ျမိဳ႕ရိုး

ဘီစီေခတ္တုန္းက ဂရိတုိ႔၊ အိႏၵိယ တို႔မွာ ျမိဳ့ေတြကို အဝိုင္း ပုံတည္ျကသလို  ဗရမၼာျပဴ ေတြကလည္း ၿမိဳ႕ေတြကို အဝိုင္း ပုံေတြပဲတည္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ လူမ်ိဴးမတူေပမယ့္ ျမိဳ့ပုံစံေတြ တူေန ျကပါတယ္။ ေအဒီေခတ္ ထဲေရာက္လာတဲ႔ အခါ ေလးေထာင့္ပုံေတြေျပာင္း ေဆာက္ျကပါတယ္။ လူမ်ိဴး ကေတာ့ မေျပာင္းပါဘူ။ ကမာၻ႔သမိုင္းကို ေလ့လာဖူးရင္ သိၾကပါတယ္။

ပ်ဴ ေခတ္မွာ သြားကို ေရႊသြင္းတယ္ ဆိုတာ ပ်ဴသခ်ႋဳင္း တိုင္းမွာ မေတြ႕ရပါဘူး။ ပ်ဴသခ်ႋဳငိး အခ်ိဳ႕မွာသာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပ်ဴဆိုရင္ သြားကိုေရႊ သြင္းရမယ္လို့ ေျပာရင္ မမွန္ပါဘူး။ ဟန္လင္း ပ်ဴသခ်ႋဳင္း တခ်ိဳ႕ကို ဆိုက္ museum လုပ္ ျပ ထားပါတယ္။ သြားေရာက္ ေလ့လာ ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီသခ်ႋဳင္း ေတြမွာ ေရႊသြားသြင္းတာ မ ေတြ႕ရပါဘူး။ ပုဂံေခတ္အထိ အခ်ိဴ႕ေတြ ေရႊသြား ေငြသြား လုပ္တာ ရွိေနတာ တေကာင္းကုိ တိုက္သိမ္းခဲတဲ႔ ကူဗလိုင္ခန္ေခတ္မင္းဆက္ ယြန္ရွိ တရုတ္မွတ္တမ္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။
တခ်ိဴ႕ ဓေလ့ေတြက လူမ်ိဴးတူေပ မဲ႔ အားလုံးလိုက္ မလုပ္ ၾကဘူး။ ျမိဳ့အလိုက္ ရြာအလိုက္ပဲ လုပ္ၾကတယ္။
ဥပမာ မႏၱေလးသူေတြ ေရႊေျခက်င္း ဝတ္ ခဲ႔တဲ႔ေခတ္ ရွိခဲ႔တယ္။
တႏိုင္ငံလုံး လိုက္မဝတ္ခဲ႔ျကဘူး။ ေရြွေျခက်င္း လိုက္မဝတ္ၾကေပမဲ႔ အ ျခားျမန္မာျမိဳ႕ေတြက ျမန္မာအ မိ်ဴးသီမီးေတြဟာ ျမန္မာေတြပဲေလ။
ေက်ာက္ဆည္က ျမန္မာေတြ ဆင္က ကၾကတယ္။
အျခားျမန္မာျမိဳ႕ေတြမွာ ဆင္က မရွိ ဘူး။ပုဂံေခတ္ျမန္ မာေတြဆင္စီးၾကတယ္။ ယေန့ ေခတ္ ျမန္မာေတြlqndcruiser စီးၾကတယ္။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ ္စီးၾကတယ္။

သေရေခတၱရာ ေခတ္ကေန ကုန္း ေဘာင္ ေခတ္အထိ ျမန္မာေယာက်္ား ေတြ ေသွ်ာင္ထုံးထားတယ္။
ေဆးမင္ေၾကာင္ ဒူးကြင္းက် ထိုး ၾကတယ္။ နားေဍာင္းတပ္ တယ္။ ပန္းပန္တယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ ျမန္မာေယာက်ာ္း ေတြ ေရာင္ထုံုးမထား ထိုးကြင္းဒူးက်မထိုး နားေဍာင္းမတပ္ ပန္းမပန္လို႔ လူမ်ိဴး မတူ ျမန္မာမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာၾကမွာလား။

ဓေလ့တစ္ခုကို အားလုံးက လိုက္လုပ္တာ ရွိ္တယ္။
လူမ်ဳိးတမိ်ဴးလုံးက လိုက္မလုပ္တာ ရွိ တယ္။လူမိ်ဴး မတူေပမဲ႔ သူမ်ားဓေလ့ကိူ အတုယူ လိုက္လုပ္တာ ရွိတယ္။ ဒါေျကာင့္ လူမ်ိဳးတူ မတူကို အျခားေသာ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္ အထားမ်ားနဲ႔ပါ သိုင္းဝိုင္းျပီး စစ္ေဆးေလ့လာ ရပါတယ္။

