အဘယ္သို႔နည္း....မဟာစည္ရယ္....

မဟာသတိပ႒ာန္သုတၱန္ အတြက္ က်မ္းစာအုပ္ အလႈရွင္တဦးေပးလာတ့ဲ "မဟာစည္-မဟာသတိပ႒ာန သုတ္နိႆယ" စာအုပ္ကုိ ရရွိတာ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ေလာက္ ကတည္းကလုိ ့မွတ္မိတယ္။ လက္ေဆာင္ရတ့ဲ စာအုပ္က ဆ႒မအၾကိမ္ ပုံႏွိပ္မူျဖစ္ ပါတယ္။ အကုသိုလ္ မွာ ပဥၥမအၾကိမ္ပုံႏွိပ္မူစာအုပ္ရွိႏွင့္ျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ ၂ အုပ္ရွိေတာ့ အသစ္ဖတ္လုိက္ ၊ အေဟာင္း ဖတ္ လုိက္ လုပ္ေနခ့ဲရာက အသစ္ စာအုပ္ တေနရာမွာေတြ ့ရတ့ဲ စာ တစ္ခုေၾကာင့္ အ့ံၾသသင့္သြားရတယ္။ 

အဲဒါကေတာ့………………………

"ဤ သတိပ႒ာန္လမ္းျဖင့္ သႏ ၱတိအမတ္ၾကီးက့ဲသုိ ့ပင္ ေသာကကုိလည္း လြန္ေျမာက္ႏုိင္၏။ ပဋာစာရာေထရီမ က့ဲသုိ ့ပင္ ပရိေဒဝ ကုိလည္း လြန္ေျမာက္ႏုိင္ေပ၏။ ဤအရာ၌ တရားနာစဥ္တြင္ မဂ္ဖုိလ္သုိ ့ေရာက္ေသာသူမ်ားမွာ သတိပ႒ာန္ နည္းျဖင့္ပင္ ကိစၥျပီးသြားသည္ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ ရွိ၍ ထုိသုိ ့ မထင္သင့္ေၾကာင္းကုိ အ႒ကထာ၌ ဤသုိ ့ ရွင္းလင္းျပထားေလျပီ။"

အထူးသတိျပဳသင့္တ့ဲ ဝါက်ဟာ " ဤအရာ၌ တရားနာစဥ္တြင္ မဂ္ဖုိလ္သုိ ့ေရာက္ေသာသူမ်ားမွာ သတိပ႒ာန္ နည္းျဖင့္ပင္ ကိစၥျပီး သြားသည္ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ ရွိ၍ ထုိသုိ ့ မထင္သင့္ေၾကာင္းကုိ အ႒ကထာ၌ ဤသုိ ့ ရွင္းလင္းျပထားေလျပီ။"

တရားနာတ့ဲ တထုိင္အတြင္း မဂ္ဖုိလ္ဉာဏ္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္ကုိ ဆုိက္ေရာက္သြားၾကတ့ဲ သူေတာ္စင္ေတြဟာ သတိပ႒ာန္တရား ၄ ပါး ထဲက တပါးပါးကုိ ရႈပြားေနရင္း ေရာက္သြားၾကတာျဖစ္တယ္။ သတိပ႒ာန္တရားကုိ ပြားမ်ား အားထုတ္တ့ဲ လုပ္ငန္းစဥ္ မပါဘဲ ဒီလုိ တရားထူး၊ တရားျမတ္ကုိ မရႏုိင္ မေရာက္ႏုိင္ပါဘူးဆုိတာ အဲသည္ သတိပ႒ာန္သုတ္ အ႒ကထာမွာ ေျပာထားျပီးသားပါ။ 

မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးကုိယ္တုိင္လည္း အ႒ကထာထဲက
 
"ကာယေဝဒနာစိတၱဓေမၼသု ကိဥၥိ ဓမၼံ အနာမသိတြာ ဘာဝနာနာမ နတၳိ= ကာယ-ေဝဒနာ-စိတၱ-ဓမၼဟူေသာ သတိပ႒ာန္၏ အာရုံေလးပါးထဲက တပါးပါးကုိမွ် မသုံးသပ္၊ မရႈမွတ္မူ၍ ဝိပႆနာဉာဏ္-မဂ္ဉာဏ္ကုိျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ ပညာဘာဝနာ မည္သည္ျဖစ္ ရုံးမရွိေခ်" ဆုိတ့ဲ ေဖာ္ျပခ်က္ကုိ ကုိးကားျပီး ့ဝိပႆနာရႈနည္းက်မ္း၊ သတိပ႒ာန္တရားစတာေတြမွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ အဖန္ဖန္ေဟာေတာ္ မူတာ ေလ့လာေတြ ့ရွိရပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေနပါလ်က္ အခုေကာက္ႏုတ္ျပတ့ဲ ဝါက်ဟာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဆုိလုိတ့ဲ အာေဘာ္ မဟုတ္ႏုိင္ဘူးလုိ ့ သံသယျဖစ္လာပါတယ္။

သံသယအေျခခံေတာ့ ပဥၥမအၾကိမ္ပုံႏွိပ္တ့ဲ မဟာစည္သတိပ႒ာန္သုတ္နိႆယစာအုပ္နဲ ့ တုိက္ဆုိင္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ ပဥၥမအၾကိမ္ ပုံႏွိပ္မူမွာ ေတြ ့ရတာက……..

