမိုင္းသုေတသီမ်ား လာေလ့လာေသာ္လည္း ဘာဘာညာညာဟု မေျပာသြားသည့္အျပင္ ျပည္သူ မ်ား ရွာေဖြ စုစည္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကို အဆင့္ အတန္းမရွိ ေအာင္ေျပာသြားျပီး သေဘာေတာ္ ေကာင္းခဲ့တဲ့ ထားဝယ္ဘိုးဘြားေတြက ထမင္း လည္းေကြ်း၊ ပစၥည္းလည္း ေပးခဲ့ရျပန္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႔ကေတာ့ ထမင္းစားေကာင္းေအာင္ ေျပာျပီး ထားဝယ္ရာဇဝင္ကို ေလ့လာေပးမည္ဟု မ်က္ႏွာခ်ဳိ ေသြးၿပီး ပစၥည္းကို ခဏဆိုျပီး ငွားသြားသည္မွ ယေန႔ထိ အတိုင္ ျပန္ေပၚမလာေတာ့ေပ။

ယင္း ပစၥည္းမ်ား အခ်ဳိ႔ ျမန္မာျပည္ရွိ ျပတိုက္ႀကီး မ်ားတြင္ ေရာက္ရွိေနေလျပီ။ ထားဝယ္သမိုင္းတန
္ဖိုး မျပနိုင္သည္မွာ သို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း ပါဝင္ ေပသည္။ ေနာက္တစ္ခုက သမိုင္းသုႏွင့္ ေရွးေဟာင္းသု ဌာနမ်ားတြင္ ထားဝယ္လူမ်ဳိးမ်ား ယေန႔တိုင္ မရွိသည္မွာ အဆိုးဆံုး အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဌာနမ်ားရွိ ပညာရွင္အမ်ားစုသည္ မိမိတို႔၏ လူမ်ဳိးသမိုင္းကိုသာ အမ်ားဆံုးေလ့ လာ ေပးခဲ့ျပီး က်န္ေသာတိုင္းရင္းသားတို႔၏ သမိုင္းကို စိတ္ဝင္စားမႈနည္းသည္။ ဗမာပညာရွင္ေပၚက ဗမာ လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္၊ ရခိုင္ပညာရွင္ေပၚေတာ့ ရခိုင္ လူမ်ဳိးမ်ားတြက္၊ မြန္ပညာရွင္ေပၚေတာ့ မြန္လူမ်ဳိး မ်ား အတြက္၊ ခ်င္းပညာရွင္ေပၚေတာ့ ခ်င္းစာေပ ကိုပါ တည္ထြင္ ေပးခဲ့သည္။

ဆိုလိုတာက မိမိတို႔လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္သာ စိတ္ပါ ဝင္စားစြား အားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ထားဝယ္ကို မည္သည့္ တိုင္းရင္းသားပညာရွင္မ်ားကလည္း ယေန႔တိုင္ေအာင္ လာ၍ေဖာ္ေဆာင္ေပးသည္ဟု မေတြ႔ရေပ။

ဤကဲ့ကို ၁၉၇၀/၁တြင္တစ္ႀကိမ္၊ ၁၉၈၀/၁ တြင္ တစ္ႀကိမ္ ထပ္မံလာေလ့လာေသာ္လည္း ထားဝယ္ အေၾကာင္း မေျပာသြားဘဲ မိမိတို႔ လူမ်ဳိးမ်ား အတြက္သာ မိမိတို႔လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကိုသာေလ့လာသြားခဲ့သည္။ ရခိုင္ေတြက မဟာပညာေက်ာ္ ေလွ်ာက္ထံုး ေခၚ ဓညဝတီအေရးေတာ္ပံု က်မ္းကေလးကို ၾကည့္ ျပီး ထားဝယ္ကို ရခိုင္ကဆင္းသက္လာတယ္၊ မြန္ေတြက ထားဝယ္လူမ်ဳိးဟာ မြန္က ဆင္းသက္ လာတယ္။ ထားဝယ္ဟာ မြန္နယ္ေျမ။ ထားဝယ္ႏွင့္ မြန္ စစ္ပြဲ ၁၄ ႀကိမ္ျဖစ္ဖူးတယ္။ မြန္မင္းဆက္ ၁၄ ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ဖူးတယ္။ အဲဒါေတြပဲ ေျပာသြား တယ္။ ယိုးဒယားကလည္း လာေသးသည္။ ထားဝယ္ဟာ ယိုးဒယားပိုင္။ ဗမာေတြက ပိုဆိုးျပန္ သည္။ ထားဝယ္ဟာ ဗမာ။ အဲလို ႏွစ္ပါးသြားေန သည္မွာ ယေန႔ အထိတိုင္ျဖစ္ေခ်သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မ်ဳိးခ်စ္ထားဝယ္မ်ားက ထားဝယ္ဟာ ထားဝယ္ ပါပဲ။ မည္သည့္ လူမ်ဳိးမ်ား မဟုတ္ဟု သိရွိၾက၍ မိမိတို႔ လက္ထဲရွိ ထားဝယ္ဥ္ေက်းမႈ အေမြအနစ္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္မျပရဲေတာ့ဘဲ ထိမ္းသိမ္း တတ္လာေလသည္။

မယ္ေအးႏွစ္ခါနာဆိုတာ နားလည္လာၾကသည္။
ထိုထဲတြင္ ေသြးသစၥာေဖါက္မ်ားလည္းေတြရသည္။ ထားဝယ္ယဥ္ေက်းမႈ ပစၥည္းမ်ားကို တျခားလူမ်ဳိးကို ေရာင္းစားျခင္း၊ ျပည္ပသို႔ ခိုးထုတ္ေရာက္ဝယ္ျခင္း အာဏာျဖင့္ သိမ္းယူျခင္း စေသာ မိမိတို႔ ဝမ္းဝဖို႕ လူမ်ဳိး၏ သမိုင္းကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကျပန္သည္။