ဗရမၼာေခၚ ျပဴတို့ရဲ႕  သေရေခတၱရာ နဲ႕ ပု ဂံေခတ္ ဦးပိုင္း  ေတြမွာ ဗရမၼာျပဴ ေတြဟာေရႊေငြ ေအဘိုး တန္ ေက်ာက္  တန္ ဘိုးမျမင့္ တဲ႕ ေက်ာက္နဲ႔ ပုတီးေစ့ေတြနဲ႕ ေျမ မီးဖုတ္ ပုတီးေစ့ ေတြျပဳ လုပ္ သုံးစဲြၾကပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္လို တြင္ခုံ လ်ွပ္စစ္ေမာ္တာ စိန္သြားတပ္စူးေတြ မေပၚေသးတဲ႕ ေခတ္မို႔ လက္ကိုင္စူးသြားနဲ႕ ပဲေဖာက္ ခဲ႕ၾကရ ပါတယ္။
ဒိုးယိုးေပါက္ မ ေဖာက္ ၾကပဲ တစ္ဖက္ ထိပ္ က ေန တဝက္ေလာက္ ေဖာက္ျပီး က်န္တစ္ဖက္ထိပ္ ကေန က်န္တဝက္ ကို ေဖာက္ ခဲ့ၾကပါတယ္။

ပြတ္မႈေၾကာင့္ ႀကိဳးေပါက္လမ္း ေၾကာင္း ဟာ တ ျဖည္း ျဖည္း ယိုင္ေစာင္း သြားပါ တယ္။
လမ္းေၾကာင္း မေကာက္ ခ်င္ပဲ ေကာက္ သြားပါတယ္။ ေရႊ ေငြ ဖလ္ ပုတီးေစ့ ေတြ ကေတာ့ မိုနဲ႕ သြန္း တဲ႕ အခ်ိန္ အတြယ္ အ မ်ိဴး အစား ေပၚ မွာ မူတည္ ျပီး ေျဖာင့္ တာ ေကာက္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္္။

လူမ်ိဴးတူေပမယ့္ ေခတ္မတူတဲ႔ အခါအ ျမိဳ႕တည္ပုံေတြ ျခားနားၾကပါတယ္။
အေ႐ွ႕တိုင္းေရာ အေနာက္တိုင္းေရာမွာ  ဘီစီေခတ္ကာလမွာ အဝိုင္းပံုၿမိဳ႕ေတြ တည္ခဲ့ၾကၿပီး ေအဒီေခတ္မွာ ေလး ေထာင့္ပုံျမိဳ႕ေတြ တည္ၾကပါတယ္။

အာရွမွာေရာ ဥေရာပ မွာေရာ အ ဝိုင္းကေန ေလး ေထာင့္ ပုံေျပာင္းကုန္ၾကပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ တကမၻာ လုံးအဝိုင္းပုံကေန ေလးေထာင့္ပုံ ေျပာင္းတည္ ၾက သလဲဆိုတာ အခုထိ ဘယ္ပညာရွင္ ကမွ တိတိပပ ရွင္းမျပ ႏိုင္ေသးပါဘူး။

ပ်ဴဆိုတာဘယ္သူလဲ
သေရေခတၱတရာ လူမိ်ဴးနဲ႕ႏိုင္ငံကို အိႏိၵယက ျဗဟၼာ ဗရမၼာလို႔ သိရွိေခၚဆိုခဲ႔ပါတယ္။
ေရွးတရုတ္တို႔က အဲဒီ့ ဗရမၼာေတြကို ဗရမၼာလဲေခၚပ်ဴလဲေခၚပါတယ္။
သေရေခတၱရာ ခင္ဘကုန္းဌာပနာတိုက္ေတြ႔ ေငြေဗာဓိၾကဳတ္ေပၚမွာ  ပုဗရမိ လို႔ေရးထိုးထားပါတယ္။
ပ်ဴဗရမၼာလို႔ အဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။

ပုဂံေခတ္ဗမာေက်ာက္စာေတြမွာ  ျဗဟၼာ ဗရမၼာဆိုတဲ႔ေဝါဟာရကို  ဗရုမ္မာ ျပဳမ္မာ ပရုမ္မာ ျပဳမာ ပရုမာ လို႔လည္းေရးထိုးခဲ့ၾကပါတယ္။

ပုဂံမင္းျကီးကို ပုတသိန္းမင္း လိုေရးထိုး ခဲ့ ပါတယ္။
ဒီအေထာက္ အထားေတြအရ ဗမာ ဗရမၼာဆိုတာ ျပဴ လူမ်ိဴး၊ အတိုေကာက္  ပုလူမ်ိဴးေတြပါ။