"ဤသတိပ႒ာန္လမ္းျဖင့္ သႏ ၱတိအမတ္ၾကီးက့ဲသုိ ့ပင္ ေသာကကုိလည္း လြန္ေျမာက္ႏုိင္၏။ ပဋာစာရာေထရီမက့ဲသုိ ့ပင္ ပရိေဒဝ ကုိလည္း လြန္ေျမာက္ႏုိင္၏။ ဤအရာ၌ တရားနာစဥ္တြင္ မဂ္ဖုိလ္သုိ ့ေရာက္ၾကေသာသူမ်ားမွာ သတိပ႒ာန္နည္းျဖင့္ မရႈရေတာ့ ဘဲ နာၾကားရေသာ တရားကုိ သေဘာက်ရုံ မွ်ျဖင့္ပင္ ကိစၥျပီးသြားသည္ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ရွိ၍ ထုိသုိ ့မထင္သင့္ေၾကာင္းကုိ အ႒ကထာ၌ ဤသုိ ့ ရွင္းလင္းျပထားေလျပီ……." လုိ ့သာ  ျဖစ္ေနတယ္။

ဒီဆန္ ့က်င္ဘက္ ဝါက် ၂ ေၾကာင္းကုိ ဇယားကြက္ ခ်ၾကည့္ေတာ့ အခုလုိေတြ ့ရပါတယ္။

ပဥၥမအၾကိမ္ပုံႏွိပ္မူ၊ စာမ်က္ႏွာ- ၉
ဆ႒မအၾကိမ္ပုံႏွိပ္မူ၊ စာမ်က္ႏွာ- ၈
ဤအရာ၌ တရားနာစဥ္တြင္ မဂ္ဖုိလ္သုိ ့ေရာက္ၾက
ေသာသူမ်ားမွာ သတိပ႒ာန္နည္းျဖင့္မရႈရေတာ့ဘဲ နာၾကားေသာတရားကုိ သေဘာက်ရုံမွ်ျဖင့္ ကိစၥျပီးသြားသည္ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ရွိ၍ ထုိသုိ ့မထင္သင့္ေၾကာင္း
ဤအရာ၌ တရားနာစဥ္တြင္မဂ္ဖုိလ္သုိ ့ေရာက္ေသာ
သူမ်ားမွာ သတိပ႒ာန္နည္းျဖင့္ပင္ကိစၥျပီးသြားသည္
ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ရွိ၍ ထုိသုိ ့မထင္သင့္ေၾကာင္း

ပဥၥမအၾကိမ္ပုံႏွိပ္မူက "တရားနာရုံ၊ တရားသိရုံနဲ ့ကိစၥျပီးတယ္၊ တရားကုိ အကူးတက အားထုတ္ေနစရာ မလုိဘူး"
လုိ ့ အမွားေျပာေနသူေတြရဲ ့ အဓမၼဝါဒကုိ အမွန္တရားဓမၼနဲ ့တုိက္ဖ်က္တယ္။ ဓမၼကုိ  ျပတယ္။ဆ႒မအၾကိမ္ပုံႏွိပ္မူ ကေတာ့ သူတပါးအမွားကုိ  ျပင္ဖုိ ့အသာထား၊ သူကုိယ္တုိင္က အဓမၼဝါဒျဖစ္ေနပါတယ္။

မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ စာေပေတြဟာ သာသနာနယ္၊ စာေပနယ္မွာ အင္မတန္ၾသဇာၾကီးေၾကာင္း၊ ပညာရွင္ေတြ တန္ဘုိး ထားေလးစားေၾကာင္း အထူးေျပာစရာ မလုိပါ။ ၁၉၈ဝ ႏွစ္ေတြေလာက္က ေတြ ့ရတ့ဲ မဟာစည္ စာအုပ္ေတြ ဟာ အျပင္အဆင္၊ သပ္ရပ္ေကာင္းမြန္ခ့ဲပါတယ္။ သုိ ့ေသာ္ ေနာက္ပုိင္းမွာမဟာစည္က်မ္းစာေတြ ထုတ္ေဝမႈမွာ  ျပီးစလြယ္ (ပစၥလကၡတ္) လုပ္လာ တာေတြ ့ရတာ အင္မတန္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာ မဟာစည္အသုိင္းအဝိုင္းတုိ ့က မဟာစည္ ဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ ဂုဏ္သိကၡာ မထိခုိက္ ရေအာင္ က်မ္းစာေတြကုိ မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္လုပ္မထားဘဲ ပညာရွင္ အင္အားနဲ  ့ျပန္လည္ စီစစ္သင့္ျပီလုိ ့ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္နိႆယမွာ အခုေျပာခ့ဲတဲ့ အမွားအျပင္ အျခားျပင္ဆင္စရာေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။ အရင့္ အရင္ႏွစ္ေတြက ထုတ္ေဝခ့ဲတ့ဲ ပုံႏွိပ္မူေတြနဲ ့တုိက္ဆုိင္ၾကည့္ရင္ သိသာႏုိင္တာမုိ ့လုိ ့ အက်ယ္တဝင့္ မေျပာေတာ့ပါ။ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ၾကီး အမွန္ေရးခ့ဲတာကုိ ငါတုိ ့လက္ထက္ေရာက္မွ အမွားျဖစ္ရင္ ငါတုိ ့ည့ံလုိ ့ပဲ၊ ငါတုိ ့မည့ံေအာင္ ဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ စာအုပ္ေတြကုိ စီးပြားျဖစ္ထုတ္တာမဟုတ္ဘဲ သာသနာျပဳတ့ဲအေနထုတ္ေဝတာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ငါတုိ ့ၾကဳိးစားရမယ္ဆုိတ့ဲ စိတ္ဓာတ္ ရွိဖုိ ့လုိအပ္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

သင့္ Comment တစ္ခုသည္ ကုသိုလ္ေတာ္ အသိ ပိုရွိသြားႏိုင္ပါသည္