ထိုကဲ့သို႕ အခက္ခဲမ်ားစြာျဖင့္ ေက်ာ္ျဖတ္လာခဲ့ ရေသာ အမိထားဝယ္သည္ သားေတာ္ႀကီးမ်ား ႏွင့္ တူေသာ ဘိုးဘြားအခ်ဳိ႕ ထိန္းသိမ္းမႈ၊ ေျမးကေလး ႏွင့္တူေသာ ထားဝယ္အမ်ဳိးေစာင့္ေတြ၏ ႀကိဳးစား မႈေၾကာင့္ ထားဝယ္အေမအိုႀကီးသည္ အသက္ႀကီး ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္က အလံုးအရပ္ေကာင္းခဲ့၍ ႏုပ်ဳိေနၿမဲျဖစ္သည္။

ယေန႔နံနက္က အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ထားဝယ္ အမ်ဳိးခ်စ္ အဘိုးအိုႀကီးတစ္ေယာက္ မိမိထိန္းသိမ္း စုစည္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ လူမ်ဳိး ေဖာ္ေဆာင္ေနသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိ လက္ဝယ္ရွိ ပစၥည္းအခ်ဳိ႔ကို ျပခ်င္ေၾကာင္း၊ ယင္း ပစၥည္းမ်ားသည္ မိမိငယ္စဥ္ကတည္းက သာဂရ ၿမိဳ႔ေဟာင္း အတြက္ ဆင္ပုနစ္ရြာဝင္ အင္းထဲမွ မိမိ ကိုယ္တိုင္ရခဲ့ေၾကာင္း၊ ပစၥည္းက ဘာကိုဆိုလို႔သည္
ဟု ေသေသျခာျခာမသိရွိရေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေလ့လာေစခ်င္ေၾကာင္း ေျပာ၍ က်ေနာ္ ေန႔လဘ္ ၂ နာရီ ေလာက္မွာ လိုက္သြားခဲ့သည္။ ယင္ပစၥည္းမ်ားကို ျမင္လိုက္ရေသာ အခါ က်ေနာ္၏ မ်က္လံုးမ်ား ျပဴးသြားေလာက္ေအာင္ ရင္ေတြ တဆက္ဆက္ တုန္ခါေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ တစ္ကိုယ္လံုးလည္း ထူပူသြားခဲ့ရသည္။

မ်က္ဝန္အိမ္တြင္ ယိုဖိတ္က်ေနတဲ ပီတိ မ်က္ရည္ ေတြ က်လွ်က္ ယင္းပစၥည္မ်ားကို ေငးၾကည့္ေနမိ ေတာ့သည္။ အဘိုးအိုက ဘယ္ေခတ္က ဘယ္ ပစၥည္းလည္းလို႔ ေပးတာေတာင္ မေျဖနိုင္တဲ့ ေတမိ ဇာတ္ေတာ္ ခင္းလိုက္ရေပေသးသည္။ ယင္းပစၥည္း မ်ားကား ပ်ဴဒဂၤါး ျပား ၁၀၀ တိတိပင္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္ အသက္မွာ ၃၂ ျပားသာလွ်ာင္ အမ်ားဆံုး ေတြဖူးေသးသည္။ ယင္းအျပားတစ္ရာထဲတြင္ သီရိဝစၦ သခၤ ဒဂၤါး ၂၉ျပား၊ သီရိဝစၦ ေစတိယဒဂၤါး ၃၄ျပား၊ နဂဒဂၤါး ၃၄ျပား၊ ႏြားလားဥႆဘဒဂၤါး ၂ျပား၊ ဟံသဒဂၤါး ၁ျပား စုစုေပါင္းအျပားတစ္ရာ ျဖစ္ သည္။ ၎အျပင္ ေရႊစင္သံုးမူးသားေက်ာ္ခန္႔ ရွိ ေသာ ပ်ဴဟန္ ေရႊဘုရားတစ္ဆူကိုလည္း ေလ့လာ ေတြ႔ ရွိခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။




က်ေနာ့္ အသက္မွာ ၃၂ျပားသာလွ်ာင္ အမ်ားဆံုးေတြဖူးေသးသည္။ ယင္းအျပားတစ္ရာထဲတြင္
သီရိဝစၦ သခၤ ဒဂၤါး ၂၉ျပား၊
သီရိဝစၦ ေစတိယဒဂၤါး ၃၄ျပား၊
နဂဒဂၤါး ၃၄ျပား၊
ႏြားလားဥႆဘဒဂၤါး ၂ျပား၊
ဟံသဒဂၤါး ၁ျပား
စုစုေပါင္း အျပားတစ္ရာျဖစ္သည္။
၎အျပင္ ေရႊစင္သံုးမူးသားေက်ာ္ခန္႔ ရွိေသာ ပ်ဴဟန္ ေရႊဘုရားတစ္ဆူကိုလည္း ေလ့လာေတြ႔ ရွိခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။


**********************
(ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ မိုင္းေမာ၊ သေရေတၱရာတို႔ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ထားဝယ္)
***ေဝသာလီဟန္ ဥႆဘပ်ဴဒဂၤါး***


(ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း၊ မိုင္းေမာ၊ သေရေတၱရာတို႔ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ထားဝယ္)
*** ပ်ဴဟံသဒဂၤါး***


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္