ဆရာလုစ္ ဒီအေထာက္အထားေတြကို ထိန္ခ်န္ ထားခဲ႔ပါတယ္။
ေက်ာက္ စာတခ် ပ္တည္းမွာ ပုရာဂမၼ လို႔ လည္းထိုးတယ္။
ပုဂံလို႔လည္း ထိုးထားတယ္။
ပုဂံဟာ ျပဴဂါမ ပုဂါမေခၚ ဗမာဂါမ ဗမာ့ေျမပါ။  ျပဴ ဟာ ဗမာ ဗရမၼာ ျမန္မာပါ။

ဂြ်န္၈ရက္၂၀၁၅  ေဆြးေႏြးသူ တဦးရဲ႔ အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးခ်က္တခ်ဴ႕ိကိုျပန္ ္ေျဖျကားေဆြးေႏြးတာပါ။
ပ်ဴ ျမိဳ႔တည္နန္းတည္ပုံနဲ႔ ျမန္မာ ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ပံု မတူဘူးလို့ေစာဒကတက္ပါတယ္။

ဒီလိုေျပာဖို့ဆိုရင္  ပ်ဴဆိုတာဘယ္သူလဲ ဆိုတာအရင္ျပန္္ျကည္႕ သင့္ပါတယ္။ ေခတ္ျပိဳင္ အေထာက္္အထား ေတြနဲ႕စစ္ျကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကသမိုင္းပညာရဲ႕စစ္ေဆးပံု အလုပ္ လုပ္ပုံပါ။
အဆင့္ေက်ာ္လို့မရပါဘူး။
ပ်ဴဆိုဘယ္သူလဲေရွ့ပိုင္း ပို့စ္ ေတြမွာတင္ျပခဲ႔ျပီးပါျပီ။

ဆရာဂီရိနိဆိုတာ Tolmy'S GEOGRAPHY သမိုင္းသုေတသနက်မ္းေရးခဲ့တဲ႔အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ဗိုလ္မွူးကျကီတဦးပါ။
သူ႔က်မ္းကိုROYAL ASIATIC အသင္းျကီးကပုံႏိွပ္ထုတ္ေဝခဲ႔ပါတယ္။
ေအဒီ၂ရာစု ဂရိသေဘၤာကပၹတိန္ေတာ္လမီရဲ႕အေရွ့ေတာင္အာရွ ေရလမ္းမွတ္တမ္းပါ ေအဒီ၂ရာစုျမန္မာကမ္းရိုးတန္းနဲ႕မေလးက်ြန္းဆြယ္ ကမ္းရိုးတန္းမွာရိွတဲ႕ေရွးဆိပ္းကမ္းျၿမိဳ႕ေတြေနရာကိုသုေတသနျပုေရးထားပါတယ္။
အဲ႔ဒီက်မ္းထဲမွာေျမာင္းျမဆိုတဲ႔အမည္ဟာ ေမာရိယဆိုတဲ႔အမည္ကေေနေေရြလာတဲ႔အမည္ျဖစ္မယ္လို႔ယူဆခ်က္ကိုေဖာ္ျပထားပါတယ္     ဦးေလးဦးေက်ာ္ညြန္။

အေနာ္ရထာမင္း ေအဒီ၁၁ရာစုမတိုင္မီ ဗရမၼာေခၚပ်ဳႏိုင္ငံ၊ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈအေထာက္အထားမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း တစ္နယ္ၿပီးတစ္နယ္ ေပၚေပါက္ ေတြ႔႐ွိရလ်က္႐ွိသည္။
ယခုေခတ္ ပဲခူးတိုင္းအတြင္း႐ွိ ေကာလိယၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ပ်ဴအုတ္ခဲစာမ်ားႏွင့္ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈလက္ရာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုပံုအခ်ိဳ႕ကို ၂၀၁၄ခုႏွစ္အတြင္းေတြ႔႐ွိခဲ့သည္။
ေကာလိယေတြ႔ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ပံုႏွင့္ သေရေခတၱရာ ခင္ဘေငြေဗာဓိက်ဳတ္မွ ဆင္းတုေတာ္ပံု နိႈင္းယွဥ္ျပသထားပါသည္။
ဆင္းတုေတာ္ ပလႅင္ေအာက္တြင္ ဘုရင္မမကိုဋ္ ေဆာင္းမထားေသာအမ်ိဳးသမီးပံုကို ဘုရင္မပံုဟု အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႔ လြဲမွားေျပာဆိုျခင္း မ်ား႐ွိခဲ့သည္။


0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္